Waar ik normaliter heel creatief ben met namen als hamsterfokker (ik heb echt al super veel thema's, nestletters en andere bronnen gehad om nesten tot wel 22 babyhamsters naar te vernoemen), ben ik nu even de weg kwijt in alle mogelijkheden. Bokt weet vaak wel raad, dus ik vraag het hier maar even. Denk vooral mee!

Wat zoek ik?
Een naam die past bij piraten/zee/water/schatten/etc. Het is bedoelt als roepnaam, dus het is wel fijn als het een beetje af te korten is. De naam moet mannelijk of genderneutraal zijn. En is een bijkomende naam op stamboomnaam Pirate Jack. Jack en Pirate gaan het echt niet worden in die vorm namelijk.

Ik ben dol op bijvoorbeeld Vikingen (Schots-Gaelisch, Scandinavisch), maar een mooie Engelse, Franse of Spaanse naam is ook goed. Maori of Hawaaïs vind ik trouwens ook wel leuk, lekker tropisch.

Qua bijkomende kleuren kan rood, oranje, goud, brons ofzo bijvoorbeeld wel (even naar het dier kijkende

Even kijkende naar fandoms keek ik al naar How To Train Your Dragon en bijvoorbeeld Game of Thrones. Maar de langere (en in mijn ogen mooiere) namen zijn meer een stamboomnaam...
Het hoeft niet direct in verband met Jack Sparrow of de films te staan, maar is wel leuk als we het er naar kunnen herleiden!
Wat denken jullie?