Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
tengeltje11 schreef:Kan helemaal hoor! Wij hebben 2 witte Duitse doggen gehad en die hun oren werden opgevreten door de vliegen en die zitten zelfs niet in een kennel, lopen vrij op het erf, zitten buiten in de schaduw als wij buiten bezig zijn, maar dat was genoeg voor open oren.
Hier hielp hertshoornspray.
Het stinkt zo vreselijk dat je huis daarna helemaal naar dat spul stinkt(want de honden komen natuurlijk binnen met dat spul dan op hun oren), maar hielp heel goed.(alleen vonden de honden wat zelf niet fijn, maar liever enkele seconden iets niet fijn en daarna amper nog vliegen, dan letterlijk opgegeten worden door vliegen van zodra ze buiten komen….
-Namiro- schreef:Mijn herder had hier vorige zomer ook ineens last van. Eerder nog nooit en deze zomer (afkloppen!!) gelukkig ook niet.
Ik hield het ook goed vet door er vaseline op te smeren zodat de vliegen er niet meer bij konden. Meer kun je denk ik niet doen.
dierenfan schreef:-Namiro- schreef:Mijn herder had hier vorige zomer ook ineens last van. Eerder nog nooit en deze zomer (afkloppen!!) gelukkig ook niet.
Ik hield het ook goed vet door er vaseline op te smeren zodat de vliegen er niet meer bij konden. Meer kun je denk ik niet doen.
Alstublieft leer het af vaseline te strijken!
Vaseline dekt idd af maar dan ook echt af. Als dat in de zon komt dan veroorzaakt vaseline nare brandwonden onder de plekken waar vaseline op zit omdat warmte niet weg kan. Gebruik gerust honingzalf maar absoluut niet vaseline in combinatie met zon
Yenni schreef:Oke, een hoop reacties en aannamens.
Het is geen hond uit het buitenland. Het is een herder van 10 jaar van een oudere man. De kennel is zeer kleinschalig en we kennen de mensen goed. Omdat ik niet wil dat de hond de hele dag alleen thuis is als wij beide tot 5 werken gaat hij daar naar toe. Wij wonen in een omgeving met veel paarden en boeren bedrijven en daar zitten nu eenmaal veel vliegen. Ook in de tuin hebben wij er al last van.
Er hebben meerdere honden daar last van de vliegen. Dat heeft niet met hygiene te maken maar voornamelijk met onze woonomgeving.
Honingzalf en groene klei ga ik proberen! Dankjewel voor de tip!