Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Maaaarije schreef:Geen enkele hond verhaart helemaal niet.
Maar je moet dus opzoek naar een hond met een knipvacht.
Dan kom je inderdaad uit bij een (kleine) Poedel, Yorkshire terrier, Maltezer, Bichon frise of Havanezer. Die richting zul je dan uit moeten kijken.
idylle schreef:Maaaarije schreef:Geen enkele hond verhaart helemaal niet.
Maar je moet dus opzoek naar een hond met een knipvacht.
Dan kom je inderdaad uit bij een (kleine) Poedel, Yorkshire terrier, Maltezer, Bichon frise of Havanezer. Die richting zul je dan uit moeten kijken.
Af en toe een haartje is ook zeker geen probleem en dagelijks borstelen ook niet. Alleen als mijn huidige hond nu komt knuffelen als ik thuis kom, zit ik echt onder de plakhaartjes en dat is verre van handigzeker in de rui periode is het een ramp, daar is niet tegenaan te borstelen jammer genoeg.
Zelf vroeger een middelslag poedel gehad, maar dat ras trekt mij niet zo. Heb het liefst een langharige hond die op zijn minst om de ogen en bek niet wit isdan krijgen ze van die vieze bruine strepen
![]()
Shih tzu wilde ik eerst heel erg graag, maar mijn buren hebben een lhasa apso en die heeft het erg benauwd met warm weer vermoed door de korte snuit, dus daar ben ik toch van terug gekomen. Dus ben opzoek naar iets vergelijkbaars liefst met lange vacht en geen wit om de ogen.
Amber_anne schreef:Een Boomer verhaart ook niet en kan zwart zijn bij de ogen
Alle boomers die ik ken zijn super makkelijke hondjes. Ze krijgen ook een stuk beter adem dan een shih-tzu