Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Amber_anne schreef:Ik gebruik zelf Cats best omdat dat in de groenbak mag. Ik weet niet hoe het zou werken op een compost hoop.
Ik ben er trouwens wel heel tevreden over, het klont super goed en stinkt ook niet
Citaat:https://www.afvalscheidingswijzer.nl/pr ... %20compost.
Honden- en kattenpoep hoort bij het restafval. Honden- en kattenpoep mogen niet in de gft-bak en ook niet op de composthoop thuis, vanwege het risico van het overdragen van dierziektes via de compost. Ook kippenmest, duivenmest, kattenbakkorrels en menselijke uitwerpselen (bijvoorbeeld babypoep uit een luier) mogen niet in de biobak.
Yessy schreef:Honden- en kattenkop mag niet in de groene container of op de composthoop toch? Of zou je dan het poep scheiden van de rest van het grit?
nine1987 schreef:Laat ik die nu net hebben..
Ideaal kattenzand, ik ben er heel blij mee.. Enige grote nadeel is dat het fijn spul is, dus de uitloop is behoorlijk.. Stofzuiger krijg je er helaas niet bij..![]()
[ [url=m/NrrRMz.jpg]Afbeelding[/url] ]
Onali schreef:nine1987 schreef:Laat ik die nu net hebben..
Ideaal kattenzand, ik ben er heel blij mee.. Enige grote nadeel is dat het fijn spul is, dus de uitloop is behoorlijk.. Stofzuiger krijg je er helaas niet bij..![]()
[ [url=m/NrrRMz.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ben er ook fan van, maar ... hij is behoorlijk duur en slecht te verkrijgen.
Ik moet hem online kopen omdat niemand het hier aanbiedt, of enkel de minizakjes.
Het is wel lekker zuinig in gebruik.
Ik had altijd houtkorrels, maar mn hele huis zat onder het zaagsel. Bij natmaken verpulvert het en dat is niet handig verwijderen uit de kattenbak. Zelfs mn schoonloopmatten hielpen niks.
Ibbel schreef:Je hebt kattenbakvulling in de vorm van geperst zaagsel, dat is volledig composteerbaar. Ik zou het wel gewoon in de tuin composteren ipv in de sectic tank.
Volgens mij is het vergelijkbaar met strokorrels voor paarden en (min of meer) hetzelfde als houtpellets voor kachels.
Dus kan je ze niet als kattenbakkorrels vinden, koop dan gewoon een zak houtpellets voor in de kachel of een baal strokorrels voor paarden en probeer het uit.
Evt koop je los kattenbakparfum (is poeder met een luchtje) en gooi je er daar wat van doorheen als je vindt dat het (meer) stinkt dan de gebruikelijke gebakken kleikorrels.