Ik ben langzaamaan eens aan het kijken of ik een katje uit het asiel kan halen. Sinds een aantal maanden heb ik een klein huurappartementje, waar ik nu niet woon maar vanaf september weer terug in ga.
Het is echter kleinklein, en ik vraag me af hoe jullie daar tegenaan kijken, aangezien ik op internet veel verschillende antwoorden tegenkom. Hoeveel m² zouden jullie minimaal aanhouden voor een kat? En zitten daar nog bepaalde voorwaarden aan?
Het appartement is zo'n 45m². Bestaat uit woonkamer, slaapkamer, hal, badkamer, keuken allemaal aparte ruimtes. Via het raam in de slaapkamer kan kat eventueel naar buiten in een compleet ommuurde binnentuin (oud klooster), maar dit zou alleen kunnen als ik thuis ben/kort weg ben want geen kattenluik. Het is een compleet autovrije wijk, maar ik heb liever m'n dieren niet los op straat.
In m'n hoofd wil ik een rustig oudje uit het asiel halen, geen kitten o.i.d.
Wat denken jullie daarvan? Te doen, of echt te klein?
En verder ben ik benieuwd naar mensen die ook katten in hun appartement houden en hoe jullie dan eventueel de ruimtes hierop hebben ingericht. Foto's ter inspiratie zijn zeer welkom!
Alvast dank