Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Goof schreef:Dua je baasje in de nacht wakker maken, lekker naar buiten en dan beloond worden met brokjes?
Kan dit een gewoonte zijn geworden?
josien_m_ schreef:Wat bijzonder geformuleerd, je vraag. Ik zou zeggen: midden in de nacht krijgt mijn hond buikpijn, hij weet dan dat hij gras nodig heeft om te kunnen spugen of iets op te wekken. Wat sneu voor hem, waar zou hij last van kunnen hebben? Dat kan natuurlijk heel veel zijn, ik heb helaas geen suggesties voor je.
betadine schreef:Uit mijn eigen ervaring is een vleesdieet te zuur voor de hond. Ontdooid vlees is zuurder als vers vlees en daar word helaas nergens over gesproken.
Mijn jack russel kreeg al van pup af aan vers vlees en kreeg na verloop van jaren meer en meer maagklachten waardoor ze ook steeds gras zat te eten. Doodziek is ze ervan geweest. Op brok + blikvoer is ze volledig opgeknapt. Is het echt de voeding die ik voor mijn hond voor ogen had, neen. Maar ze doet het nu eenmaal hierop goed.
Mijn wolfhond kreeg ook altijd vlees en moest regelmatig braken. Sinds hij korrels bij zijn vlees krijgt is dit ook verleden tijd. Ik zou niet snel meer enkel op vlees overstappen. Heb het jaren gedaan en kwam steeds op een punt waar mijn honden het er niet goed op deden. Na wat onderzoek kwam ik erachter dat ontdooid vlees zuurder is als vers en dat verklaarde wel veel.
truus1957 schreef:betadine schreef:Uit mijn eigen ervaring is een vleesdieet te zuur voor de hond. Ontdooid vlees is zuurder als vers vlees en daar word helaas nergens over gesproken.
Mijn jack russel kreeg al van pup af aan vers vlees en kreeg na verloop van jaren meer en meer maagklachten waardoor ze ook steeds gras zat te eten. Doodziek is ze ervan geweest. Op brok + blikvoer is ze volledig opgeknapt. Is het echt de voeding die ik voor mijn hond voor ogen had, neen. Maar ze doet het nu eenmaal hierop goed.
Mijn wolfhond kreeg ook altijd vlees en moest regelmatig braken. Sinds hij korrels bij zijn vlees krijgt is dit ook verleden tijd. Ik zou niet snel meer enkel op vlees overstappen. Heb het jaren gedaan en kwam steeds op een punt waar mijn honden het er niet goed op deden. Na wat onderzoek kwam ik erachter dat ontdooid vlees zuurder is als vers en dat verklaarde wel veel.
Dat is interessant!! Dit is het derde hondje dat bij mij op KVV staat en in tegenstelling tot mijn allereerste hond echt 0 problemen gehad.
Maar het zou natuurlijk kunnen dat huidig hondje er niet helemaal goed tegen kan.
Wat voer jij je hond nu? Wel vers vlees maar er korrels ( brokken ?) bij? En welk merk?
Femke_Tweety schreef:Hoe vaak krijgt hij per dag eten?
Alleen savonds of vaker?
Welk type eten?
Als hij echt krom loopt en zo snel mogelijk gras wil eten klinkt mij dit niet in de oren als aangeleerd gedrag voor aandacht, maar als echte buikpijn.
Dat kan inderdaad zijn dat maaltijden niet goed verdeeld zijn, te vroeg, te laat, te veel, te weinig.
Maar kan ook een intolerant zijn voor een ingrediënt,
Of maagproblematiek, of, of.
Dus om echt tips te kunnen geven is het handig om iets meer te weten over de volledige situatie.
(Welk voer, hoe laat (dagschema) hoeveel, hoe laat en hoe veel er activiteit is, hoe laat hij uitgelaten wordt etc etc.)
Goed dat je verder wil kijken, want dit klinkt zoals gezegd wel echt als uiting van pijn, puur op basis van wat je schrijft.
ClauH schreef:Onze hond heeft vaak honger in de nacht (voor wie denkt dat hij te weinig krijgt, hij heeft een tumor op zijn schildklier en staat op een all you can eat dieet)
Wellicht heeft de hond gewoon honger? Kan je iets in zijn bak leggen dat hij alleen eet bij honger? Bij ons zijn dat dus brokjes...
Gebroken nachten zijn echt vreselijk...
truus1957 schreef:josien_m_ schreef:Wat bijzonder geformuleerd, je vraag. Ik zou zeggen: midden in de nacht krijgt mijn hond buikpijn, hij weet dan dat hij gras nodig heeft om te kunnen spugen of iets op te wekken. Wat sneu voor hem, waar zou hij last van kunnen hebben? Dat kan natuurlijk heel veel zijn, ik heb helaas geen suggesties voor je.
Mijn vraag bijzonder geformuleerd? Ik vind jouw opmerking eerder bijzonder.
Ik heb duidelijk de cursus ‘hoe stel ik een vraag op bokt zodat andere bokkers er geen aanstoot aan nemen’ gemist