Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Soepblik schreef:Bij ons heeft holistisch voer erg geholpen toen onze poes snel aankwam na sterilisatie. Dus geen royal canin waar over het algemeen heel veel koolhydraten inzitten wat katten helemaal niet in die mate horen te krijgen (voerden wij eerst ook), maar waar alles in zit wat ze van nature in de natuur vinden en eten.
Wij hebben deze:
[ [url=m/E4ENNv.jpg]Afbeelding[/url] ]
Valt ook mee in prijs. Het is minder dikmakend en ook is ze sneller voldaan.
Prairy schreef:Soepblik schreef:Bij ons heeft holistisch voer erg geholpen toen onze poes snel aankwam na sterilisatie. Dus geen royal canin waar over het algemeen heel veel koolhydraten inzitten wat katten helemaal niet in die mate horen te krijgen (voerden wij eerst ook), maar waar alles in zit wat ze van nature in de natuur vinden en eten.
Wij hebben deze:
[ [url=m/E4ENNv.jpg]Afbeelding[/url] ]
Valt ook mee in prijs. Het is minder dikmakend en ook is ze sneller voldaan.
Waar bestel je dit?
Vanillia schreef:Ik zou een voerautomaat aanschaffen. Dan kun je hem 3x per dag voeren en linkt hij jou niet meer aan het voermoment. Werkte perfect voor die van mij
Stybba schreef:
Vanillia schreef:Ik zou een voerautomaat aanschaffen. Dan kun je hem 3x per dag voeren en linkt hij jou niet meer aan het voermoment. Werkte perfect voor die van mij
Kiwiaa schreef:Bovenstaande voerpaal heeft onze veelvraat goed geholpen. Maar wel echt consequent zijn en niét in een bakje geven / zelf aan de paal gaan schudden, want dan zit je alsnog met een zeurende kat. (Vriendlief heeft het zelf mogen ondervinden)
kiwiwitje schreef:Hier krijgt de veelvraat eten in speelgoed. Dus brokjes in een toren, bal of slowfeeder van de hond oid.
Wat ook werkt is de lickmat. Brokjes even in de blender, water erbij tot een papje en op de likmat. Een half uurtje in de vriezer voor net iets langer werk.
https://www.barkkinghondensnacks.nl/lic ... 20-cm.html
Siamsmeesje schreef:Ik heb zelf deze bal:
https://www.medpets.nl/beeztees-verstelbare-snackbal/
Past voer van diverse formaten in, en ze moeten moeite doen om het eruit te krijgen. Mijn vraatzuchtig exemplaar kan er uren mee zoet zijn. En hoe leger de bal, hoe moeilijker het wordt voor haar, maar ze blijft doorgaan zolang er geluid uit komt
Amber_anne schreef:Royal Canin is junkfood en vult dus slecht. Ik zou zoeken naar een kwalitatief beter merk.
Ook overstappen op natvoer kan helpen, dan volledig natvoer.
De site van Catmoneo heeft een voerlijst voor nat en droog voer. Ook staat er veel meer interessante informatie op
daantjuhhh schreef:Maar even, 3 x per dag poepen vind ik niet veel.
Die van mij gaan wel 6x denk ik.
zonnebloem18 schreef:Verder het gezeur negeren en de brokjes op zo'n manier aanbieden dat hij er langer mee bezig is. Wij gooien de helft van de brokjes 1 voor 1 door de kamer, krijgt ze ook meteen wat beweging.
Needje schreef:daantjuhhh schreef:Maar even, 3 x per dag poepen vind ik niet veel.
Volgens mij hoort een kat gewoon gemiddeld 1x per dag te poepen....
Needje schreef:daantjuhhh schreef:Maar even, 3 x per dag poepen vind ik niet veel.
Volgens mij hoort een kat gewoon gemiddeld 1x per dag te poepen....