Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
janderegelaa schreef:Ja, haal Izzy er gewoon uit. Je vermenselijkt je kip. Die missen elkaar echt niet.
Cayenne schreef:Kippen kunnen elkaar wel degelijk missen. Het zijn groepsdieren en iets of iemand missen is niet alleen een menselijke eigenschap.
Maar in dit geval zou ik idd tijdelijk ervoor kiezen om ze uit elkaar te halen.
Cayenne schreef:Anders zou ik even contact opnemen met een vogelarts.
Het klopt niet dat ze zo zwak is. Ze heeft natuurlijk wel een achterstand, maar mogelijk is er nog meer mis met haar.
[***] schreef:Kun je het hokje in tweeën delen? Zodat ze elkaar kunnen zien en bij een hekje in het midden contact kunnen maken, maar zodat de één wel onder de lamp kan en de ander niet?
HopeMyDay schreef:Is de mogelijkheid er om de lamp meer richting 1 kant van het hok te verplaatsen en eventueel iets hoger te hangen? De Brahma is beduidend groter (en zal nog veel sneller groter worden) en zit dus dichterbij de lamp. Het is niet gek dat zij het ontzettend warm heeft.
Daarnaast ben ik niet zo'n fan van grote kuikens en krielkuikens in 1 hokje houden vanwege de verschillende groeisnelheden. Is er een optie om wat rasgenoten (krieltjes dus) bij het krielkuiken te zetten? Eventueel die wat jonger zijn.
anjali schreef:HopeMyDay schreef:Is de mogelijkheid er om de lamp meer richting 1 kant van het hok te verplaatsen en eventueel iets hoger te hangen? De Brahma is beduidend groter (en zal nog veel sneller groter worden) en zit dus dichterbij de lamp. Het is niet gek dat zij het ontzettend warm heeft.
Daarnaast ben ik niet zo'n fan van grote kuikens en krielkuikens in 1 hokje houden vanwege de verschillende groeisnelheden. Is er een optie om wat rasgenoten (krieltjes dus) bij het krielkuiken te zetten? Eventueel die wat jonger zijn.
Deze twee zijn nu aan elkaar gehecht en aangezien de kleine nog ziek\zwak is zou ik nu niets veranderen met nieuwe toevoegen.Wel lief trouwens en ts doet behoorlijk haar best!
Mindim schreef:Topper!!
En niks het is 'maar' een kip hoor.
Het is ook een levend wezen met pijn en ongemak en recht op zorg.
Super dat je dit op je hebt genomen.
Van jouw soort hebben we veel meer nodig in de wereld!
Tazzey schreef:Och meid het is niet “maar” een kipje hoor. Ik begrijp je volledig. Wij hebben cavia’s en die krijgen ook de best mogelijke verzorging, als ze ziek zijn en ik niet thuis ben zet ik er ook een camera op. Ik heb zo vaak te horen gehad dat het “maar” een cavia is en dat je voor een tientje een nieuwe hebt, ik kan dat werkelijk niet begrijpen.
Hopelijk komt het beestje er goed uit, aan jouw zorg zal het niet liggen.
Pluttersput schreef:Stille meelezer, hoe gaat het er mee?