Fokker pomsky

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

magicmist

Fokker pomsky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-22 02:47

Ik ben op zoek naar een goed en betrouwbaar adres voor een pomsky pup.
Wie heeft er een pomsky en waar heb jij je hond aangeschaft?
Hoor het graag

NadjaNadja @ [BB] Fokker pomsky
Moderatoropmerking:
Kritische vragen en reacties zijn toegestaan op Bokt, maar het is niet de bedoeling om dit te blijven herhalen. Hierbij dan ook het verzoek om de discussie hier te stoppen en de reacties te beperken tot het beantwoorden van de vraag van de topicstarter.
Laatst bijgewerkt door NadjaNadja op 27-03-22 16:13, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Moderatoropmerking toegevoegd

cariena1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 06:48

magicmist schreef:
Ik ben op zoek naar een goed en betrouwbaar adres voor een pomsky pup.
Wie heeft er een pomsky en waar heb jij je hond aangeschaft?
Hoor het graag

Schrader in roodeschool

Zoe_97

Re: Fokker pomsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 07:35

Als je goed nadenkt kan dit geen gezonde kruising zijn. Een groot ras met een mini ras kruisen. Alles gezondheidsproblemen van beide rassen kunnen in de pups voorkomen
Daarbij heb je geen idee wat het karakter gaat zijn. Je kan het beste van beide rassen in 1 hond hebben, maar ook het slechtste van beide rassen en alles ertussen.

Waarom precies wil je deze kruising, voor het uiterlijk?
Ik zou eens een lijstje maken van alles wat je ene hond te bieden hebt en alles wat je wil in een hond. En op die basis een gezond ras zoeken dat aan je eisen voldoet. Van echte rassen zijn er ook betrouwbare fokkers te vinden waarvan je de gezondheidsresultaten kan controleren, van kruisingen is er 0,0 controle en wordt er in 98% van de gevallen niets of te weinig getest.

magicmist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-22 07:46

Bedankt voor je input. We hebben al onderzoek gedaan waarom we voor dit ras willen gaan.
Ik lees mij altijd goed in.
Vandaar dat ik ook zoek nr echte fokkers. En niet een willekeurige particulier.
Verder hou ik het graag bij mijn vraag die ik stel. Over of het een goede of slechte kruising is heeft ieder een andere mening over en dat mag.maar daar is dit topic niet voor.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 07:51

magicmist schreef:
Bedankt voor je input. We hebben al onderzoek gedaan waarom we voor dit ras willen gaan.
Ik lees mij altijd goed in.
Vandaar dat ik ook zoek nr echte fokkers. En niet een willekeurige particulier.
Verder hou ik het graag bij mijn vraag die ik stel. Over of het een goede of slechte kruising is heeft ieder een andere mening over en dat mag.maar daar is dit topic niet voor.

Het punt is net dat van een ongezonde kruising (dus geen ras) en geen goede fokkers zijn. Het is niet voor niets in België zelfs bij wet verboden dit te fokken (helaas heel weinig controle op :( )

En voor mensen gaan zeggen dat dat niet klopt: https://dogzine.nl/nl/nieuwsartikelen/b ... abradoodle

magicmist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-22 07:54

Graag eigen topic openen voor deze discussie. Niet in dit topic aub. Daar dit niet van toepassing is.
Bedankt

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 07:57

Juist hier is het zeker van toepassing.

magicmist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-22 08:01

Laatste keer dat ik het vraag. Open je eigen topic aub. Vind dit niet van toepassing en is een discussie die hier niet hoort.
Als je hier zo graag ovrr discussieert wees dan zo netjes om je eigen topic te openen ipv de mijne te bevuilen .

Voor de andere. Ik hoor graag nog goede fokkers en adressen. Zal de eerste opzoeken

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 08:02

Een topic is open voor iedereen. En Zoë probeert je alleen te waarschuwen en belangrijke info te geven. Wil je alleen ooh en wauw reacties, dan zoek je denk ik beter een pomsky-groep op fb…

magicmist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-22 08:03

xLaraaj schreef:
Een topic is open voor iedereen. En Zoë probeert je alleen te waarschuwen en belangrijke info te geven. Wil je alleen ooh en wauw reacties, dan zoek je denk ik beter een pomsky-groep op fb…

Ik vraag hier enkel om fokkers.
Niet of iets wel of niet goed is.
Ik ga er niet meer op in.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 08:37

Omdat er geen rasverening bestaat voor kruisingen zal de term 'betrouwbare fokker' hier relatief zijn.
Ik denk dat er vooral mensen die geld zien in een populair designerras deze bijzondere kruising gaan fokken en het lijkt me lastig om het kaf van het koren te scheiden omdat er dus 0 eisen gesteld worden aan fokkers.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 08:59

Zijn er niet! Dit ras gewoon lekker niet fokken! Zou verbod op dit soort maffe kruisingen moeten komen.

Ga dan of voor een dwergkees (lekker met CM/SM één van de ziekste rassen die je kan krijgen) of voor een Husky. Maar een Husky is géén gemakkelijk ras!

bloemm

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 09:37

Ben het niet helemaal eens met dat een pomsky per definitie lukraak gekruiste honden zijn. Wij hebben op training een paar van mensen waarbij de ouders getest waren en waarvan de honden echt heel goed gelukt zijn en geen gedragsproblemen oid hebben. Dit waren wel f2, f3 kruisingen en op kniehoogte. Ik zal eens vragen naar de fokker volgende week.
Laatst bijgewerkt door bloemm op 27-03-22 10:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 09:44

Aranel schreef:
Omdat er geen rasverening bestaat voor kruisingen zal de term 'betrouwbare fokker' hier relatief zijn.
Ik denk dat er vooral mensen die geld zien in een populair designerras deze bijzondere kruising gaan fokken en het lijkt me lastig om het kaf van het koren te scheiden omdat er dus 0 eisen gesteld worden aan fokkers.

Dat denk ik ook.
Woefkesranch BE, tussen 1500 en 3000 euro, al naar gelang kleurtje.

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 10:02

Ik moet eerlijk zeggen dat ik me hetzelfde afvroeg als Zoe; hoe kan je een betrouwbare fokker zijn als het “ras” waarmee je fokt ontstaan is uit zo’n bizarre - ver uiteenlopende combinatie. En dan bedoel ik uiteenlopend qua uiterlijk en gedrag.

En ben je dan op zoek naar een F1 kruising of een fokker die fokt met F2 en verder? Een vriendin van me heeft er een van een “betrouwbare” fokker. Maar geen idee met welke generatie er daar gefokt werd en hoe betrouwbaar ze echt zijn. Ik zal eens navragen voor de naam.

NadjaNadja
Hoofdmoderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 16:12

Moderatoropmerking:
Kritische vragen en reacties zijn toegestaan op Bokt, maar het is niet de bedoeling om dit te blijven herhalen. Hierbij dan ook het verzoek om de discussie hier te stoppen en de reacties te beperken tot het beantwoorden van de vraag van de topicstarter.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 16:17

Vroeger waren kruisingen, ofwel vuilnisbakkenrassen juist de sterkste honden. En die keken ook niet naar groot met klein dekken.
Zie niet in waarom een pomski dan zo verkeerd is.

Ik ken overigens enkel een particulier in NL die ze fokt en idd de Woefkesranch in Belgie die ze verkoopt.

vevina

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 16:30

Popstra schreef:
Vroeger waren kruisingen, ofwel vuilnisbakkenrassen juist de sterkste honden. En die keken ook niet naar groot met klein dekken.

Ik ken overigens enkel een particulier in NL die ze fokt en idd de Woefkesranch in Belgie die ze verkoopt.

Als je de woefkesranch een plek vindt waar je je hond wel vandaan kan halen dan heb ik eigenlijk niks goeds te zeggen :( .

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 16:33

Veel rassen, al dan niet alle rassen zijn van oorsprong kruisingen. En dat zijn absoluut lang niet allemaal logische kruisingen geweest.

Er zijn voor iedere fokkers(dus voor iedereen die een nestje pups op de wereld zet) regels. In de nederlandse wet ben je namelijk verplicht om alles binnen je macht te doen om verantwoordelijk te fokken. Dus goede karakters en gezondheid. Doe je dit niet en komt er gezeik van dan ga je als fokker gewoon gigantisch op je bek juridisch. Helaas spannen te weinig kopers een rechtszaak aan.
Voor rashonden en kruisingen fokkers zijn net zoveel regels. De handhaving ligt alleen iets anders omdat de raad van beheer bij verplichte testen(convenant met rasvereniging) gewoon kan handhaven, maar ook een rasvereniging kan handhaven als je lid bent. Dat is bij de meeste kruisingen niet maar voor de wet zijn de regels t zelfde.

Daarnaast heb je als koper een onderzoeksplicht. Maar TS is in ieder geval al aan t vragen etc.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 16:51

Zou een Alaskan Klee Kai niks voor je zijn TS? :)

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 17:11

Wat is een Pomsky? Pomeriaan x husky?

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 17:13

Popstra schreef:

KWPN
NRPS
Duitse Rijpony. Allemaal kruisingen.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 17:14

rien10 schreef:
Wat is een Pomsky? Pomeriaan x husky?

ja

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 19:42

vevina schreef:
Popstra schreef:

Als je de woefkesranch een plek vindt waar je je hond wel vandaan kan halen dan heb ik eigenlijk niks goeds te zeggen :( .

Ik zeg enkel dat je ze daar kan vinden.. :roll:

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 19:54

Mmm, zal niet makkelijk zijn een betrouwbare fokker te vinden van een designer ras waar de meesten geld uit willen kloppen nu het ras populair is.
Hou er rekening mee dat een dwergkees zelf sowieso al risico loopt op CM/SM en patella luxatie. Geen idee of je CM/SM kent maar dat wil je echt niet dat je hond daaraan lijdt. Zorg bij deze kruising dus op zijn minst dat de ouders getest zijn !