Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
BrankaZ schreef:Ik ben blij om te lezen dat dierenartsen beginnen bij te draaien wat betreft castratie want ze leken er standaard over te beginnen bij de eerste entingen. Misschien een soort verdienmodel?
Gezien de leeftijd van jouw hond is het echt zijn leeftijd die nu het gedrag veroorzaken. Consequent zijn en geduld hebben kunnen castratie overbodig maken.
Reuen die gecastreerd zijn kunnen aantrekkelijk ruiken voor ongecastreerde reuen waardoor die er op kunnen gaan rijden. Verder haal je de testosteron weg die bijdraagt aan de spieropbouw.
Zo zijn er nog meer redenen om niet te castreren. Bijgaande link geeft wat meer informatie waarom wel of niet te castreren.
Zelf hebben wij altijd Golden Retriever reuen gehad. Ongecastreerd omdat we deze jeugdfase niet als onoverkomelijk zagen. Bijkomend was dat castratenvachten bij Goldens een ramp zijn. Ik herken ze op afstand en om ze verzorgd te houden moeten ze wel wat vaker naar een trimsalon.
https://www.onzehond.nl/informatief/cas ... voordelen/
enzino schreef:Je hebt het over een hond van 1,5 jaar en grote problemen nu: is het soms een ras dat net rond die leeftijd in de pubertijd komt? Als dat het geval is dan zou ik een paar maanden wachten tot "de pubertijd" voorbij is en dan een inschatting maken. Meestal is dit tijdelijk heel heftig maar daarna snel minder hinderlijk.
StalNollie schreef:even een leek op dat gebied heb altijd teefjes . maar waarom word dit afgeraden en zijn dierenartsen er niet huiverig voor daar waar paarden met bosjes worden gecastreerd? en bijv ook de katers
StalNollie schreef:even een leek op dat gebied heb altijd teefjes . maar waarom word dit afgeraden en zijn dierenartsen er niet huiverig voor daar waar paarden met bosjes worden gecastreerd? en bijv ook de katers