Oudere honden herplaatsen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

irmaz

Oudere honden herplaatsen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-21 10:26

Ik ben voor mijn onlangs helaas overleden buurman op zoek naar een goed huis voor zijn hond. Zijn nabestaanden kunnen helaas niet voor haar zorgen.
Weet iemand (liefst uit eigen ervaring) op welke manier ik voor haar de beste baas kan vinden? Helaas kan ik kan haar zelf geen huis bieden omdat we met 4 grote honden het huis eigenlijk vol hebben en we onze bijna 16 jarige niet de stress aan willen doen om daar een voor hem onbekende bij te zetten. Ik heb al in mijn eigen netwerk rondgevraagd maar daar helaas niemand kunnen vinden.
Het gaat om een niet al te grote 8 jarig mechels herder teefje, die in haar jonge jaren diverse cursussen heeft gedaan (t/m speuren) en verder voornamelijk als waakhond in een ren heeft geleefd. Ze is wel heel makkelijk met iedereen en liep in de pauzes altijd gezellig tussen het personeel (tuinder). Ze is ook lief met kinderen.
Afbeelding

artosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-21 10:33

misschien via de ras vereniging??

pipo

Re: Oudere honden herplaatsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-21 11:11

Je kan eens kijken of verhuisdieren.nl iets is.
Succes.

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-21 11:22

Je zou op fb een oproep kunnen plaatsen in de groep :
Belgische herders forum
Of
Herplaatsing belgische herders.
Succes met het vinden van een baasje!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-21 11:24

Er zitten veel herplaats groepen op Facebook , ook voor oudere honden.

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-21 12:38

Dank jullie wel, hiermee kan ik verder op zoek, ik had er niet aan gedacht dat een Mechelse herder ook een Belgische herder is :oo
Ik ben zelf nog al een facebooknoob, had al eens gekeken op sommige pagina's maar het was me niet helemaal duidelijk hoe je daar een hond bekend kan maken :=

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-21 12:50

Misschien een andere optie. Maar wordt het bedrijf overgenomen? Misschien hebben nieuwe eigenaren wel belang bij een erf/waakhond en kan ze daar blijven wonen? Mist ze wel haar baas, maar blijft verder alles gelijk voor haar?

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-21 13:11

superpony schreef:
Misschien een andere optie. Maar wordt het bedrijf overgenomen? Misschien hebben nieuwe eigenaren wel belang bij een erf/waakhond en kan ze daar blijven wonen? Mist ze wel haar baas, maar blijft verder alles gelijk voor haar?

Nee, helaas is een overname van het bedrijf mislukt. Dat was voor haar wel fijn geweest inderdaad. Maar eerlijk gezegd gun ik haar ook wel een aantal rustige jaren waarin ze lekker 'snachts bij de verwarming kan liggen <3

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-21 13:16

irmaz schreef:
superpony schreef:

Nee, helaas is een overname van het bedrijf mislukt. Dat was voor haar wel fijn geweest inderdaad. Maar eerlijk gezegd gun ik haar ook wel een aantal rustige jaren waarin ze lekker 'snachts bij de verwarming kan liggen <3

Pin je hier niet te veel op vast. Deze hond heeft altijd buiten geleefd begrijp ik? Dan zou het zomaar kunnen dat ze binnen niet meer happy gaat worden. Onze twee binnen mechelaars (binnen opgegroeid) hebben het binnen vaak te warm (en nee wij stoken echt niet heet.) dus eentje die buiten gezeten heeft zal daar al helemaal last van hebben.

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-21 13:18

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-21 13:21

Ayasha schreef:
Pin je hier niet te veel op vast. Deze hond heeft altijd buiten geleefd begrijp ik? Dan zou het zomaar kunnen dat ze binnen niet meer happy gaat worden. Onze twee binnen mechelaars (binnen opgegroeid) hebben het binnen vaak te warm (en nee wij stoken echt niet heet.) dus eentje die buiten gezeten heeft zal daar al helemaal last van hebben.

Het kan wel. Net als buiten aanwennen en rekening houden met de vacht is dat met binnen ook weer. Ik heb er 1 die jaren s nachts buiten lag tot relatie eindigde en toen heb ik hem naar binnen gehaald en daar ligt hij nog steeds :+
Wel in de zomer naar buiten gedaan om de wintervacht te laten ontwikkelen en in de zomer ook weer naar binnen. Die heeft dus jaren buiten gezeten.

Kennissen deden het wel vaker met honden die met pensioen gingen. Die kwamen dan naar binnen, of bij blessures.

Maar het kan idd ook zijn dat ze het niet prettig vindt.
Laatst bijgewerkt door MyWishMax op 14-09-21 13:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-21 13:22

Je zou eens contact op kunnen nemen met Dierenthuis in Almere. Als ze sociaal is met andere honden, zou ze daar in een waar paradijs terecht komen, waar ze zelf kan kiezen of ze buiten of binnen (bij de verwarming) ligt.

mvdbijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-21 13:22

je zou de stichting resque dog even kunnen contacten, die hebben ook wel wat lijntjes die ze uit kunnen zetten.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-21 13:27

MyWishMax schreef:
Het kan wel. Net als buiten aanwennen en rekening houden met de vacht is dat met binnen ook weer. Ik heb er 1 die jaren s nachts buiten lag tot relatie eindigde en toen heb ik hem naar binnen gehaald en daar ligt hij nog steeds :+
Wel in de zomer naar buiten gedaan om de wintervacht te laten ontwikkelen en in de zomer ook weer naar binnen. Die heeft dus jaren buiten gezeten.

Kennissen deden het wel vaker met honden die met pensioen gingen. Die kwamen dan naar binnen, of bij blessures.

:j Het kan, ik bedoelde maar gewoon... Stel dat een fijn huisje zich aan biedt waar ie buiten in de ren moet (of in het tuinhuis of weet ik het.) dat die dan niet daarop afgerekend zou "moeten" worden omdat het zomaar kan dat de hond liever buiten ligt dan voor de verwarming. :)

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-21 13:35

Nee, helemaal met je eens hoor! Fijn huis is het belangrijkste en buiten in een kennel kan net zo goed zijn! Als ze het nu nog niet gewend was op deze leeftijd vind ik het nog anders, maar nu lijkt iemand die Dit soort honden kent en waardeert een fijne baas, of dat nu binnen of buiten is.

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-21 14:23

Ayasha schreef:
MyWishMax schreef:

:j Het kan, ik bedoelde maar gewoon... Stel dat een fijn huisje zich aan biedt waar ie buiten in de ren moet (of in het tuinhuis of weet ik het.) dat die dan niet daarop afgerekend zou "moeten" worden omdat het zomaar kan dat de hond liever buiten ligt dan voor de verwarming. :)

Nee zeker niet hoor, het gaat echt om hoe de mensen er mee om gaan. Ik denk wel omdat ze al wat ouder is dat de nieuwe eigenaar er wel toe bereid moet zijn om haar tzt, mocht het nodig zijn, wel ergens binnen moet kunnen laten, al was het maar in de bijkeuken ofzo. En het ligt er ook aan hoe veel contact ze overdag met de eigenaar heeft.
Onze oude hond heeft ook jaren op stal gewoond en zit pas sinds een paar jaar ook bij ons in huis.

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-21 14:24

MyWishMax schreef:
Nee, helemaal met je eens hoor! Fijn huis is het belangrijkste en buiten in een kennel kan net zo goed zijn! Als ze het nu nog niet gewend was op deze leeftijd vind ik het nog anders, maar nu lijkt iemand die Dit soort honden kent en waardeert een fijne baas, of dat nu binnen of buiten is.

Precies dit :j

lifeofmarit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-21 14:26

Als je haar hier in Zweden kunt brengen is ze meer dan welkom hahaha.
Ik zou het via rasgroepen op facebook proberen. Niet via het asiel (Heb daar zelf niet de meest beste ervaringen mee := )

sterregoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-21 14:36

Belgische herders herplaatsing, vind ik op Facebook deze contactmogelijkheid : mail naar herplaatsing@nvbh.eu

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-21 14:41

Weet je toevallig of ze stamboom heeft? Dan zou je eventueel aan de hand van de papieren de fokker kunnen benaderen, die kunnen vaak, naast de rasvereniging, ook nog het een en ander voor je betekenen.

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-21 14:48

Agossie schreef:
Je zou eens contact op kunnen nemen met Dierenthuis in Almere. Als ze sociaal is met andere honden, zou ze daar in een waar paradijs terecht komen, waar ze zelf kan kiezen of ze buiten of binnen (bij de verwarming) ligt.

Dit is een mooi adres, die kende ik niet. Maar ik denk dat Beau daar (nog) niet thuis hoort, zij is verder een heel normale, gezonde en aangepaste hond. Zou zonde zijn als zij een plek in zou nemen van een echt getraumatiseerde of opgegeven hond.

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-21 14:49

lifeofmarit schreef:
Als je haar hier in Zweden kunt brengen is ze meer dan welkom hahaha.
Ik zou het via rasgroepen op facebook proberen. Niet via het asiel (Heb daar zelf niet de meest beste ervaringen mee := )

Daag je me uit? ;)

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-21 14:50

mvdbijl schreef:
je zou de stichting resque dog even kunnen contacten, die hebben ook wel wat lijntjes die ze uit kunnen zetten.

Heb je daar een link van? Ik kom alleen op Dog Rescue Greece uit wanneer ik het in de zoekfunctie type.

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-21 14:56

KimD schreef:
Weet je toevallig of ze stamboom heeft? Dan zou je eventueel aan de hand van de papieren de fokker kunnen benaderen, die kunnen vaak, naast de rasvereniging, ook nog het een en ander voor je betekenen.

Ik heb het net even nagevraagd maar ze heeft geen stamboom.

Ik wil even zeggen dat ik het super fijn vind dat jullie zo willen helpen +:)+

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-21 15:01

sterregoud schreef:
Belgische herders herplaatsing, vind ik op Facebook deze contactmogelijkheid : mail naar herplaatsing@nvbh.eu

thx, ik geef deze door naar de familie. Heb net het reglement gelezen en je mag de hond daar alleen aanbieden als je de eigenaar bent (en dat ben ik dus niet :o )