Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Duhelo schreef:de vliegjes gaan niet van de aubiose komen maar wel van de vieze kont van een van je caafjes. HEb je een mogelijkheid om die oorzaak aan te pakken?
Cinnepin schreef:Ik heb ze op houtvezel, verschoon ze wel om de dag
Duhelo schreef:aubiose met lunkaria's is idd geen goede optie.
Houtkorrels ook niet, die plakken ook als ze nat worden.
Ik zou gaan voor maisbedding of cornbedding oid.
https://www.maxizoo.be/nl/p/chipsi-mas- ... rtShopping
Amber_anne schreef:De badmatten ga ik proberen, die kan ik ook vandaag kopen en dan eventueel later overstappen.
Bunny bedding ziet er goed uit maar heeft helaas niet de goede afmetingen voor mijn hok. Het schoonvegen zou mij niet zoveel uit maken.
De cavia's drinken gewoon veel en plassen daardoor ook veel. Het zijn lunkarya's dus het is ook een probleem met de vacht waar het in blijft hangen, er is er ook maar een die er last van heeft
Cinnepin schreef:Amber_anne schreef:De badmatten ga ik proberen, die kan ik ook vandaag kopen en dan eventueel later overstappen.
Bunny bedding ziet er goed uit maar heeft helaas niet de goede afmetingen voor mijn hok. Het schoonvegen zou mij niet zoveel uit maken.
De cavia's drinken gewoon veel en plassen daardoor ook veel. Het zijn lunkarya's dus het is ook een probleem met de vacht waar het in blijft hangen, er is er ook maar een die er last van heeft
Badmatten gaan heel erg stinken
axel_1997 schreef:Van caviakooien heb ik weinig verstand. Maar kleine zwarte vliegjes in huis dat klinkt als rouwmuggen. Of zijn zwarte vliegjes een bekend probleem van caviakooien? Want dan heb ik niets gezegd. Als het echt rouwmuggen zijn komen ze waarschijnlijk uit de aarde van een potplant. Rouwmuggen kunnen eigenlijk niet uit de bodembedekking komen. Want de larven hebben twee tot drie weken nodig om volwassen te worden. Maar de volwassen muggen gaan wel graag overal zitten waar ze vocht, schaduw en organisch materiaal kunnen vinden. Dus dan is het niet vreemd dat ze in een caviakooi gaan zitten.