Hebben wij weer (hond loops)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Copi

Hebben wij weer (hond loops)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-21 12:39

Wij vertrekken morgen voor een week naar een vakantiehuisje en nu is natuurlijk net vannacht onze hond loops geworden. Ze druppelt altijd best veel dus ik ben een beetje bezorgd voor het meubilair/kleden ed in het huisje. Een broekje laat ze niet zitten. Wie heeft er nog een goed idee?

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-21 12:40

Bench meenemen ? In het huisje in een bench en dan aan de lijn naar buiten begeleiden ?
Vast het hele huis zou heen vloerbedekkingen hebben ?

En de hond dus niet op het meubilair laten

Flux

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-21 12:47

Inderdaad een bench. Broekje aan bij de voordeur. Naar de bench en broekje uit. Kan je ook mooi oefenen met een broekje.

Sourire

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-21 12:53

En moet de hond dan steeds urenlang in de bench? :\

Ik zou eventuele kleden gewoon opruimen en hond niet op het meubilair.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-21 12:55

Sourire schreef:
En moet de hond dan steeds urenlang in de bench? :

Dit dus. Opsluiten omdat ze loops is, het moet niet gekker worden.

MarlindeRooz

Re: Hebben wij weer (hond loops)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-21 12:58

Veel dekens en dekbedden meenemen voor over de meubels daar. Neem aan dat je sowieso de hond even net op bed/bank laat ergens anders?

Lipstick

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-21 13:05

Palmera schreef:
Sourire schreef:

Dit dus. Opsluiten omdat ze loops is, het moet niet gekker worden.

Nou idd. Het zal vast niet zo zijn dat ze continu bloed verliest.. tenminste bij onze hond was dat niet zo. Dus daar ga ik nu dan even vanuit.
Schoonmaakdoekjes etc. mee en niet op meubilair laten. Als er een kleedje ligt, kun je die zo oprollen oid en aan de kant leggen bijvoorbeeld.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-21 13:07

Copi schreef:
Wij vertrekken morgen voor een week naar een vakantiehuisje en nu is natuurlijk net vannacht onze hond loops geworden. Ze druppelt altijd best veel dus ik ben een beetje bezorgd voor het meubilair/kleden ed in het huisje. Een broekje laat ze niet zitten. Wie heeft er nog een goed idee?

Medical pet suit aantrekken. Dat hebben mijn meiden altijd aan als ze loops zijn

Copi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-21 13:18

Bench is geen optie. Het zijn ex broodfokteven die voordat ze bij ons kwamen hun hele leven in een kennel hebben gezeten, dus opsluiten gaan we niet doen. Normaal mag ze bij ons wel gewoon op de bank. Het is een leren bank die makkelijk schoon te maken is, maar in het huisje toch maar niet op de bank laten. Inderdaad maar een hoop dekens meenemen, ik weet eigenlijk niet wat voor vloer daar ligt. Ik hoop geen vloerbedekking maar dat zal toch wel niet, in een huisje waar Huisdieren zijn toegestaan >;) ? Ze gaat overigens sowieso gesyerileerd worden, maar ze moesten eerst even tot rust komen en zich vertrouwd en thuis voelen bij ons. We hebben ze nu 10 maanden en je herkent ze echt al niet meer terug, waren echt bang voor álles, durfden bij ons het huis nog niet in toen ze kwamen want ze waren nog nooit in een huis geweest. Eigenlijk had die sterilisatie al wel gedaan kunnen zijn geweest, maarja.. eigenlijk een beetje op de lange baan geschoven. What were the odds dat ze net nu... :roll:

Copi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-21 13:18

kiwiwitje schreef:
Copi schreef:

Medical pet suit aantrekken. Dat hebben mijn meiden altijd aan als ze loops zijn

Die ken ik niet, ga ik even Googlen en dan hopen dat die vandaag, op zondag, nog ergens te halen is..

Lipstick

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-21 13:22

Als ik het zo lees, komt dat vast allemaal goed!
Wij hebben idd nog geen tapijt gezien in huisjes waar onze honden mee mochten.
Wij konden iedere keer makkelijk oplossingen bedenken als we ergens rekening mee moesten houden. Komt vast goed!

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-21 13:23

Wij zijn net terug van 2 nachten in een hotel en hadden de hond ook mee. Was toegestaan maar daar lag ook gewoon vloerbedekking op de grond. :=
Maar huisjes ligt 9 van de 10x wel vaak laminaat of tegels oid.

Zou toch voor de zekerheid wat broekjes mee nemen. Voor het zelfde geldt is ze daar zo afgeleid dat ze ze wel laat zitten.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-21 14:17

Hoe groot is de hond? Misschien een romper over het broekje. En wat al gezegd is lakens mee voor op de bank.

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-21 14:19

Sourire schreef:

Er staat nergens uren lang dat zijn aannames.
Maar als je er niet bij bent is een bench voor avonden echt niet raar hoor Waarom bestaan benches überhaupt natuurlijk :+

Ze zullen de hond vast niet meenemen op vakantie om die vervolgens uren alleen te laten.

Evenals palmera , overdrijven is ook een kunst.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-21 14:22

Honden rompertje ophalen bij de DA zit steviger dan een broekje

Saranghea

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-21 14:25

Copi schreef:
kiwiwitje schreef:

Die ken ik niet, ga ik even Googlen en dan hopen dat die vandaag, op zondag, nog ergens te halen is..

En als je die niet kan halen dan een baby rompertje kopen. Armgaten nog even bijsnijden en t werkt bijna tzelfde

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-21 14:26

Mijn hond is behoorlijk groot dus deed hem op vakantie in pup ren binnen. Niet omdat hij haha loops was dus maar wel omdat we met 3 vriendinnen en 9 honden op vakantie waren voor 1 week. Buiten in de tuin en tijdens de lange boswandelingen was het 1 gezellige bende. In huis is hij echter enorm op zijn privacy gesteld. Staat er 1 op een haar van hem dan gelijk oorlog. Dus zat de heke week in huis opgesloten in ruimte met groot kussen en zeker net zoveel kale grond en water. Was heerlijk relaxte vakantie. Voor niet te grote hond zou ik gerust bench gebruiken. Continu te horen krijgen "nee, mag niet, foei, weg, enz" is minder grappig.

Copi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-21 14:29

En als je die niet kan halen dan een baby rompertje kopen. Armgaten nog even bijsnijden en t werkt bijna tzelfde[/quote]

Ze weegt 40 kilo :D

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-21 14:30

Toushie schreef:
Sourire schreef:

Maar als je er niet bij bent is een bench voor avonden echt niet raar hoor Waarom bestaan benches überhaupt natuurlijk :+

Ze zullen de hond vast niet meenemen op vakantie om die vervolgens uren alleen te laten.

Ik vraag mij inderdaad nog steeds af waarom benches bestaan.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-21 14:54

Copi schreef:
En als je die niet kan halen dan een baby rompertje kopen. Armgaten nog even bijsnijden en t werkt bijna tzelfde

Ze weegt 40 kilo :D[/quote]

Er zijn ook rompertjes in grotere maten. Maat 98/104 past een grote hond ook nog wel denk ik zo.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-21 15:02

Kleden weghalen en een dekentje op de bank. Zo’n romper is inderdaad wel prettig. Al is het maar voor de nacht. Voor de rest een nat doekje paraat voor een verloren druppeltje op de vloer.

Fijne vakantie!

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-21 15:12

Toushie schreef:
Sourire schreef:

Dat zijn inderdaad aannames. In jouw post schrijf je in huis in de bench en aan de lijn naar buiten. Gelukkig bedoel je daar dus niet de hele dag mee!

Voor mij is een bench een grote no go tenzij tijdelijke medische noodzaak. Maar goed dat is weer een andere discussie.

Copi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-21 15:17

Ze weegt 40 kilo :D[/quote]

Er zijn ook rompertjes in grotere maten. Maat 98/104 past een grote hond ook nog wel denk ik zo.[/quote]

Ze zijn formaat flinke rottweilerreu, zulke rompers bestaan echt niet haha. Maar dank voor het meedenken!

Copi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-21 15:17

Jessix schreef:
Kleden weghalen en een dekentje op de bank. Zo’n romper is inderdaad wel prettig. Al is het maar voor de nacht. Voor de rest een nat doekje paraat voor een verloren druppeltje op de vloer.

Fijne vakantie!

Dankjewel! *D

Dyphusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-21 15:20

Mag de hond wel mee als zij loops is? Staat daar niks over in de voorwaarden oid?