Waarom een naam geven als ik ze toch anders noem?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LWDaisy

Waarom een naam geven als ik ze toch anders noem?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-21 19:40

Ik kon niet meer maken van de titel dan dat wat het geworden is :+ Natuurlijk moeten we ze een naam geven :D

Ik geef mijn dieren een naam, en maak er dan altijd iets anders van. Ik rijm vooral, merk ik :+
Ben ik de enige die dit doet, of "lijden" jullie hier ook aan?

Mijn paardenkind heet Daisy. Die noem ik dan DaisyBaisy.
Mijn vorige kattenkindje heette Loki. Dat werk LokiTapioki.
Mijn huidige kattenkindje heet Sansa. Maar meestal zeg ik Sansi.. En dat is ondertussen Sansibar geworden :D
Woensdag halen we Sansa haar zusje op. Haar heb ik alvast Arya gedoopt. AryaBombaria :+ Want AryaMalaria is stom. O Goh, nu zeg ik AryaMalaria, die gaat echt blijven hangen, help :+
Mijn mete-hondje heet Vino. Die noem ik altijd VinoBambino. Soms ook VinoBambolino. Zijn baasje doet dat ondertussen ook :')
Mijn mama haar hond heet Noxa. NoxaPoxa. De vorige heette Noia - NoiaBomboia :') En die daarvoor heette Nox - NoxiPoxi. We hebben ook onze Buffy gehad -BufferDeFluffer. Want ze was erg fluffy :+ Als ze nou gewoon Fluffy had geheten, had ik er nog steeds wat anders van gemaakt hoor - FluffyPuffy ofzo :+

Ik speel ook altijd met mensennamen. Ik draai de eerste letter van de voornaam om met die van de achternaam :+ Ook met nummerplaten heb ik "een ding", ik probeer er altijd een woord van te maken.

Ik steek het maar op mijn vader hoor. Die zong vroeger altijd een liedje voor mij en mijn broer. Ik heet Davina, maar dat zegt echt niémand :+ Tenzij mijn baas ofzo haha. Mijn vader noemde me kort na mijn geboorte al Vina. Mijn broer heet Angelo, daar maakte mijn papa vrijwel meteen Angel van. Mijn moeder kreeg daar altijd de zenuwen van hahaha, die had zoiets van "noem het kind bij zijn/haar naam, daar dienen ze voor" Ondertussen (we zijn 32 en 30 jaar) heeft ze zich er bij neergelegd hoor :D Dat liedje ging dan zo: VinaPina / AngeloPangelo heeft vannacht op straat gekakt (ik zei niet dat het een educatief liedje was oid haha). Dus, ik denk dat ik het daar van heb ofzo :+

Doen jullie dat ook? Of moet ik hulp zoeken? :+

Oscar
Forumcoördinator

Re: Waarom een naam geven als ik ze toch anders noem?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 19:42

Ja, ik zou hulp zoeken :j

:D

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-21 19:42

Oscar schreef:
Ja, ik zou hulp zoeken :j

:D

:j :j :') :') :')

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 19:43

Nee hoor hier hetzelfde. Ik heb ook altijd rare namen voor de dieren of zelfs voor dingen. Vaak zijn het zijdelings verbasteringen van namen maar het lijkt er dan totaal niet meer op. Maar ook mijn auto en mijn tas hebben namen.

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-21 19:48

Suzanne F. schreef:
Nee hoor hier hetzelfde. Ik heb ook altijd rare namen voor de dieren of zelfs voor dingen. Vaak zijn het zijdelings verbasteringen van namen maar het lijkt er dan totaal niet meer op. Maar ook mijn auto en mijn tas hebben namen.

Jaaa hahaha. Wij hebben sinds vorige week een robotstofzuiger.. Van het merk Miele. Dus noemen we hem "ons Mieleke" :+

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 19:49

Ja, goed punt :') Ik heb volgens mij nog nooit een dier bij zijn echte naam genoemd, tenzij ik ze streng toesprak. Ook herkenbaar dat die namen dan steeds verder van de rails raken, wij hadden Tess. TessieBessie, Bessie Turf, Bes, Ozzie etc etc. Om nog maar te zwijgen over dingen als Krullenbol, Krullenbollen-Plathaar, Poppedijn, Koekenbakker, Popje, Poepje, Drol, Kleine drol, Mopje, Mupsje, Koekje, Dametje, Vriendin, Schitterende Vrouw, Engel, Kleine Godin... :+

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 19:50

Mijn dieren hebben (meestal) roepnamen die van hun gewone namen zijn afgeleid. Karlotta is Lotje, Koh-I-Noor is Noortje, Adormidera is Dora.
Onze rode kater Mendel heeft een hele serie namen waaronder meneer de Rooij en Monsieur Le Roi, en Folly heet nog wel eens FollekeBollekeKnol. Maar verder doe ik geen gekke dingen met namen :+

Op dit moment heten de paarden overigens allemaal snottebel, snotklep en rats kuch en bonen, omdat ze allemaal een virus hebben :D Maar dat is (hopelijk) tijdelijk.
Laatst bijgewerkt door Ibbel op 23-08-21 19:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Bowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 19:51

Ook hier houdt weinig de echte naam. Maar ik wissel wel met wat ik er achter plak. :p

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 19:53

Onze papegaai heet Mango, maar we noemen hem van alles en luistert ook naar alles: Knaagkanarie, Uwe sloopkogel, Jonkheer van Ransbakkenstein.. Vunsbekkie etc etc :')
Hij weet op de één of andere manier altijd dat we het over hem hebben _O-

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 19:54

Onze kater diego noem ik Poes
De hond Bo is op t moment BoBo
Mijn paard Maurits is Mau
Paard van stalgenootje (Calimero) heet Bal--> cal, callebal, bal
Lars een pony heet pony
Hond bij ouders heet Chelsea, dat is pelsje
Andere hond heet hummel dus die heet hummiedummie
Stalhond django noem ik djangi.

Auto heet fred, grote zwarte motor is Morgan freeway (Freeman, see what I did there? :') )

Dus ja.... ik doe het ook

Anastasia24

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 19:55

haha, alles hier heet gewoon bij zijn naam eigenlijk. Veel namen heb ik niet verzonnen zoals onze honden, Selena word seleentje, Lotje word Lotteke, Thijsje word Thijseke, Bruno word bruuntje.
Qua paarden werd diane bij haar vorige baasje Mien genoemd, ik zou het eerder andersom gedaan hebben. Diane word Diaan of wijffie. Dexter word Dex en Pablo word Pabi. Noem mijn paarden soms wel paardenvlees of stoofvlees, mongooltje of malloot, maar dat zal wel aan mijn leeftijd liggen. :')
Ik ben dus lekker saai eigenlijk, wat zijn jullie creatief.

BillyJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 19:56

Hahaha wat leuk!!
Ik doe er ook lekker aan mee :+
Dan wel met mijn 4 honden

Loki (stafford reu 3jaar) = spook, spooki, pikkie en dan ook Lokispooki, ...

Diego (bordersnolliereu, 12jaar) = ouwe, smeagol, wolf, opa

Jago (italiaans mix reu 9jaar) = jakito

Paco (stafford mix reu, 1.5 jaar) = Taco of Pacotaco, sharkie

Gek genoeg luisteren ze allemaal zowel naar hun naam als bijnaam :=

En vaak zeg ik ook "men mooie man of men mooie kind" tegen ze allemaal tijdens de kroelsessies haha
Laatst bijgewerkt door BillyJ op 23-08-21 19:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 19:57

De katten heten Mila maar die heet eigenlijk gewoon poes, max heeft de bijnaam smellycat/smellymax en de kitten heet Charlie oftewel meneer Poepie poot/kont :+

Pony noemen we ook gewoon altijd pony

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 20:00

Hier hetzelfde...

Een hond die Ami heet (zegt aami) die noemen we Amimi, een kat die Paulientje heet de we Paulus noemen en een hond Frits die we Fritsus Franziskus en Fritsel noemen :')

Hopeloos...

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 20:04

Ik doe het ook :j

Pony heet Pepper en noem ik altijd Pup/Pupje
Kat heet Liesje en wordt eigenlijk altijd Kleine Lie of Poekings genoemd
Vorige kat die overleden is heette Coco en noemden we altijd Koekie of Koeks. :D

Ryder

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 20:05

Ik noem mijn paard (en de paarden die ik daarvoor had) ponniewonnie… of knullebol :+ ongeacht de namen.

En al die afkortingen/koosnamen die jij noemt zou ik dus ook geven. Wat dat betreft hebben je broer en jij ook wel namen die ik nooit zou geven omdat ik van tevoren al zou weten dat ik die zou afkorten, haha.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 20:05

Pocotó (merrie) noem ik vaak Catootje, maar de rest van de paarden noem ik bij hun naam, hoewel Van Gogh bij mij wel Vincent is geworden, maar die noem ik dan wel gewoon Vincent.
Paardjes Gandhi en Chico noem ik gewoon bij hun naam.
Olímpio (ook een paard) kort ik wel eens af tot Ollie, maar niet vaak want het kan verwarring scheppen daar ik een hond heb die Holly heet en ze komen dus wel eens allebei als ik roep.
Hond Beer noem ik Beer en Beertje door elkaar, dus ook gewoon bij zijn naam, maar Dingo noem ik vaak Din Din of Din Din Din.
De katten heten Pompom, Tina en Tyra, kort ik nooit af, maar ik roep gewoon "poespoespoes" als ik er meer dan 1 moet roepen.
Zo roep ik de paarden altijd met "pòooonies!" van de tijd dat er nog geen paarden bij waren. Gewoon nooit aangepast.
De kip die ik nog over heb (er zijn er net weer 3 vermoord door een hond) heet Mikki en dat kort ik ook niet af.

Dus ja, ik ken het fenomeen wel, maar ik heb op dit moment niet zoveel dieren die ik anders noem dan ze heten.

Goudhaan1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 20:07

Ja. Mijn paard heet eigenlijk Linda, maar gaat hier door het leven als Vrouwke. M'n shet heet Otje maar is mijn Snollebolleke. Verder zijn al m'n dieren mijn pupkes, maakt niet uit om wat voor dier het dan gaat.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 20:08

Bij de echte naam noemen klinkt ook zo officieel en afstandelijk hè :=

Rena noem ik meestal (ma)Reeneke.
Easy Breese (mini) = Briesje
Rody (katertje 1) = Roodmansje
Micky (katertje 2) = Micky Mauws

En de ponies samen krijgen vanalles te horen, meestal zeg ik dat ik de truttenclub even ga voeren :))
En de katers ook zo, dan zeg ik meestal "de snorren" of Poezel & Woezel of Snoezel & Poezel.

En Rody denkt waarschijnlijk dat hij "wat ben je toch een ontzettende peen!" of "wat een vèrschríkkelijk beest" heet want dat zegt het baasje nogal eens als hij weer iets achterlijks doet :=
Laatst bijgewerkt door pmarena op 23-08-21 20:08, in het totaal 1 keer bewerkt

LaPluche

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 20:08

Ik heb Daya = Daya de Papaya
Roque= Pokie
Drago= Draakie
Dax= Daxie Heksie
Fránky= Mickey Blue Eyes
Poussey= Woezie of Woeziepoeh
Nou, zo gek ben ik dus niet :')

ApplePapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 20:09

Jup :j
Mijn overleden paard heette Apple, vaak ApplePapple (nickname) of appsiepapsie
Mijn oude haf heet Kyran, wat Kiwi is.
Ons 1e paard heette eigenlijk Esther wat InieMinie was geworden.
Een vd katten heet Lana wat Lanabanana wordt. De andere Goldy, Snollebol :') (bol omdat het zo'n kat is met veel haar)
Doerak ben ik nog mee aan het spelen, vrij moeilijk om iets mee te rijmen, soms iets van raksie of zo.
De andere kat heet Loui maar is een zwarte kat en noemen hem eigenlijk allemaal zwartnek (niks discriminerend bedoeld)

Oh en mijn broertje heet Sam en die noemden wij vroeger altijd Sammieboterhammie :+

En in je hoofd met namen spelen herken ik hele goed :=

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 20:11

Hier valt het nog mee...

Zyta: Zytter, popje of Zyta
Cadenas: D of Denas
Drogo: Dro of Drollie
Raiko: Rayray, Rai of Raik
TiSento (overleden): Ti, Titi

Dussss, ça va nog.

Be Formidable is op komst, maar dat zal gewoon Be worden :)

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 20:13

We geven ze namen zodat we niet compleet voor schut staan als we omgeroepen worden bij de dierenarts. Al weet ik niet of Dopey en Ollekebolleke nou zo geweldig is eigenlijk :+

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 20:14

Ohhhneeee....

Jana is... Pukkelpuppypoowny!!

Yara is pup en trutjebel.

Mia is miemiepoes en mietje, maar dat komt door haar eigen gedrag.

Vera is feyfeypoes. Kleinepoes.

Rio is rooie! En lekkererooiepoezekop!
Soms ook pisbak en spekbek. :')

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-21 20:14

Haha volgens mij hebben velen hier last van hoor :D

Mijn konijnen heten Marvel en Daisy, waarbij die tweede steevast 'Baby Daisy' heet als ik haar roep. Roep ik ze allebei dan is het 'MarvieDaisyyyyy'.

Een van mijn katten heet Zora, maar noem ik Snor, Snorrepoes of Señora Snora :j

De hond van mijn ouders heeft helemaal een mooie collectie aan namen gekregen in de loop van de jaren. Hij heet Murphy maar luistert ook naar Gerritje, Flappie, Flap-Jan, Louigi, malle ouwe beer, Murat (autocorrect versie van zijn naam :D, Dingetje D en nog zoveel meer. Zolang er maar wat leuks aan vast zit he.. haha