Nu ben ik toevallig bekend met slangen, en ik wist direct waar ik mee te maken had. Een baby Python, een konings-python. Nu kweekt mijn buurman met slangen dus liep ik direct met het kleine beestje in de hand naar de buurman toe. Maar wat wil toeval nu? Hij mist er geen, en hij is dus niet van hem. Keuze was snel gemaakt, ik heb een slang! Direct een melding ervan gemaakt en de slang een woning gegeven.

Ik had toevallig nog een aquarium staan die ruim zat is. Wat warmte-kabel er tegenaan geplakt (met flamingo ducktape) Takken erin, grond erbij, wat kurk om onder te schuilen en platen plexiglas als dak, en BAM! terrarium!

Het gaat goed met de slang. Hij drinkt, en heeft vandaag voor het eerst 2 fuzzy (baby) muizen gegeten. Op dat laatste was ik wel heel trots!

We denken dat iemand heb bij de buurman wou dumpen. Maar omdat zijn poort achter op slot is, hebben ze hem waarschijnlijk bij ons neergelegd. Want geen weldenkende slang die in het openbaar gaat liggen, als de tuin vol groen is om in te schuilen. Vakantie doet vreemde dingen met mensen! De slang is nog jong, duidelijk van dit jaar. Dus echt lang zal hij niet bij de vorige eigenaar hebben gezeten. Ik ben er in ieder geval wel blij mee, er is verder geen melding geweest van iemand die zijn slang mist. Nog even, en hij is dus officieel mijn slang.