Vlooien na stronghold pipet??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Luca03

Vlooien na stronghold pipet??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-21 22:05

Hoi bokkers

Ik heb net bij mijn kat minstens 30 ( :wow: )vlooien gehaald en hij heeft er nog zitten maar is het kammen beu. Hij heeft vorige week (2 augustus) een pipet stronghold plus gehad. Gewoon rechtstreeks op de huid in z'n nek zoals gewoonlijk.
Hoe kan dit? :n

Onze zwarte kat, die overigens dezelfde pipet heeft gehad heeft nergens last van.
Ik ga morgen alleszins een belletje naar onze DA plegen.

Hebben nog mensen dit meegemaakt?

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 22:22

Heb je alleen de katten behandeld, of ook je huis?

Alleen de dieren is bij een stevige vlooien explosie niet genoeg.

Stuk vlooienband in je stofzuiger, alle kleedjes en matten in de was, kieren en naden in alle vloeren plus plinten behandelen met vlooienspray en voor alle zekerheid savonds ook je auto volspuiten, en volgende ochtend luchten.

Ivm de natuurlijke cyclus van vlooien kun je dit hele stramien het beste een keer of 3 herhalen, steeds met ongeveer 2,5 weken ertussen.

Daarna zou je er theoretisch een heel eind vanaf moeten zijn.

Tis bloedirritant, maar komt véél vaker voor dan veel mensen door hebben.

(Oh, vergeet ook niet om te ontwormen, als je zo'n stevige vlooien explosie hebt)

Luca03

Re: Vlooien na stronghold pipet??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-21 22:30

Huis is inderdaad mee behandelt vorige week.
Stofzuiger is zo één met een bak die je na elke beurt leeg maakt, niet met een stofzuigzak. Dat wordt morgen inderdaad alles nogmaals behandelen en de auto, we hebben gelukkig een stenen vloer met weinig kieren en naden.
Ik voel nu wel alles kriebelen :\

Absolem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 22:39

Hoe dit kan?

Stronghold is rommel waartegen restitentie is. Dit is al jaren bekend.

Advantix is wel effectief nog.

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 22:43

Als je zo’n vlooienband haalt, dan kan je (na alles wassen) ook een stuk in de favoriete mandjes/plekjes leggen.
Die tip kregen we van dierenarts bij vlooienplaag.

En let ook goed op je plinten, daar kunnen ze ook onder gaan :+

Succes!

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 22:50

Absolem schreef:
Hoe dit kan?

Echt waar? Dure rommel dan. Alleen verkrijgbaar bij de dierenarts en kost meer dan 10 euro per pipetje. Ik heb er juist hele goede ervaring mee, ook omdat je er ook (deels) mee ontwormd. Met de serestobandjes ook goede ervaringen trouwens. Dat zou je nog kunnen overwegen, dan wordt ook de omgeving meegenomen.

Luca03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-21 22:51

Absolem schreef:
Hoe dit kan?

Bedoel je niet Frontline, tegen frontline (actief bestanddeel: fipronil) is al jaren resistentie tegen en is ook al bekend!

Selamectine, het actief bestanddeel van Stronghold is voor zo ver ik weet geen(/weinig?) resistentie tegen, het wordt zelfs aangeraden op het vetcompendium.

Vetcompendium zegt ook nog dit: In beperktere mate werd ook resistentie tegen fipronil, imidacloprid, lufenuron, methopreen, permethrine en pyriproxyfen vastgesteld (Paterson, 2019 ; Coles and Dryden, 2014)

Edit: daarbij vind ik het ook vreemd dat onze andere kat dan helemaal geen vlooien heeft maar wel dezelfde pipet gehad heeft (uit dezelfde verpakking).
Laatst bijgewerkt door Luca03 op 10-08-21 22:53, in het totaal 1 keer bewerkt

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 22:52

Ik gebruik alleen natuurlijke vlooienmiddelen, vaak werken die pipetjes niet.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 22:53

marleen_usar schreef:

Natuurlijke middelen helpen helemaal niet.

TS misschien even aan de dierenarts vragen of hij een wat sterker middeltje heeft. :D

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 22:56

Absolem schreef:
Hoe dit kan?

Advantix op je kat en je hoeft ze nooit meer te ontvlooien.. einde kat namelijk. Advantage zou wel kunnen ;)

Heel belangrijk gewoon het hele huis behandelen en adequaat je kat behandelen. 95% van de vlooienpopulagie zit in het huis. 5% maar op het dier. Eventueel een tabletje vlo kill van beaphar voor de grootste lading vlooien, maar verder is het geduld hebben. Tabletje is niet alles, maar wel rete effectief. Werkt ook maaf 24u en is na 6uur op zn max. Mag tegelijk met een pipet. Na het sprayen van je hele huis niet direct stofzuigen overigens ;)

Ga alsjeblieft geen nieuwe pipet toedienen binnen 2/3weken na het geven.

Je andere kat zal waarschijnlijk wat sterker zijn waardoor er minder vlooien gezien worden op dat moment. Het enige dat een pipet doet is er voor zorgen dat de vlo op je kat binnen 24u dood is en zich niet voortplant door bloed te drinken. Dus vlooien zien is geen ramp :) Er is gewoon nog steeds herbesmetting uit de omgeving.
Laatst bijgewerkt door xDenies op 10-08-21 22:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 22:59

Luca03 schreef:
Edit: daarbij vind ik het ook vreemd dat onze andere kat dan helemaal geen vlooien heeft maar wel dezelfde pipet gehad heeft (uit dezelfde verpakking).

Zijn er verschillen tussen beide katten? Komen ze even veel buiten? Zelfde formaat/gewicht?
Misschien is de ene kat wel gevoeliger (lekkerder?) voor vlooien

Luca03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-21 23:02

Ik ga morgen idd meteen bellen naar onze dierenarts, al is het maar gewoon voor raad te vragen. Een belletje kan nooit kwaad :o

Kat met vlooien is iets dikker dan de andere maar verder komen ze allebei even veel buiten enzovoort...

MissAnnemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 23:17

Absolem schreef:
Hoe dit kan?

Als je naast vlooien ook een dooie kat wil moet je vooral Advantix gebruiken ja. Dit mag echt niet bij katten! Advantage wel.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 23:36

Bij ons in de winkel verkopen we spul van het merk Beaphar.
Van onze vertegenwoordiger kregen wij het volgende stappenplan;
1. VloKill, een tabletje per keer. Dood de aanwezige vlooien al binnen 15 minuten.
2. Omgevingsspray, heb je al gedaan, maar is de 2e stap.
3. Voorkomen. Een combotec of fiprotex van in dit geval dus Beaphar.

Zoals hierboven al eerder genoemd, met een week of 2 weer herhalen.
In de VloKill verpakking zitten 6 tabletten. Deze zou je zelfs een paar dagen achter elkaar kunnen geven. Bijv dag 1 en 2, wanneer de plaag erg heftig is.

Een natuurlijke variant is er ook van Beaphar (maar dan zonder de VloKill) maar deze is velen malen minder effectief. (8 dagen, terwijl de combo en fiprotec tot 8 weken werkzaam zijn -uit mijn hoofd). De natuurlijke variant is er op basis van Aloëvera. Maar met een plaag als deze zou ik je toch echt de andere variant adviseren :+

Ik zie in je profiel dat je van België bent, geen idee of Beaphar daar verkocht wordt, maar je kan er wellicht naar kijken. :)

Vervelend zeg, t is echt het seizoen voor vlooien op dit moment.. Hopelijk ben je er snel vanaf :(:)

FleurSandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 23:59

Ik ontvlooi mijn kat met credelio, een tablet en werkt dus van binnenuit. Misschien is dat ook nog een optie als pipetten niet werken. Met een tablet geldt ook erin is erin. Bij een pipet heb je altijd wel iets verlies van het product door de vacht, uitschudden en als katten elkaar wassen bijvoorbeeld

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 00:13

Citaat:

De ene kat is nu eenmaal aantrekkelijker voor vlooien dan de andere.
Bij mijn kat heb ik nog nooit vlooien ontdekt. Reuze handig.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 01:21

Vectra felis pipetjes. Een van de weinige dingen die echt helpen.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 07:50

heb je je katten wel apart gehouden na het geven van de pipetjes?
anders kunnen ze het bij elkaar er af wassen en dan werkt het niet.
denk dan dat het zoiets geweest is :j

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 08:20

Luca03 schreef:
Absolem schreef:
Hoe dit kan?

Bedoel je niet Frontline, tegen frontline (actief bestanddeel: fipronil) is al jaren resistentie tegen en is ook al bekend!

Selamectine, het actief bestanddeel van Stronghold is voor zo ver ik weet geen(/weinig?) resistentie tegen, het wordt zelfs aangeraden op het vetcompendium.

Vetcompendium zegt ook nog dit: In beperktere mate werd ook resistentie tegen fipronil, imidacloprid, lufenuron, methopreen, permethrine en pyriproxyfen vastgesteld (Paterson, 2019 ; Coles and Dryden, 2014)

Dat vind ik dan weer niet vreemd.

Mijn hond woonde tot vorig jaar in een kennel. Naast haar zat een reu die vol zat met vlooien. Bij haar geen vlo gevonden.
Ene dier is blijkbaar lekkerder dan de ander

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 08:56

Alle, maar ook alle vloien en tekenmiddelen werken op contact.
Dus die k**beesten moeten eerst bijten om vervolgens dood te gaan. Bij sommigen werkt het (na een aantal dagen ook om de larven in de omgeving te doden of andere maken de vlooien dan wel steril. Weer andere (bvb Serestoband bij honden) geven een stof af die na een paar dagen werking laat zien (bvb niet meer aantrekkelijk voor tekens)
De vlooien op je kat zijn dus een "plaag " in huis.
Had ik hier ook .
Ik werd er gek van - vooral omdat ik in de keuken en woonkamer hout aan de muren heb...kieren en dus feest voor die krengen. Vooral ook omdat die eitjes soms pas naar maanden uitkomen.
Ik had zowat alles wat te krijgen is geprobeerd, van duur na goedkoop en weer terug plus omgevingssprays, natuurlijk, chemisch plus plus plus...
Wat hier op eens hielp - vraag niet waarom, was Seresto.
Ik had gewoon een band voor de hond gekocht omdat ik geen bravecto wilde geven... en kennelijk in combi met stronghold op de katten zijn de vlooien verdwenen.
Ik had het eerst echt niet door maar t resultaat was er.
Inmiddels dus het jaar rond Serestobanden voor de honden en heb rust (afkloppen)

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 09:19

MarlindeRooz schreef:
marleen_usar schreef:

Natuurlijke middelen helpen helemaal niet.

TS misschien even aan de dierenarts vragen of hij een wat sterker middeltje heeft. :D

Natuurlijke middelen kunnen wel degelijk helpen.

Wat vooral niet helpt is op korte termijn een nieuw middel toe te dienen tenzij je graag een ziek of dood huisdier wilt.

Anti-vlooienmiddelen zitten vol met vergif dat op korte termijn of lange termijn ook effect hebben op de gezondheid van je dier. Elk dier reageert anders dus er zijn zat honden en katten die 12 jaar worden terwijl ze geregeld die rotzooi krijgen maar helaas ook genoeg dieren die wel degelijk ernstig ziek worden of sterven.

Ik heb zelf gezien wat het bij mijn hond heeft gedaan. Ik gebruik het nooit meer.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 09:27

Luca03 schreef:
Ik ga morgen idd meteen bellen naar onze dierenarts, al is het maar gewoon voor raad te vragen. Een belletje kan nooit kwaad :o

Kat met vlooien is iets dikker dan de andere maar verder komen ze allebei even veel buiten enzovoort...

Je krijgt echt hele goede (dezelfde) tips, kan je daar niet iets mee?

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 10:22

MarlindeRoos natuurlijke middelen werken wel anders zou ik ze niet gebruiken. Ik heb een York met een vlooienallergie en dus die kan echt geen vlooien hebben.Ook gif van pipetjes geven bijwerkingen.

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 10:42

Oh getver vlooien…die hebben wij op onze kitten ook gehad. Bij de dierenarts een pipetje gehaald en omgevingsspray (die we overigens niet gebruikt hebben). Alles als een maniak stofzuigen, dagen achter elkaar, met een stukje vlooienband in de stofzuiger en nooit een vlo meer gezien. Maar getverderrie, wat vind ik die dingen smerig.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 10:51

Seresto vlooienband kopen. Werkt fantastisch.