Ik heb net bij mijn kat minstens 30 (

Hoe kan dit?

Onze zwarte kat, die overigens dezelfde pipet heeft gehad heeft nergens last van.
Ik ga morgen alleszins een belletje naar onze DA plegen.
Hebben nog mensen dit meegemaakt?
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Absolem schreef:Hoe dit kan?
Stronghold is rommel waartegen restitentie is. Dit is al jaren bekend.
Advantix is wel effectief nog.
Luca03 schreef:Edit: daarbij vind ik het ook vreemd dat onze andere kat dan helemaal geen vlooien heeft maar wel dezelfde pipet gehad heeft (uit dezelfde verpakking).
Luca03 schreef:Absolem schreef:Hoe dit kan?
Bedoel je niet Frontline, tegen frontline (actief bestanddeel: fipronil) is al jaren resistentie tegen en is ook al bekend!
Selamectine, het actief bestanddeel van Stronghold is voor zo ver ik weet geen(/weinig?) resistentie tegen, het wordt zelfs aangeraden op het vetcompendium.
Vetcompendium zegt ook nog dit: In beperktere mate werd ook resistentie tegen fipronil, imidacloprid, lufenuron, methopreen, permethrine en pyriproxyfen vastgesteld (Paterson, 2019 ; Coles and Dryden, 2014)
Edit: daarbij vind ik het ook vreemd dat onze andere kat dan helemaal geen vlooien heeft maar wel dezelfde pipet gehad heeft (uit dezelfde verpakking).
MarlindeRooz schreef:marleen_usar schreef:Ik gebruik alleen natuurlijke vlooienmiddelen, vaak werken die pipetjes niet.
Natuurlijke middelen helpen helemaal niet.
TS misschien even aan de dierenarts vragen of hij een wat sterker middeltje heeft.
Luca03 schreef:Ik ga morgen idd meteen bellen naar onze dierenarts, al is het maar gewoon voor raad te vragen. Een belletje kan nooit kwaad![]()
Kat met vlooien is iets dikker dan de andere maar verder komen ze allebei even veel buiten enzovoort...