Lot is een beetje een projectje van mijn bloedende hart, ik heb haar via marktplaats en in haar vorige huisje was ze één van twee katten, drie vogels en een pitbull. Omdat ze doodsbang was voor de hond hebben haar vorige mensen besloten om weer een nieuw plekje voor haar te zoeken, ze is daar maar een week geweest.
Gisteravond stoof ze bij binnenkomst direct onder de bank. Mijn twee oudere katten (Freek en Sjors) hebben even gekeken, en zijn toen verder gegaan met hun dag. Na 45 minuten kwam ze heel voorzichtig onder de bank vandaan, om direct achter het aquarium te gaan zitten. Verder heeft ze nog onder en tussen de radiator gezeten, echt rondlopen is er niet bij. Wel at ze brokjes toen ik die voor haar onder de bank zette.
Nu heb ik haar gisteravond gevangen en naar de badkamer gebracht, want ik vind haar te klein om haar 's nachts door het hele huis te laten spoken. Daar heeft ze een mand, eten & water, speelgoed en een kattenbak. Daar heb ik er een poosje bij gezeten, en dat ging eigenlijk heel erg goed. Zodra ik bewoog schoot ze wel onder het badkamer meubel, maar als ik maar gewoon stil bleef zitten en tegen haar bleef praten ging ze vrolijk spelen, en hebben zelfs mijn voeten uitgebreide kopjes gekregen en zijn ze speels gevangen. Ze liep ontspannen rond en gaf het meubel steeds kopjes. Ook kwam ze mijn badjas inspecteren en zelfs mijn hand al als ik die op de grond legde. Ze is ook op de bak geweest, en ze heeft lekker gegeten en gedronken.
Echter, vanmorgen kwam ik in de badkamer en kwam ik er na wat zoekwerk achter dat ze ontdekt had dat ze in de lades van het badkamermeubel kon klimmen. Zodra je de lade open doet probeert ze weg te kruipen, als je haar vastpakt is het één grote bonk spanning en proberen weg te komen. Ik had bedacht dat ik er weer een poosje bij ging zitten, maar zelfs na een uur komt ze niet uit de lade (ik hoopte op nieuwsgierigheid).
Nu twijfel ik een beetje wat ik moet doen. Mijn gevoel zegt 'lekker in de badkamer laten zitten tot ze zich daar comfortabel voelt'. Maar ik kan moeilijk zelf de hele dag daar erbij gaan zitten, waardoor ze dus niet zo aan mij/mensen zal wennen. De andere optie is om haar toch weer in de woonkamer neer te zetten, waarschijnlijk met gevolg dat ze waarschijnlijk weer de hele dag besteed aan het vinden van de beste verstopplek. Lijdt ook weer tot stress...
Wat zouden jullie doen?
Niet heel relevant, wel leuk: dit is Lot, gisteravond in de badkamer