Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Domino_2006 schreef:Ik kan je alleen adviseren om met de allergische poedel een uitsluitdieet te gaan doen. Eerst zal je moeten uitvinden waar die allergisch voor is. Helaas kan dit alleen met vers vlees.
Mocht je meer willen weten stuur maar een pb. Wij hebben met onze rottweiler ook hee het traject doorlopen.
Esther schreef:Domino_2006 schreef:Ik kan je alleen adviseren om met de allergische poedel een uitsluitdieet te gaan doen. Eerst zal je moeten uitvinden waar die allergisch voor is. Helaas kan dit alleen met vers vlees.
Mocht je meer willen weten stuur maar een pb. Wij hebben met onze rottweiler ook hee het traject doorlopen.
Een eliminatiedieet kan ook met brok, Hills en Royal Canin hebben anallergene brokken.
Daarna kun je brok met 1 eiwitbron, het liefst een die de hond nog nooit gehad heeft proberen.
Darf heeft brok gemaakt van kvv, is iets goedkoper dan Acana, maar met kip&rund, waarschijnlijk niet geschikt voor de allergische poedel.
Domino_2006 schreef:Esther schreef:Een eliminatiedieet kan ook met brok, Hills en Royal Canin hebben anallergene brokken.
Daarna kun je brok met 1 eiwitbron, het liefst een die de hond nog nooit gehad heeft proberen.
Darf heeft brok gemaakt van kvv, is iets goedkoper dan Acana, maar met kip&rund, waarschijnlijk niet geschikt voor de allergische poedel.
Helaas heb ik dat bekeken voor mijn hond en kan ik al die brokken niet geven. Als je hond niet tegen rund en gevogelte kan is brok echt niet mogelijk
Esther schreef:In de anallergenic brokken zijn de eiwitten zo klein geknipt dat ze niet meer herkenbaar zijn als kippen- of rundereiwit. Honden kunnen daar niet allergisch op reageren.
Indi_Vito schreef:Ninjago heeft een tijd een enkel eiwit brok paard gehad. Hier zat echt niks anders in. Dit ging super goed. Alleen €70 per 15kg is me net te gek.
Odin doet het goed op elke standaard brok als het maar geen geperste is en zo hoog mogelijk in vlees.
Pup blijft voorlopig op vlees tot ik een goede brok heb gevonden voor die andere 2.
Domino_2006 schreef:Esther schreef:
Een eliminatiedieet kan ook met brok, Hills en Royal Canin hebben anallergene brokken.
Helaas heb ik dat bekeken voor mijn hond en kan ik al die brokken niet geven. Als je hond niet tegen rund en gevogelte kan is brok echt niet mogelijk
Amandavd schreef:Wat een onzin. Mijn hond krijgt nu een brok waar zowel geen gevogelte als rund in zit. Je moet alleen beter zoeken.
Machie schreef:Op deze brokken doen mijn honden het goed (al krijgen die de sportbrok) Maar vooral de hond van mn moeder die niet tegen rund en gevogelte kan. Alle jeuk is weg, ze eet goed enz enz!
https://www.naturavetal.nl/shop/nl/cani ... -plus-zalm
Ik voer dit merk in de vakanties. Zelfs mijn kieskeurige eter vind het heerlijk.
_San87_ schreef:Machie schreef:Op deze brokken doen mijn honden het goed (al krijgen die de sportbrok) Maar vooral de hond van mn moeder die niet tegen rund en gevogelte kan. Alle jeuk is weg, ze eet goed enz enz!
https://www.naturavetal.nl/shop/nl/cani ... -plus-zalm
Ik voer dit merk in de vakanties. Zelfs mijn kieskeurige eter vind het heerlijk.
Ik denk dat TS dat te duur vindt, zoals zij eerder al heeft aangegeven.
Machie schreef:Tsja, ze hoeven hier bijna niks van. Ik heb 5 honden, goed voor 80 kg en die eten 800 gram van die brokken per dag.
Verder voer ik vlees, 1.5 kg perr dag en dat is zo'n 3 euro per dag. Ik vind dat echt niet duur met zoveel honden.
Mizora schreef:Machie schreef:Tsja, ze hoeven hier bijna niks van. Ik heb 5 honden, goed voor 80 kg en die eten 800 gram van die brokken per dag.
Verder voer ik vlees, 1.5 kg perr dag en dat is zo'n 3 euro per dag. Ik vind dat echt niet duur met zoveel honden.
Als ze een brok zoekt van minder dan 70€/15kg (die heeft ze namelijk al) en geen geperste brok wil, dan is een geperste brok aanraden van meer dan 70€/15kg niet heel logisch.