Wat te doen met poezen die niet makkelijk zijn herplaatsen.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

marleen_usar

Wat te doen met poezen die niet makkelijk zijn herplaatsen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-21 14:53

Mijn moeder overleed plotseling ze had 2 poezen de ene is zo.n 13 jaar en de andere is 14 jaar. Die van 13 haalt uit die kan je niet aaien, die andere de lapjes poes is heel rustig maar ze is vroeger mishandeld en heel soms wil ze niet geaaid worden. Ze komen graag in de tuin.

Ze woonde naast ons en het huis is verkocht, half augustus moeten ze uit het huis zijn. Mijn hondje gaat er achter aan dat krijg ik er niet uit. Ik kan mijn tuin laten afzetten zo dat ze er niet uit kunnen maar dan willen ze toch naar huis. Het is te dicht bij dus dat werkt niet.

Ik heb verschillende mensen en stichtingen benaderd zonder resultaat. Welke opties heb ik nog?
Laatst bijgewerkt door marleen_usar op 06-07-21 15:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Earth

Re: Wat te doen met poezen die niet makkelijk zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 14:56

Vragen of de volgende bewoners de katten willen adopteren?

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-21 14:58

Dat willen ze niet dat heb ik al gevraagd.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 15:00

Naar het asiel brengen denk ik. Tja of laten inslapen maar dat is wel heel definitief natuurlijk..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 15:01

Jeetje wat lastig zeg, je wil ze ook niet in een asiel stoppen omdat ze zo goed als onplaatsbaar zijn.. In laten slapen is ook zo wat..

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 15:02

Oproepje op facebook al gedaan?
Misschien dat er iemand is die beide wil overnemen die nu zonder huisdieren zit. In het asiel stoppen dan kun je ze net zo goed laten inslapen, dat lijkt mij ook geen leven voor ze, want ze komen er wegens hun leeftijd waarschijnlijk nooit weer weg.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-21 15:03

Nee een asiel wil ik niet, ik heb er veel verdriet van maar zelf houden kan echt niet al wil ik dat het liefste. Facebook daar zijn ze in mei al rond gegaan.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 15:06

Je kunt het asiel wel een belletje doen of ze buiten hun asiel een opvang hebben (bij mensen thuis) en/of er mensen op de lijst staan die een speciaal geval kunnen/willen adopteren.

noox

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 15:11

Zijn ze geschikt om samen boven te laten wonen? Of zullen ze dat geen leuk leven vinden? Anders kun je ze evt als binnenkat houden op je bovenberdieping waar de hond niet kan komen. Als je dat wilt natuurlijk

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-21 15:13

Nee ze komen graag buiten.

Goof

Re: Wat te doen met poezen die niet makkelijk zijn herplaatsen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 15:25

De facebookgroep 'gouden mamd gezocht voor moeilijk plaatsbare katten' al geprobeerd?

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-21 15:30

Nee die nog niet ik ga gelijk kijken.

Avossy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 15:31

Misschien kan stichting kat in nood helpen? Er zijn meerdere opvangen die je zou kunnen vragen. Stichting Hanna de zevende hemel zou misschien ook kunnen?
Laatst bijgewerkt door Avossy op 06-07-21 15:33, in het totaal 1 keer bewerkt

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 15:33

Aanbieden als boerderij-duo?

Zijn ze buiten en maakt ook niet uit dat ze niet zo 'tam' zijn?

Taartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 15:35

Stichting wetland cats is misschien wel een goede optie voor ze.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 15:40

Zijn ze wel gesteriliseerd beide?

Als stalkat/boerderij kat aanbieden is wel een goed idee, mits ze geholpen zijn.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-21 15:45

Ja ze zijn allebij geholpen.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 15:50

Dat scheelt al met zoeken.

Hopelijk kan je wat met de ideeen van de mensen hier boven.

Inslapen is wel echt een laatste optie. Al zullen de katten dat niet 'merken', voor jezelf is dat wel een heftige keuze.

Sabri

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 16:01

Je hebt een speciaal opvangtehuis voor bejaarde honden/katten, die door overlijden bv geen ander goed tehuis kunnen vinden, zie hiervoor http://seniorenclub.nl in Wassenaar zit dat.

Verder zou je natuurlijk altijd wat kattenasiels kunnen bellen. Er zijn vaak ook bv oudere mensen die juist wat oudere dieren een plek willen geven.

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 16:06

Bel het Dierenthuisje in Geel (BE) eens op, misschien kunnen zij helpen

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-21 16:11

Wetland vraagd 300 euro voor de afstand, dus omdat ik afstand doe.

office

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 16:17

Hondje in een apart stukje van je woning zetten.Het zijn niet zo maar katten maar de katten van je overleden moeder .

Sabri

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 16:28

marleen_usar schreef:
Wetland vraagd 300 euro voor de afstand, dus omdat ik afstand doe.

Ik ben het ook eens met bovenstaande. Misschien kun je het hondje zo opvoeden dat de katten bij zijn roedel gaan horen? Je wil toch wel wat moeite doen voor de katten van je overleden moeder? Het komt iewat respectloos over, weet niet of dat ook je bedoeling is :(:) . Ook al is dat dan 150 euro per kat, als ze daar goed terechtkomen is dat toch het belangrijkst? Je verkoopt toch ook een huis dus dan heb je neem ik aan ook wel wat 'erfenis' waar je de katten een fijn tehuis kunt geven? Ik mag hopen mocht er wat met mij gebeuren ooit dat de mensen die me lief hadden ook zorgen voor een goed tehuis voor mijn huisdier.. Iets van het netjes afhandelen zeg maar! En ook om er geen spijt van te krijgen. Begrijp niet dat mensen opperen om de dieren maar in te slapen. Zo gevoelloos, een kat kan wel 20 jaar worden. Het is geen wegwerpartikel! En zeker niet als het de katjes van je net overleden moeder waren..

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 16:57

Je kent de poezen dan al hun hele leven? En je hondje eigenlijk ook?

Eerlijk gezegd zou ik het gewoon proberen. Ik nam een kat mee die heel vals was en andersom erg uithaalde naar de hondjes die geen katten kende, maar is vanzelf goed gekomen.

Mijn border collie vroeger kon ook wel de katten een beetje opjagen, maar niet non stop en katten moeten omhoog kunnen, dan kunnen ze zichzelf veilig stellen.

Je zou een stuk van de tuin een kennel kunnen maken, zodat ze bijv vanuit hun ruimte daar kunnen verblijven. Dus bijv een bijkeuken met een slurf naar hun buiten.

Wij hadden in onze vorige tuin rondom naar binnen afgezet dat de katten er nergens uit konden, maar liepen de honden en katten dus samen.

Je moet vooral zorgen dat ze niet meer weglopen en dus in hun nieuwe ruimte blijven. Met herplaatsen zou ik daar voorzichtig mee zijn. Mensen zijn soms veel te makkelijk. En ze gaan misschien teruglopen. Ook omdat ze niet met hun baasje verhuizen.

Wij hebben katten gehad die bleven teruglopen naar het vorige huis, echte buitenkatten en dus gehecht aan het huis.
Maar ook katten die aan ons hingen en we overal mee naartoe konden nemen. Groot verschil.

Op deze leeftijd zou ik helaas bij geen andere oplossing en als ze erg gehecht waren aan hun huis en je moeder, de optie inslapen wel echt overwegen. Puur omdat al het andere niet veel beter is.

Mijn moeder heeft 13jr geleden nog een pup gekocht, maar weet dat hij naar ons zou gaan. Maar daar heb ik wel een band mee opgebouwd en die is ook goed gewend met onze honden.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-21 17:04

Ik heb heel veel moeite gedaan, de kat haalt echt uit dat is al jaren zo. Ik hou ze het liefst zelf maar als hij er steeds achter aan gaat vind ik dat ook zielig.