Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
wendy1987 schreef:Omdat het waarschijnlijk blaasstenen zijn en geen niersteen.
Kristallen in urine, komen uit de blaas. Dat kan zeker nierweg problemen geven, maar nierdieet lost dat niet op. Blaasdieet wel. Of spoelen van de blaas, of bij echte grote kristallen/ stenen een operatie.
Goede voeding en een goede controle van wat er nu precies aan de hand is lijkt me het handigst.
Want is het echt nier, of is het blaas met gevolg nier?
Zie je m plassen? Niet plassen of weinig plassen geeft ook misselijkheid of zelfs erger namelijk.
Begrijp me niet verkeerd, maar er wordt vaak niersteen gezegd, terwijl t dan blaassteen is.
Dat is voor het verhaal wel even goed om helder te hebben, ook voor jezelf
Narcissa schreef:Heeft de DA al medicatie geopperd? Mijn nierpatiëntje is van een hoop ellende naar een vrolijke kat gegaan met Benakor. Uiteindelijk jaren later moeten laten inslapen wegens tumor in haar bekje (kat was 17)
bigone schreef:Laat dan zeker ook de lever waarden nakijken, misselijkheid kan komen door een galwegen ontsteking. Mijn kat heeft dit een half jaar geleden gehad, het viel op dat ze steeds vaker wat slijm spuugde, minder ging eten en dit ging heel geleidelijk. En veel sliep en zich ook echt uitstrekte . Heb haar twee dagen onder dwang gevoerd en toen heeft ze nog vijf dagen bij de da gezeten met meerdere infusen in. Was blijkbaar net op tijd.
bigone schreef:Echt snel actie ondernemen morgenvroeg, bloed prikken en dit aangeven, want het kan ook snel fout aflopen. Kijk even onder het kopje galweg ontsteking. Dit hoeft het niet te zijn , er kan ook iets anders fout zijn met de lever maar in alle gevallen moet er snel gehandeld worden. Succes.
https://mcvoordieren.nl/kennisbank/leve ... zucht-kat/
bigone schreef:Wanneer ze geen lever probleem vermoeden testen ze er misschien ook niet op, kun je aan het oogwit ook verandering merken?
savieralover schreef:bigone schreef:Wanneer ze geen lever probleem vermoeden testen ze er misschien ook niet op, kun je aan het oogwit ook verandering merken?
nee zijn ogen zien er goed uit, vacht ook. enige waaraan je op dit moment merk dat ie niet lekker is is dat hij niet eet en slecht drinkt en aan zijn lippen likt en af en toe slijm overgeeft.
bigone schreef:savieralover schreef:
nee zijn ogen zien er goed uit, vacht ook. enige waaraan je op dit moment merk dat ie niet lekker is is dat hij niet eet en slecht drinkt en aan zijn lippen likt en af en toe slijm overgeeft.
Wanneer naar de da ?