Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Hutcherson schreef:Nutribird kopen bij de dierenwinkel. Dat maak je aan met warm of lauw water. Je kunt dat in een klein spuitje doen maar liever op een lepeltje. Het mooiste is om een lepeltje een beetje in een tuutje te vouwen (soort bekkie) zodat kuiken zn snaveltje daartussen kan doen en kan eten. Hier zitten vitaminen in die jonge vogels nodig hebben.
Sabri schreef:Warmte is belangrijk. Liever een warme handdoek bij die doos leggen! Ernaast een kruik(wel gewikkeld in een handdoek) waar het jong tegenaan of op kan zitten
Misschien kun je nog bellen met dierenambulance Amsterdam, mogelijk hebben zij couveuse waar die in kan of nog tips voor de regio daar.
Edit; is het misschien nog mogelijk die moederkip nog te vangen en bij dat kuiken te plaatsen?
jiehaaa schreef:Sabri schreef:Warmte is belangrijk. Liever een warme handdoek bij die doos leggen! Ernaast een kruik(wel gewikkeld in een handdoek) waar het jong tegenaan of op kan zitten
Misschien kun je nog bellen met dierenambulance Amsterdam, mogelijk hebben zij couveuse waar die in kan of nog tips voor de regio daar.
Edit; is het misschien nog mogelijk die moederkip nog te vangen en bij dat kuiken te plaatsen?
Dierenambulance heb ik gesproken, die nemen hem niet op helaas.
Moeder is niet te vangen op het moment, daar is het te laat voor. Degene die hem heeft meegenomen is nu ook niet meer bereikbaar. Ik heb zoveel mogelijk tips doorgegeven en hoop dat ze hem de nacht doorkrijgt. Morgenochtend ga ik met ze naar een opvangadres waar de dierenambulance gevonden kippen heen brengt.
knollentuin schreef:Idd eitje koken en prakken met beschuit of paneermeel,en dan morgen kuikenmeel scoren, misschien is er wel iemand die m op kan vangen.