Slaapritme en hond?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Divers

Slaapritme en hond?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-21 19:17

Een vraag puur uit nieuwsgierigheid...

Ik heb een puppy van bijna 4 maanden oud. Ik laat hem iedere 3 a 4 uur uit en 's nachts houd ik een maximum aan van 9 uur in de bench. Dit gaat heel goed, hij maakt mij 's nachts niet wakker, huilt niet en plast niet in zijn bench.

Echter ben ik nu verrot en ziekig en zou het liefst gaan slapen, maar dat zou betekenen dat ik er met mijn 'regel' morgen om 6 uur uit moet om de hond te laten plassen.... (Ik woon niet in Nederland)

Mijn hond plast niet zolang hij in de bench zit maar het lijkt mij niet gezond om zo lang zijn plas op te moeten houden...

Hoe lang zit jullie hond 's nachts in de bench, of sta je 's nachts nog op om hem uit te laten etc?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Slaapritme en hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 19:20

Woon je alleen? Is er echt niemand anders die hem er eerder uit kan laten?

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 19:23

En even kort eruit, hond plasje/poepje en dan terug in bed? Puppies slapen nog veel dus die kan daarna gewoon lekker terug in de bench of eventueel los op de kamer.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 19:24

Het nadeel van honden en zeker puppy's, die moeten gewoon naar buiten, ziek of niet.

Ik spreek uit ervaring als ik zeg dat het soms echt superk*t is maar ook stiekem fijn. Even een rondje van 20/30 minuten aan de frisse lucht is best prettig. Je wordt er moe van maar je voelt je ook wel iets beter.

Divers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-21 19:25

Ik woon alleen en niemand die hem uit kan laten... Ik zou soms willen dat hij wel huilde als hij eruit wilde, dan werd ik daar wakker van... Nu gaat het puur op gevoel... Ik voel me schuldig als hij zo lang moet wachten al lijkt hij er zelf niet veel last van te hebben (hij wordt niet onrustig ofzo)

Eruit en er weer in kan inderdaad maar ik woon op de 6e verdieping wat dus betekent dat ik me moet aankleden etc. om hem eruit te laten, tegen de tijd dat ik weer in bed lig ben ik klaar wakker ben ik bang.

Ik bedoel ook zeker niet dat ik het niet wil doen omdat ik ziek ben, ik weet de verantwoordelijkheid die ik heb, maar ik wilde graag weten hoe lang Bokt hun hond in de bench laat 's nachts en of het echt zo sneu is als ik zelf denk. Zeker omdat hij dus niet 'klaagt'/piept.

Frisse lucht hier helaas niet echt, 45 graden om 7 uur 's morgens...

anca

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 19:26

Ja ook dan moet de puppie eruit . Ziek of niet . Gewoon eruit. En een puppie 9 uur in de bench daar -O- zal ik het maar niet over hebben dat is een andere discussie.

Divers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-21 19:30

Hij slaapt door de nacht heen. In het begin maakte hij mij 's nachts wakker om te plassen maar dat doet hij al heel lang niet meer... Hij lijkt er niet onder te lijden om 's nachts in de bench te zitten. Als ik overdag weg ben heeft hij een veilig stuk afgezet huis+bench voor zichzelf. Zodat hij zich niet kan bezeren en vrij kan spelen met speeltjes etc. Hij is overdag nooit langer dan 4 uur alleen.

Dat is dus de reden dat ik het vraag, als hij zou piepen of laten merken dat hij eruit wil dan zou ik er gelijk uit gaan, maar hij lijkt zich wel te vermaken in de bench en dat maakt dat ik mij afvraag of mijn zorgen terecht zijn.

Bovendien is de bench groot genoeg. voor een duitse dog en heb ik een 4 maanden oude pup van 16 kg, hij zit dus niet in een klein kooitje.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 19:31

Zelf heb ik geen hond, maar woonde wel jaren samen met ex en zijn hond. Zij ging tussen half 8 en 9 savonds voor de laatste ronde eruit en 5 uur s'ochtends was dan de eerste ronde weer door de week. In het weekend verschilde de tijden want dan konden we uitslapen.

Overigens sliep ze altijd op haar eigen bank. De bench heeft mijn ex alleen gebruikt toen ze puppy was. Ze lag altijd op de bank of op haar plaats in de woonkamer.

meisje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 19:31

anca schreef:
Ja ook dan moet de puppie eruit . Ziek of niet . Gewoon eruit. En een puppie 9 uur in de bench daar -O- zal ik het maar niet over hebben dat is een andere discussie.

Die van ons zat met n maand of 4 ook 8uurtjes in de bench, ‘s nachts dan toch. Van 22.00 / 22.30 tot ong 6 uur. Het is de ene pup voor de andere maar mij lijkt het geen probleem..

Vervelend ts. Ik zou na een aantal uur wekker zetten en erna verder slapen. Desnoods op de bank met pup erbij.
Beterschap!

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 19:34

Ik zou me dan toch zo simpel mogelijk aankleden, hem kort uitlaten in dit geval (15-20 min echt de tijd om wat te doen) en dan weer terug het bed in dan maar. Wellicht val je dan wel weer in slaap en anders heeft je lichaam in ieder geval rust.

Zeker voor puppy's en oudere honden staan we ook wel eens in de nacht op, wel dan begin nacht en einde van de nacht. Ook voor normale honden wel als het moet. :j

Beterschap in ieder geval!

Divers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-21 19:35

Ik wil uiteindelijk ook van de bench af maar wacht daar mee tot hij uit de bijt-periode is. Hij kauwt op alles dus heb hem liever veilig achter zijn baby-hekje als ik weg ben of slaap zodat hij niks van waarde stuk maakt of eventueel op gevaarlijke dingen kan bijten.

Hij is ook nog jong, dus alle tijd van de wereld.

Bedankt voor de beterschapswensen. Ik ga nu een rondje met hem lopen en kruip daarna mijn bed in.

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 19:37

En zo laat mogelijk gaan slapen?
Mijn pup sliep vanaf de 3de nacht thuis hele nachten door. Ik liet hem tussen 23u en middernacht nog een laatste keer uit (en moest hem daar vaak voor wakker maken, voor die laatste plas) en dan hield hij het van in het begin tot een uur of 7 uit.
Overdag was een ander verhaal, dan moest hij er veel vaker uit (of deed gewoon in huis tot een maand of 5). Maar 's nachts snurkte die gewoon hele nachten door. Nu nog steeds.

Divers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-21 19:42

Zo is mijn hond ook idd, overdag max 4 uur tenzij hij veel water drinkt. 's Nachts lijkt het hem geen zak uit. te maken...
Zo laat mogelijk slapen doe ik normaal maar ik voel mezelf niet. lekker en wil graag naar bed.

ClauH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 19:49

Goh, leg makkelijke kleding klaar, blokje om en klaar is kees....

Hier is 9 uur ook de max in de nacht.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 19:50

Maximaal 10 uur na de laatste uitlaatbeurt worden ze weer uitgelaten. Meestal heeft mijn man ze dan 'sochtends al in de tuin gedaan zodat ze, als ze echt op klappen staan, al even kunnen plassen.
De grote maakt daar altijd gebruik van, de kleine wordt boos als hij wakker gemaakt wordt voor deze onbenulligheden en houdt het liever langer op dan op te staan :')

Overdag gaan ze uiteraard vaker.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 19:50

Ik ben vaak ziek, maar ja de paarden en de honden krijgen op hun eigen tijd hun verzorging.
En zelf met arm in mitella na flinke operatie, voet in het gips is dat allemaal gelukt.
Oke ga dan niet de stal uitgebreid vegen, daar geven ze niets om.
Maar wel op tijd er uit en hun eten. Ik puf later wel weer op de bank bij.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 20:04

Zet de wekker maar op 12 uur en dan kort plassen en weer je bed in, ziek zijn zorgt meestal wel voor dat je kunt slapen en anders morgen iets regelen?

vevina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 20:08

Ik zou wel een heel slecht baasje zijn maar mij lijkt het geen kwaad kunnen als de pup 1 nachtje wat langer in zijn bench zit. Ja hij vind het vast niet leuk en zou vast best wel moeten plassen morgen ochtend, maar 1 nachtje is echt wel te overzien.

mysa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 20:11

bigone schreef:
Zet de wekker maar op 12 uur en dan kort plassen en weer je bed in, ziek zijn zorgt meestal wel voor dat je kunt slapen en anders morgen iets regelen?

Zou ik ook doen. Dan kun je eerst een paar uurtjes blijven liggen en na twaalven nog een fatsoenlijke nachtrust nemen.

MalaQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 20:12

Mijn hond doet altijd gewoon met mijn ritme mee. Ik hou ook geen rekening met "ik mag 9 uur slapen want dat moet ze uit". Zij slaapt als ik slaap, of dat nou 8 uur of 12 uur is. Ze ligt wel bij me op de slaapkamer, en maakt me wakker als er iets is.

Mijn hond is wel volwassen, geen pup.

Divers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-21 20:20

MalaQ schreef:
Mijn hond doet altijd gewoon met mijn ritme mee. Ik hou ook geen rekening met "ik mag 9 uur slapen want dat moet ze uit". Zij slaapt als ik slaap, of dat nou 8 uur of 12 uur is. Ze ligt wel bij me op de slaapkamer, en maakt me wakker als er iets is.

Mijn hond is wel volwassen, geen pup.

Dat klinkt prettig, ik hoop dat de mijne ook zo lekker simpel blijft, zeker als hij straks volledig zindelijk is.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 20:21

Ik zou er rond middernacht nog even uitgaan voor een rondje. Dan kan je morgenvroeg wat langer blijven liggen. Echt rot als je je zo ziek voelt!

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 20:26

Als het zo warm is, is dat aankleden toch niet zo’n punt?
Alleen niet vergeten je sleutels mee te nemen dat zou mijn struikelblok eerder zijn :')

Beterschap gewenst hoor :(:)

Divers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-21 20:27

Ineke2 schreef:
Als het zo warm is, is dat aankleden toch niet zo’n punt?
Alleen niet vergeten je sleutels mee te nemen dat zou mijn struikelblok eerder zijn :')

Beterschap gewenst hoor :(:)

Nouja ik ga liever niet in m'n ondergoed de galerij over maar dat is persoonlijke voorkeur :D

Dankjewel!

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 20:28

Zelfs als ik ziek ben ga ik er toch uit om mijn hond te laten plassen. Daarna desnoods rillend van gammelheid meteen mijn bed weer in. Maar dit is nu eenmaal van de dingen die komt bij het hebben van een hond.

(Ja, zelfs met gescheurde kuit, zelfs toen ik nog nauwelijks kon lopen na mijn operatie en ik bijna 20 minuten deed over 60 meter lopen naar het pad waar ze mag plassen en weer 60 meter terug.