Lola is toen onderzocht en haar blaas was helemaal leeg. We hebben metacam meegekregen en de boodschap dat we haar urine nog moesten laten onderzoeken. Aangezien ze zo vaak plaste moest ze eerst de pijnstilling krijgen zodat ze genoeg zou plassen om de urine te kunnen laten onderzoeken. De urine moet zo vers mogelijk zijn, dus de eerste mogelijkheid voor ons was gister (woensdag). Uit dat onderzoek is dus blaasgruis gekomen.
We moeten nu een zak S/D voer van Hill's gaan voeren om de struviet op te lossen en dan als de zak op is weer urine laten onderzoeken. Als het dan goed is moeten we over op een onderhoudsvoer (C/D voer bijvoorbeeld).
Lola wordt soms gepest door haar broertje(s), meestal is James de pestkop, maar soms ook Charlie. We hebben nu een kattenluik geplaatst in de deur naar boven, zodat Lola zich daar veilig voelt.
Mijn vraag is of iemand ervaring heeft met een poes met blaasgruis? Heb je tips of dingen waar ik op moet letten? Misschien ook tips over welk voer we kunnen gaan geven? Als er nog dingen zijn die ik vergeten ben te vermelden, vraag ze dan gerust!
Het is natuurlijk erg vervelend/vies dat ze in huis plast, maar ik vind het vooral heel vervelend voor haar. Ze is duidelijk niet helemaal gelukkig en dat wil ik wel graag voor haar.
Dit is de lieve dame waar dit verhaal over gaat:

En dit zijn haar broertjes:
James

Charlie