Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Goof schreef:Tja, mijm hond doet heg met hondenpoep. Wat voor mij een boswandeling is is voor hem een paar uur uit eten zeg maar![]()
Ik krijg het ook niet opgelost. Ik ontworm hem goed en laag het daarbij. Ja het is vies, maar hij wordt er gelukkig nooit ziek van.
Myfairytale schreef:Wij hebben hier het weiland en de paddock allemaal afgezet met lint aan de bovenkant en fijnmazig groen gaas aan de onderkant. Hierdoor kunnen onze honden niet bij de paarden komen. We hebben zo ook geleerd dat ze niet in de paddock mogen komen als het hek ervan openstaat (als we daar bezig zijn). Afzetten van paardengedeelte dus een idee?
Goof schreef:Tja, mijm hond doet heg met hondenpoep. Wat voor mij een boswandeling is is voor hem een paar uur uit eten zeg maar![]()
Ik krijg het ook niet opgelost. Ik ontworm hem goed en laag het daarbij. Ja het is vies, maar hij wordt er gelukkig nooit ziek van.
Prairy schreef:Labradors zijn volgens mij sowieso smeerlappen
Mijn zusje liet er regelmatig eentje uit vroeger, en die vrat echt alles wat hij maar kon vinden. Bij voorkeur rotte vis, om daarna ook nog even lekker er in te gaan rollen.
Behalve een correctie halsband met trillingen zou ik niet weten wat je op afstand zou kunnen doen om het af te leren eerlijk gezegd...
kimmie261 schreef:De honden hier eten al jaren paardenmest, hoe meer je zegt dat het niet mag, hoe aantrekkelijker het lijkt te worden, er zijn tijden dat ze amper mest eten , maar ook periodes dat ze het juist veel doen, geen idee waarom, maar ze worden er niet ziek van, en het zal wel een doel hebben, dus ik laat het maar gaan.
Britta31 schreef:Muilkorfje omdoen?
Lindsey_99 schreef:Goof schreef:Tja, mijm hond doet heg met hondenpoep. Wat voor mij een boswandeling is is voor hem een paar uur uit eten zeg maar![]()
![]()
viezerikken zijn het soms. Lichtgevende Frolicdrollen die nog stikvol lekkers zitten? Vossendrollen schijnen ook smakelijk te zijn, en nog link ook.
De enige afdoende oplossing is een deel met gaas afzetten. Een minder afdoende oplossing is ze iets nog lekkerders geven waar ze buiten mee bezig kunnen, en kort voor het wandelen of naar buiten gaan eten geven.
Een (verse) runderknie bijvoorbeeld is groot, zijn ze lang mee aan het peuteren (al zou ik die in een plastic zak weer snel in de koeling leggen en vooral niet buiten laten liggen) of een stuk gedroogde pens etc. Wellicht dat ze daarna verzadig zijn en de behoefte drollen of mest te eten niet meer zo aanwezig is.
Een notoire mensenpoepvreter kreeg van mij een draadkorf om met wandelen in het bos waar wilde mensen wonen.
xmarliez schreef:Mijn 8 honden leven zowat van de mesthoop. Ik heb de hoop opgegeven dat ze er vanaf gaan blijven. Als ze niet in de mesthoop zitten dan gaan ze wel de wei in om daar te eten. Ze vinden het gewoon super lekker...
Het zijn allemaal huis honden geweest (allemaal hetplaatsers) maar ze hadden binnen no time in de gaten dat er hier de hele dag een lopend buffet is
En ik heb chihuahua’s, rottweilers, labradors, herders en ze lusten het allemaal van harte
EmptyWords schreef:Hier hetzelfde. Ik laat het gaan. Kan haar niet continu in de gaten houden. Als ze mest heeft gegeten is haar poep wel het mooiste. Dus het zal wel
EmptyWords schreef:Als ze te dik worden voer je minder.
De meeste erfhonden doen niet veel behalve wat scharrelen en veel tukken.
Dus als jij meer doet dan dat scheelt het vaak al een eind
Jessix schreef:Kattendrollen is voor mijn hond een delicatesse! Oude gedroogde drollen van de mesthoop lust ze ook wel, maar daar blijft ze wel vanaf. Zolang het enkel op eigen erf is en dus van mijn eigen dieren vind ik het niet zo heel erg. Als ik het kan voorkomen doe ik het wel, maar zit er ook niet altijd bovenop.
sevke schreef:Honden eten mest. Dat is wat honden doen en het is perfect natuurlijk gedrag. De mijne doen het ook.
Ik heb ervoor gekozen het te negeren. Je kunt het toch niet voorkomen of afleren.
Lindsey_99 schreef:Goof schreef:Tja, mijm hond doet heg met hondenpoep. Wat voor mij een boswandeling is is voor hem een paar uur uit eten zeg maar![]()
![]()
viezerikken zijn het soms. Lichtgevende Frolicdrollen die nog stikvol lekkers zitten? Vossendrollen schijnen ook smakelijk te zijn, en nog link ook.
superpony schreef:Jessix schreef:Kattendrollen is voor mijn hond een delicatesse! Oude gedroogde drollen van de mesthoop lust ze ook wel, maar daar blijft ze wel vanaf. Zolang het enkel op eigen erf is en dus van mijn eigen dieren vind ik het niet zo heel erg. Als ik het kan voorkomen doe ik het wel, maar zit er ook niet altijd bovenop.
Mijn vorige Border Collie was echt wel heel ziek geworden na uit de kattenbak eten. Misschien dat je daar toch wat angstig van wordt ofzo.
FleurVP schreef:Naast dat ik het vies vind, wil ik liever niet dat mijn hond mest eet vanwege alle mesthopen die we buiten tegenkomen. Er zijn meerdere stallen en ruiterroutes vlakbij, dus we komen met wandelen aardig wat mesthopen tegen waarvan ik geen idee heb of die paarden net medicatie of ontworming hebben gehad. Dus in principe hebben wij het vanaf pup af aan het mest eten afgeleerd, als hij mest negeert krijgt hij van ons iets lekkers (een brokje). Natuurlijk gaat het weleens mis maar over het algemeen eet hij het inderdaad niet.
Verder loopt hij ook niet zomaar zonder dat er iemand bij is los bij de paarden, ik heb een mini hengst die ik niet helemaal vertrouw, de hond zelf overigens ook niet, best grappig hoe hij snapt dat hij beter voor de voeten van het paard van 1,70 kan lopen dan van die van amper 1 meter. Als we in de tuin zitten loopt hij soms de wei op die daar achter ligt, als ze op die wei lopen halen we vrijwel dagelijks de mest weg, dus daar valt niet veel te halen. Hij is ook niet graag alleen in de tuin, als wij naar binnen gaan wil hij dat ook. De paddock en stuk voor de stal zijn inmiddels ook een soort van wolfproof omheind (dat is makkelijker dan het hele terrein en dan staan ze snachts op het veiligste stuk), dus daar komt hij niet zomaar in.
Goof schreef:Het zijn inderdaad altijd de meer gekleurde drollen, ik vermoed dat er nog onwijs veel geur en smaak aan zit. Super smerig![]()
Maar het is zo zelfbelonend, ik krijg het gewoon niet afgeleerd.
Ik zou liever hebben dat hij paardenmest zou eten dan hondenpoep eigenlijk.
En ik pas inderdaad mijn voer erop aan. Als hij echt veel heeft gegeten krijgt hij thuis gewoon weinig.
Jessix schreef:Mijn katten gaan buiten, niet op de kattenbak. Ik vind het goor maar ze is er in 11 jaar nog nooit ziek van geworden, dus daar heb geen angst voor. Ze eet het ook niet in grote hoeveelheden en ook niet dagelijks. En als ik het zie dan voorkom ik het ook.