Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
SafierZ schreef:Onze poes Jimmy heeft afgelopen vrijdag een gebitsreiniging gehad onder narcose. Er zijn twee kiezen getrokken.
Vrijdagavond heeft ze wat gegeten, ze had echt honger, maar ze mocht maar kleine portie eten.
Zaterdag ging het eten ook goed. In de avond begon ze te spugen en wilde niet meer eten. Zondag het zelfde.
Maandag naar de DA. Ze liet zich niet echt in de mond kijken, maar wat ze konden zien, zag het er goed uit. Een spuit gekregen voor de misselijkheid en voor de pijn. Wat pijnstillers mee naar huis gekregen. Ze knapte iets op, maar wilde vandaag weer niet eten. De pijnstillers deed ik door haar eten, zo ingeven lukt niet.
Vanavond weer naar de DA. Ze is wel iets afgevallen, geen koorts. Een spuit gekregen voor de pijn. Tot nu toe nog niet gegeten.
Volgens mij wil ze wel eten, maar lukt het niet door de pijn. Ze drinkt wel goed.
Wie heeft hier ervaring mee?
Mariposa11 schreef:Wanneer heeft ze voor t laatst iets binnen gekregen..?
Desnoods beetje dwangvoeren, dat kan soms t patroon doorbreken en ze kunnen ivm leververvetting niet te lang zonder eten, dan is een klein beetje dwangvoeren al genoeg..
Geen brokjes maar extra natte mousse of ad voer bv..
SafierZ schreef:Mariposa11 schreef:Wanneer heeft ze voor t laatst iets binnen gekregen..?
Desnoods beetje dwangvoeren, dat kan soms t patroon doorbreken en ze kunnen ivm leververvetting niet te lang zonder eten, dan is een klein beetje dwangvoeren al genoeg..
Geen brokjes maar extra natte mousse of ad voer bv..
Ze heeft gisteren ochtend een klein beetje gegeten
Ze is niet zo gemakkelijk. Ze laat zich niet echt dwingen. Als ze iets niet wilt, laat ze het niet toe.
Ik heb een keer een teek willen verwijderen. Ze heeft mij toen gebeten en gekrabd.
Dwang voeren, hoe doe ik dat?
Mariposa11 schreef:Heeft ze wel interesse in eten?
Mousse met water kunnen ze zo oplikken,ook met pijn..
Hebben ze het gehecht? De mijne heeft laatst 9 tanden en kiezen moeten laten trekken en deels was gehecht, hij kreeg een reactie op de hechtingen en moest t laten spoelen onder narcose.
Meestal hechten ze overigens niet, maar op de oplosbare hechtingen kunnen ze wel reageren met een ontsteking. De mijne at daardoor ook bijna niet..
Maar niet eten op 2 getrokken kiezen vind ik best veel..
Met roesje even goed in bekje laten kijken?
WillemYntJee schreef:Hier krijg ik als tandheelkundig assistente echt de kriebels van! Een kundige dierenarts hecht ALTIJD! Je kunt een beest niet met open wonden in z'n bek laten rond lopen. En met hechtingen nooit blikvoer geven. Dat is vragen om ontstekingen.
Kip en koolvis is t enige wat onze patiënten mogen eten de eerste dagen na de behandeling.
SafierZ schreef:Vanmiddag de dierenarts aan de telefoon gehad.
Het bloedonderzoek wees uit dat de nierwaardes veel te hoog zijn.
Ze gaan een röntgenfoto maken om te kijken of er eventueel nierstenen zijn.
Ze moet nu 3 dagen aan het infuus.
Ik kreeg een hoop informatie, kon niet alles onthouden. Maar dit is in grote lijnen wat er aan de hand is.
Hannanas schreef:Heftig!
Er zijn ook katten die nierfalen ontwikkelen door een operatie (en oa in combinatie met metacam). Wij laten onze katten altijd aan een vochtinfuus zetten met een narcose, puur vanwege de nieren. Hopelijk knapt ze op met drie dagen spoelen!