Wat doen met hond van overleden moeder

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

marleen_usar

Wat doen met hond van overleden moeder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-21 16:34

In een goede tijd heeft mijn moeder een boomer uit het asiel gehaald,ik zeg goede tijd want ze was toen nog actief. Wij hebben toen gezegd als er ooit iets met je gebeurd dan komt de hond bij ons.

Wat het asiel niet had verteld was dat hij fel kon reageren, daar kwamen wij ook achter. Hij beet soms mijn moeder, dus had hij wel flink wat mee gemaakt. Met veel liefde en geduld is het redelijk goed gekomen.

Wij weten wat we wel en niet kunnen doen, we weten nu ook dat het een hondje is wat beter bij iemand kan zijn waar geen andere honden zijn.ik heb jaren een huiselijke honden opvang gehad dus we hadden altijd meerdere honden. Dus we zijn echt wel wat gewend.

Nu hebben we zelf 2 Spanjaarden en een 8 jarige roemeen die hier nu 4 maanden is. Dat gaat steeds beter maar hij heeft duidelijk een flinke rugzak.Maar nu is mijn moeder zaterdag plotseling overleden en hebben wij haar hondje in huis genomen.Hij is zo.n 11 jaar en we doen hem niet meer in zijn eigen huis. Hij voelt zich echt niet fit, hij heeft er last van want hij zat naast haar toen we haar zaterdag aan troffen.

Nu weet ik echt niet wat ik moet doen, hij gaat echt niet zo maar weg. Maar hij is beter af bij een echtpaar of bij iemand die alleen woont.Wat zouden jullie doen in dit geval?

Silly1972

Re: Wat doen met hond van overleden moeder

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 16:38

Allereerst gecondoleerd Y;(

Wij hebben de honden van mijn moeder eerst zelf opgenomen om vervolgens zo snel mogelijk een nieuw en goed tehuis voor te zoeken.
Wij konden ze niet goed genoeg verzorgen.
Tijdens het opruimen van het huis en dergelijke ging dat nog wel aangezien we vrij waren, maar ja daarna moest iedereen toch weer aan het werk.
Gelukkig hadden we heel snel een zeer goed tehuis gevonden voor beide (grote) honden samen, bij vrienden van mij

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 16:41

Allereerst gecontroleerd.
Ik heb geen verstand van honden. Maar is het niet wat te vroeg om al dingen te besluiten. Het is nog maar paar dagen terug. Moeten jullie beiden niet even de emoties een plek geven?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 16:43

Is er niemand in de vrienden- / familiekring die het beestje een fijn plekje wil geven?

Ik duim anders voor je dat een lieve bokker (met het perfecte huisje) zich meldt, gecondoleerd :(:)

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-21 16:45

Het punt is dat hij hier op de lange termijn hier niet kan blijven. Dus vandaar dat ik er wel al mee bezig ben.Als er een bokker is zou dat helemaal fijn zijn.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 16:45

Jeetje, gecondoleerd, wat heftig!

Mijn moeder wilde 12jr geleden geen hondje meer, maar wij hebben gezegd; doe maar, als er iets is, kan hij altijd bij ons.
Wij hadden eerst nog andere honden, maar hebben ze wel altijd samen gehad, vaker de hond te logeren gehad etc. Ook met de hondjes die we nu hebben.

Ik denk dat het best veel impact heeft op de hond, dus zou hem even de tijd geven en kijken hoe het gaat. Hij was natuurlijk alleen met je moeder. Wie weet wordt het anders als hij een tijdje bij jullie en andere honden leeft.
Dat happen kan misschien ook komen als hij erg verwend werd. En dat bedoel ik niet negatief, maar ook onze honden weten precies bij mijn moeder hoe ze hun zin daar kunnen krijgen.

11jr voor een type boomer hoeft niet oud te zijn, maar het is wel een lastige leeftijd.

Kan je iets meenemen uit zijn eigen huis voor de geur?

Neem de tijd. Er komt nu veel op je af, je moet misschien dingen regelen en te snel beslissen kan je ook spijt van krijgen. Misschien zegt iemand binnenkort zelf wel; wat gebeurt er met het hondje??

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 16:46

Ik heb geen oplossing voor je, maar wat een vreselijke schrik moet dat geweest zijn. Heel veel sterkte! Y;(

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 16:49

Heel erg gecondoleerd.
Ik zou de hond toch voorlopig thuis opvangen en hem/ haar tijd geven. Je bent al probleemhonden gewend, je verzint wel iets. Als je hem ergens anders plaatst en t gaat mis moet hij daar ook weer weg. Neem de tijd. En pas als de rust er weer is een beslissing. Honden zijn aardig flexibel. Het is niet ideaal, maar herplaatsen en daarna weer enzo als het mis zou gaan, is ook niks voor zo’n oudje. Succes in ieder geval. Krijg geen spijt van beslissingen die je uit kan stellen.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 16:54

Gecondoleerd! Wat een schrik.
Misschien is het een idee om een foto van het hondje te plaatsen?

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 16:57

Ik denk ook dat je hem beter leert kennen en ook beter kan beoordelen als je het de tijd geeft, de hond tot rust komt en je dan ook evt een betere match kan vinden. Nu wegdoen kan heel anders uitpakken en over een tijd gaat het echt een ding worden als je nu te snel beslist.

katybug

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 16:57

Ik kan je niet helpen. Sorry. Gecondoleerd en heel veel sterkte. Y;(

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 17:00

Heel veel sterkte! Hopelijk vind je snel een beter huisje voor de hond. Misschien wel een bokker?

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 17:18

Heel veel sterkte met het overlijden van je moeder.

Je zou de hond kunnen aanmelden bij het asiel.
Hond wel bij jullie laten wonen totdat er een nieuw huis gevonden is.

Misschien iemand in je kennisgroep die de hond in huis kan nemen?

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-21 17:57

Afbeelding
Dit is Bobby.

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 18:04

Als de hond een asiel hond is mag hij officieel helemaal niet door jullie zelf herplaatst worden maar moet dat via het officiële kanaal.

Een asiel hond blijft tot zijn dood eigendom van het asiel.
Gelukkig ook maar.
God mag weten in welk traject het dier anders terecht komt.
Dit is om te voorkomen dat er met het dier “ geleurd “ gaat worden in sommige gevallen.
Het is de garantie voor het dier.

Een asiel dier krijg je in bruikleen en wordt nooit jou eigendom.
Je zou contact met hun kunnen opnemenden te vragen of je enigszins mee mag denken wat de herplaatsing betreft, en zo wie zo de situatie uitleggen.

Los daar van, wat een vreselijk moeilijke situatie!!
Heel veel sterkte met het verlies van jou moeder.
Laatst bijgewerkt door 7ofhearts op 29-03-21 18:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Mousmous

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 18:18

Gecondoleerd met het verlies van jouw moeder. Wat het hondje betreft ik zou hem niet weg kunnen doen. Zeker niet als ik lees dat je ook tegen je moeder hebt gezegd dat als er iets gebeurt komt hij bij ons. Ik zou het hoe dan ook even tijd geven. Diertje is ook van slag.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 18:33

Gecondoleerd met je moeder.Ik zal nu wel half bokt over mij heen krijgen,maar het is een hondje op leeftijd en moeilijk gedrag.Zou het niet beter zijn om het hondje in te laten slapen.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 18:54

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-21 19:12

Zijn gedrag is niet zo heftig dat je hem moet laten inslapen, maar je moet wel rekening met hem houden. Hij is echt nog goed aaibaar. En loopt ook buiten graag los, andere honden daar doet hij niks tegen.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 19:16

Heel veel sterkte met het plotselinge overlijden van je moeder. :knuffel:
Gecondoleerd.

Ik zou ook eerst eens een oproepje doen bij vrienden om je heen.
Misschien het asiel ook laten weten of ze een fijn plekje hebben.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-21 19:18

Dank je wel, ja hij gaat niet zo maar weg.

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 19:25

Hoi
Ik ben opvang gezin voor Moon's Yorkshire terrier Stichting.
Wij vangen honden op en herplaatsen.
Je kunt ons oa vinden op Facebook of via www.stichtingyorkies.nl
Mocht je onze hulp willen mag je me altijd een pb sturen.

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 19:31

IK heb zelf al drie katten, maar heb mijn moeders kat ook opgenomen. Hij is niet moeilijk. wel kostbaar in medische zin. Maar als in jouw geval het niet makkelijk gaat, zou ik een goed adres voor het dier zoeken... vinger aan de pols houden en je vooral niet schuldig voelen..

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 20:18

Wat al geschreven is.
Asielhond adopteer je. Het asiel blijft de eigenaar.

Ik zou bellen met het asiel waar hij vandaan komt en overleggen over hoe nu verder.

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 20:45

Gecondoleerd met het overlijden van je moeder.

Maar je hebt je moeder beloofd dat als haar iets overkomt het hondje bij jullie kan komen. En 2 dagen na haar overlijden vraag je wie de hond kan overnemen?
Ik vind dat eigenlijk best wel cru, zeker als je zelf probleemhonden opvangt.