Hond spuugt na bot, pensstaaf ect

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pipo

Hond spuugt na bot, pensstaaf ect

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-21 22:24

Mijn honden krijgen vers vlees. Daar ben ik zeer tevreden over. Soms geef ik brokken bij, maar tegen de tijd dat ik denk de juiste brok gevonden te hebben weigeren er 2/3 van de 7 opeens weer brok te eten. Dus terug op vlees. ( vlees is nooit weg, maar ik probeer 1 vleesmaaltijd en 1 brok maaltijd te combineren.) Allleen denken de chiwafwafs er anders over blijkbaar. Ze zijn allemaal tussen 8jaar tot bijna 4. Er zit er 1 tussen die spuugt. Maar alleen nadat hij een kipennekje heeft gehad of een pensstaafje.
Kippennekje snij ik door de helft. En dan nog eens door de midden. Pensstaafje is als ik weg moet om ze even bezig te houden. En niet altijd. Ook geef ik soms een kipkarkasje. ( doorgesneden, want een hele is teveel voor een hond van 2,5 kilo) Het gekke is dat de rest nergens last van heeft, alleen hij. De dag erna merk ik dat ie niet lekker in zijn vel zit. En na het spugen is het ook over. Dit kan 1 tot 2 dagen duren. Een gemalen bot maaltijd gaat wel goed en een dentalstick ook. Al ben ik daar geen fan van. Waarom verdraagt hij niet zoals de rest een gezonde kauwsnack/ maaltijd. ( al dan niet in combinatie met orgaan vlees) en de rest wel. Kan ik hem daarin nog trainen?

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 22:49

En de snackjes worden wel echt goed gekauwd?
Omdat je kippennekjes al zo klein maakt.

pipo

Re: Hond spuugt na bot, pensstaaf ect

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-21 06:04

Zelfs de nekjes spuugt ie uit. Als ik die niet snij, eten ze ze niet. Ze zijn wel zo groot dat er op geknaagd moet worden, maar als ik een ronde nek geef eet hij die wel, andere niet. En pensstaafje zijn heel niet door te slikken. Die moeten ze dus echt kauwen. Maar hij zal idd niet goed kauwen.
Maar je zou denken dat zijn maag dat wel kan handelen.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 08:09

pipo schreef:
Zelfs de nekjes spuugt ie uit. Als ik die niet snij, eten ze ze niet. Ze zijn wel zo groot dat er op geknaagd moet worden, maar als ik een ronde nek geef eet hij die wel, andere niet. En pensstaafje zijn heel niet door te slikken. Die moeten ze dus echt kauwen. Maar hij zal idd niet goed kauwen.
Maar je zou denken dat zijn maag dat wel kan handelen.

Ik verwacht dat de stukken die ze doorslikt te groot zijn waardoor de maag het gewoon niet verwerkt krijgt.
Ik heb er hier 1 die meestal een dag na dat ze een nieuw kauwhoefje krijgt ook spuugt. Gal met stukjes hoef. Terwijl ze dan nog dagen lang op t zelfde hoefje kauwt zonder spugen.
Ik zou eens andere snacks proberen. Waar meer op gekauwd moet worden en waar ze dus kleinere stukjes van af kan halen.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-21 08:22

Hoefjes eten ze niet. Bullepees enzo geen verschil, ook spugen. Eigenlijk alles waar hij goed op zou moeten kauwen geeft problemen. Hij is te gulzig.
Is ook eentje die alles gaat verzamelen, dus zitten ze in hun bench met kauwproducten. Anders schrokt ie nog harder. }>

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 09:14

pipo schreef:
Hoefjes eten ze niet. Bullepees enzo geen verschil, ook spugen. Eigenlijk alles waar hij goed op zou moeten kauwen geeft problemen. Hij is te gulzig.
Is ook eentje die alles gaat verzamelen, dus zitten ze in hun bench met kauwproducten. Anders schrokt ie nog harder. }>

Dat van de hoefjes was een voorbeeld van mijn honden.
Als hij echt te gulzig is dan zou ik kijken naar iets van een nylabone. Daar krijgen ze nagenoeg niks van binnen.
Hoe spuugt hij op de bullepeesjes want daar kauwen ze geen stukken van af normaal gesproken

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-21 10:05

Er als de pensstaafjes. Hij kauwt ze blijkbaar tot snot knaagt dan af en slikt een te groot stuk door.
Nu krijgt hij dus die “ tandplak” verwijderende oliebol als de rest iets om te knagen krijgt. Want die verteerd hij wel.
Ga nog wel die gedroogde vishuid proberen. Want ik ben geen fan van die dingen. Meer opties zijn welkom
uiteraard.
Maar moet wel voor minihondjes zijn. ;)

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 10:12

pipo schreef:
Er als de pensstaafjes. Hij kauwt ze blijkbaar tot snot knaagt dan af en slikt een te groot stuk door.
Nu krijgt hij dus die “ tandplak” verwijderende oliebol als de rest iets om te knagen krijgt. Want die verteerd hij wel.
Ga nog wel die gedroogde vishuid proberen. Want ik ben geen fan van die dingen. Meer opties zijn welkom
uiteraard.
Maar moet wel voor minihondjes zijn. ;)

Ik zou ook eens kijken naar gedroogde vissen bijvoorbeeld.
Of misschien eens richting een konijnenoor al dan niet met vacht.

herr_balou

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 10:34

Die kippennek is rauw toch?
Krijgt hij medicijen?

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-21 11:47

Ja kippenek is rauw. Ze krijgen versvlees.
Ook lamsrib gaat fout en kippenkarkas. Maar gemalen door het voer gaat goed.
Konijnenoor klinkt goed. Maar met vacht gaan ze niet eten. ( nog nooit zulke moeilijke eters gehad :D
Sommige eten zelfs geen penstaafjes. Maar dat is een ander verhaal )

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 12:09

pipo schreef:
Konijnenoor klinkt goed. Maar met vacht gaan ze niet eten. ( nog nooit zulke moeilijke eters gehad :D

Probeer de kippennekken eens gedroogd.
Waarschijnlijk gaan die dingen door t bot verkeerd? Omdat ribben en karkas ook niet goed gaan.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-21 12:18

Dit is trouwens de “ dader”
Afbeelding

En dit zijn ze allemaal
Afbeelding

herr_balou

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 20:12

pipo schreef:

Lamsrib is ook best hard, dus dat verbaast me niet. Gaat hier soms ook niet helemaal lekker.
Klinkt toch alsof hij botwerk niet goed kauwt en/of kan verteren.
Heb je voor de schat al geprobeerd de nekken plat te meppen met een (vlees)hamer? Misschien vleesbot percentage naar beneden?
Drogen zou ik zeker niet doen, dat maakt het moeilijker verteerbaar.
De mijne is ook niet echt dol op gedroogde pens, rauw wel.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-21 21:22

Hij is gek op alles wat eetbaar is. Van de 6 chiwafwafs is hij samen met Dribbel degene die eigenlijk nergens problemen mee heeft. Brok,Gewoon verse pens geen probleem mee. Ik haal verse pens bij een slager. En voorverpakt eten is ook met pens, maar gemalen.
Ik moet de verse pens wel vrij klein snijden omdat er verschillende hondjes zijn die absoluut niet eten als het ze moeite kost en ook ( zoals Reus) die denken dat alles door te slikken is.

Grappig en leuk en stof tot nadenken. Met alle tips.
Maar please, plaats je ding. Dat helpt
Mij met denken en proberen. _/-\o_

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 21:34

pipo schreef:
Hij is gek op alles wat eetbaar is. Van de 6 chiwafwafs is hij samen met Dribbel degene die eigenlijk nergens problemen mee heeft. Brok,Gewoon verse pens geen probleem mee. Ik haal verse pens bij een slager. En voorverpakt eten is ook met pens, maar gemalen.
Ik moet de verse pens wel vrij klein snijden omdat er verschillende hondjes zijn die absoluut niet eten als het ze moeite kost en ook ( zoals Reus) die denken dat alles door te slikken is.

Grappig en leuk en stof tot nadenken. Met alle tips.
Maar please, plaats je ding. Dat helpt
Mij met denken en proberen. _/-\o_

Die edgard en cooper dental dingen zijn trouwens zo slecht nog niet. Ook een optie!
Hoe gaat gedroogde long bijv?

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-21 21:57

Die blieven ze niet. |o net als vele andere dingen.
Het zijn en blijven chiwafwafs. Ondanks ik ze behandel als hond in plaats van handtas.
Ik heb echt al best veel geprobeerd. En vind t niet erg om verschillende dingen aan te schaffen. Altijd wel 1 die het wel lust. Maar long , eendagskuikens en hertengewei en gedroogde sardines en kouwhout
Meer. Zijn niet het knaagfeest wat ik hoop.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 22:01

pipo schreef:
Die blieven ze niet. |o net als vele andere dingen.
Het zijn en blijven chiwafwafs. Ondanks ik ze behandel als hond in plaats van handtas.
Ik heb echt al best veel geprobeerd. En vind t niet erg om verschillende dingen aan te schaffen. Altijd wel 1 die het wel lust. Maar long , eendagskuikens en hertengewei en gedroogde sardines en kouwhout
Meer. Zijn niet het knaagfeest wat ik hoop.

Haha ik blijf gewoon mee roepen. We hebben ook gevlochten lamskophuid (dunner en witter) en gewone lamskophuid?
Of lamsoortjes?

SumSum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 22:05

Klinkt voor mij heel herkenbaar, mijn Jack Russell teefje spuugt ook van die dingen.
Wat hier goed gaat zijn van die hertengeweien en ik heb sindskort Whimzees tandenborstel kluifjes (omdat de mini varkens die ook mogen) en ook daar spuugt ze niet van. Dentasticks gaan hier ook goed, maar die krijgt ze bijna nooit.

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 22:20

En lamskophuid of runderkophuid?

Heeft die grote hond op de foto nou geen voorpoten meer?

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-21 22:44

Ik noteer alles!! Echt. Morgen ga ik naar een grote dierenzaak. Kijken wat ze hebben. Anders op internet zoeken.

Sumsum, zijn dat die dingen van granen?
Daar ben ik geen fan van. Ga ze eens opzoeken.
Leuk varkentjes. Heb ik ook gehad. Zucht, goede oude tijd)

Cynthiar, klopt. Die heeft geen voorpoten meer. Is een geadopteerd hondje. En heeft een rolstoel. Maar vol leven hoor. <3
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 22:49

pipo schreef:
Ik noteer alles!! Echt. Morgen ga ik naar een grote dierenzaak. Kijken wat ze hebben. Anders op internet zoeken.

Sumsum, zijn dat die dingen van granen?
Daar ben ik geen fan van. Ga ze eens opzoeken.
Leuk varkentjes. Heb ik ook gehad. Zucht, goede oude tijd)

Cynthiar, klopt. Die heeft geen voorpoten meer. Is een geadopteerd hondje. En heeft een rolstoel. Maar vol leven hoor. <3
[ [url=m/cqa6r8.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/4sRA1s.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/R6OWia.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/EUS5Po.jpg]Afbeelding[/url] ]

Nee whimzees zijn graanvrij. Die vinden ze hier ook geweldig maar die van edgard en cooper die zijn hier favo.
En lamsstaartjes?

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 22:54

Heb je dit probleem ook als je geen brokken bijgeeft? Het is niet aan te raden brokken en vers vlees te combineren namelijk omdat het beide een andere zuurgraad nodig heeft om verteerd te worden. Mogelijk heeft je ene chiwaf een gevoeliger maag en dit kan dan verergerd worden door dit gecombineerd (ja ook in verschillende maaltijden) te voeren.

Hier komt er ook nog wel eens wat uit na het voeren, maar dat komt gewoon omdat meneer te gulzig eet, hij schrokt het laatste stuk naar binnen en bij dingen die je moet kauwen valt dat niet lekker en dus komt het er binnen vaak al enkele minuten weer uit.

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 22:56

Wat fijn dat hij zonder voorpoten toch een mooi leven heeft! Ik had dat nog nooit gezien, wel met 1 voorpoot. Ik vroeg me af hoe hij dan vooruit kwam. Maar fijn dat daar ook rolstoelen voor zijn!

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-21 23:03

Heel veel dingen heb ik nooit gekocht of maar gezien.
Ik ga morgen met mijn lijstje naar de winkel. Hopelijk kan ik veel per stuk kopen. Zo niet geen probleem. Komt wel op. Enne de grote mag dit keer mee. Dus zal extra tijd moeten uitrekken voor de praatjes en vragen. Haha. Mini’s gaan per 2 mee. Dus na 4 bezoekjes beginnen we van voor af aan haha

Alwiene ja. Sinds ik m heb ,ruim 4 jaar ( zoals meerendeel van de hondjes 2 e kansjes) ik geef pas sinds een maand of 2 brokken bij. Voorheen dus alleen vlees. ( bot orgaan noten zaden groentes)
Brok gaat ook vaak niet goed. Niet spugen hoor.Maar niet willen eten.
Wat hier momenteel t beste werkt is helft brok weken in water en helf vlees bijvoegen 1 van de 2 voer beurten. De andere is vlees.

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 23:07

Totaal offtopic want ik bestel gewoon bij barkkings en mijn kieskauwer eet daar alles van behalve de zalmhuid :P

Maar hoe ziet het er dan uit als die hond in de rolstoel zit/hangt?
Met achterpoten zo vaak gezien maar met voorpoten nog nooit. Als je wilt zou ik graag een foto ontvangen via PB. Mag ook via hier natuurlijk maar is wel erg offtopic XD