Ervaringen gezocht graanvrije hondenbrokken

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mandy_89

Ervaringen gezocht graanvrije hondenbrokken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-21 14:40

Onze labrador pup van 4 maanden krijgt nu nog concept for life, een brok met een redelijk hoog vleesaandeel, maar ook met veel granen erin (zal ongeveer 50/50 zijn)
Ben niet tevreden hoe ze het erop doet, veel en wisselende ontlasting, veel last van gassen, en veel oorsmeer.

Qua graanvrij is de keuze ook al enorm, en wil bij de merken blijven die makkelijk verkrijgbaar zijn. (In de winkel,of online bij een webshop zonder lange levertijd)

Nu heb ik deze merken in mijn hoofd zitten, en ben benieuwd naar de ervaringen ermee onder de bokkers hier.

Wolf of wilderness
Edgar en cooper
Taste of the wild
Orijen
Arcana

Als je een ander merk voert en hier super tevreden mee bent hoor ik het ook graag.

Wieke

Re: Ervaringen gezocht graanvrije hondenbrokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 14:44

Goede ervaringen met Wolf of Wildernis via Zooplus.
Voor de kwaliteit een mooie prijs en levering gaat altijd makkelijk en snel.
Meerdere honden doen het er heel goed op!

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 14:46

Ik voer al een tijdje de Chudley's graanvrij. Ik heb de Senior, weet zo niet of de puppy ook graanvrij is. Prijs is ook gunstig.
Heb eerder ook Orijen gevoerd of Taste of the wild, maar moet zeggen dat de Chudley's wel heel goed bevalt.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 14:50

Ik voer naar tevredenheid Acana.

WoW vond ik de ontlasting wisselend. Op de taste of lijn daarvan ging het wel prima.
Orijen is ook mooi voer, maar mijn hond deed het daarop niet beter dan op Acana en het is wel duurder.
Taste of the Wild beviel hier niet goed en Edgar en Cooper ook niet: alsnog veel ontlasting.

Marije112

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 14:54

Heb je al eens gekeken naar rauw vlees? Ik heb sinds een paar maanden mijn honden daarop en ze doen het echt fantastisch!

janouk
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 14:54

Wieke schreef:
Goede ervaringen met Wolf of Wildernis via Zooplus.
Voor de kwaliteit een mooie prijs en levering gaat altijd makkelijk en snel.
Meerdere honden doen het er heel goed op!

Mijn twee labardors krijgen ook Wolf of Wikderness.
Goed voer, ze eten het graag.

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 14:56

Wij voeren Acana, beide honden doen het daar goed op. Hiervoor voerden we Edgard & Cooper. Eén van de honden deed het daar prima op, de ander kreeg zachte en veel ontlasting. Ik heb het idee dat zij niet zo goed tegen de smaakmaker(s) kon die in E&C zitten. Iedere hond z'n eigen voer, daar begin ik niet aan, dus nu staan ze beide op Acana. Ontlasting is bij beide honden mooi, vachten zien er goed uit en ze eten het met smaak.

[edit] Je kunt eens kijken op www.voerwijzer.com, daar staat heel veel info op.

Mandy_89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-21 14:57

Marije112 schreef:
Heb je al eens gekeken naar rauw vlees? Ik heb sinds een paar maanden mijn honden daarop en ze doen het echt fantastisch!

Ze krijgt afwisselend ook kvv. Maar wil wel brok erbij blijven geven, dat is gewoon makkelijker vooral als we op vakantie gaan of als ze eens een paar dagen naar de oppas gaat.

woepsie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 14:58

Heb je ook wel eens van Jarco gehoord? Verkopen sommige winkels ook, wellicht past het in je lijstje

Mandy_89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-21 15:02

woepsie90 schreef:
Heb je ook wel eens van Jarco gehoord? Verkopen sommige winkels ook, wellicht past het in je lijstje

Ja dit verkopen ze hier bij de welkoop.
Zal er eens naar kijken. Dank voor de tip

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 15:06

Mandy_89 schreef:
Wolf of wilderness
Edgar en cooper
Taste of the wild
Orijen
Arcana.

Hier een hele moeilijke hond rondlopen. Ik ben daar uiteindelijk Edgard & Cooper aan gaan voeren. Dat ging een hele lange tijd goed maar ik moest er veel van voeren om hem op gewicht te krijgen en daardoor werd de voeding erg prijzig. Toen hebben ze de samenstelling van de Lam variant aangepast en had ik weer een spugende hond.
Sindsdien overgestapt naar Acana Lamb (O: Hunters Home KVV lam, M & A: Brokken Acana) en nu gaat het hartstikke goed. Kwaliteit is altijd prima dus eigenlijk ben ik niet meer bij Acana weggegaan. Specifiek voor de één soort brok, die had Orijen niet. En het is nog een vrij betaalbare voeding ook.

WOW ook gevoerd maar veel ontlasting. En was hem uiteindelijk niet voor ons. Je kan ook nog eens kijken naar Carnilove, ook een goede graanvrije voeding met veel variatie qua smaken :)

In ieder geval doen al mijn honden het goed op de Acana, zelfs mijn speciale geval haha. Succes met het maken van je keus!

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 16:16

Ik heb nu na Wolf of Wilderness en Dibaq de brokken van Rocco en ben nog nooit zo tevreden geweest.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 16:34

Hier werd Edgard en cooper niet gegeten. ook niet door de katten overigens.
Ik heb een hele tijd wolf of wilderness gevoerd maar toch niet 100% tevreden meer op t laatste en ivm een andere reden gaan zoeken naar een andere brok. Van een vertegenwoordiger een zak Brit Care Grain Free Adult gekregen en echt super tevreden. Inmiddels staan onze 3 eigen honden op deze brok, hebben we een nestje op gespeend op Brit Care Grain Free Puppy waar t meerendeel van de nieuwe baasjes dit nog voert. En de hond waar onze uitplaats pup zit krijgt nu ook de adult.
Super tevreden.
Wij voeren overigens 1 maaltijd KVV (kivo, kiezebrink,alroda) en 1 maaltijd brok per dag.
Laatst bijgewerkt door kiwiwitje op 24-03-21 16:46, in het totaal 1 keer bewerkt

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 16:41

Hier geef ik ook 1 maaltijd brok en 1 maaltijd kvv met gekookte groentjes. Mijn honden krijgen van een teveel eiwit ook "vuile" oren en op deze manier is het goed onder controle te houden.

Zelf heb ik van bovenstaande merken volgende geprobeerd, telkens een gevogelte vrije variant (wegens allergie):
* Edgar en Cooper: eten ze hier erg graag
* Taste of the Wild: waren ze na enkele dagen al beu en voor mezelf niet prettig om in de hand te houden legden echt een film op mijn vingers(ik gebruik brokjes ook als beloningen bij het trainen of voor zoekspelletjes)
* Orijen: te hoog eiwit gehalte gaf na enkele dagen jeuken de oren en meer oorsmeer

Verder ook goede ervaringen met Wolfsblut, of beter dat is het merk dat ik voer. E&C en Carnilicious gebruik ik als trainingsbrok.

Cherubijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 17:33

Zelf geef ik nu 1,5 jaar lang KVV met daarbij Riverwood brokken.
Daarvoor heel assortiment graanvrij etc geprobeerd. Maar met Riverwood gaat goed.

Mijn hond was zwaar allergisch of werd overal ziek van, ik heb ook nog het probleem dat ik niet de standaard kip,lam,rund, zalm brok kan voeren dan gaat het al mis. Hele zoektocht geweest. Overigens moet ik hem ook 4x per dag eten geven anders gaat het al mis. Als hij per ongeluk een graan koekje krijgt dan is het 's nachts of de volgende dag al spugen/diarree.

Hier krijgt hij ook alleen maar de dure snacks zoals oren, nekken, eendenborst filet gedroogd, een verse hele vis, etc. En dan alleen van bepaalde dieren andere geeft weer reactie.

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 17:53

Skippy01 schreef:
Ik voer naar tevredenheid Acana.

WoW vond ik de ontlasting wisselend.

Hier precies dezelfde ervaring; wisselende ontlasting bij Wolf of Wilderniss, sinds overstap naar Acana is dit niet meer het geval. Daarnaast vindt onze moeilijke eter de brokken van Acana zowaar lekker :Y)

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 18:13

Hier krijgen ze momenteel af en toe de eend versie van Bosch soft single protein.
Eten ze graag, en doen het er goed op.

Cilli96

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 18:26

Ik heb een zeer kies keurig beestje hier, die ook nog eens super gevoelig is.
Na een paar van de boven genoemde merken te hebben geprobeerd is het uiteindelijk NUTRO geworden.
Doet ze al jaren goed op gelukkig.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 18:28

Ik heb 2 honden en beide krijgen Acana maar elk een andere variant.
Ons kleine hondje is allergisch voor een aantal dingen, hij krijgt Acana free run duck.
De andere hond krijgt Acana grasslands.
Ik vind dit erg goed voer, beide honden doen het er ook heel goed op. :)

Tova

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 19:30

Als pup kreeg mijn hond Prins brokken, zowel de puppy als de volwassen brok. Hij liet na een paar maanden de brokken staan omdat hij deze niet meer lekker vond. Ook zat hij niet mooi in zijn vacht, jeuk en was hij winderig.

Nu voer ik Acana grasslands of Acana prairie poultry. Deze wissel ik af, misschien binnenkort weer met een andere samenstelling. Hij eet deze brokken goed, geen jeuk meer, geen winderigheid meer en hij zit erg mooi in zijn vacht.

Keandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 19:38

Onze 2 Samoyeden krijgen als hoofdvoer kvv, maar ze hebben altijd een bak met brokken staan. (zijn heel selectieve eters, brokken zijn er voor als ze toch honger zouden hebben)
De brokken die wij ze geven is van Carnilove. Met de kvv en het beetje brokken (een grote zak is voor enkele maanden) doen ze het super op.
Goede combi om vacht in orde te houden ook.

Valerie_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 19:53

Wij voeren onze weimaraner farmfood, echt super tevreden over. Hiervoor hadden we royal canin maar hierbij had hij vaak last van zijn buik en slechte ontlasting. Nu met farmfood helemaal over, af en toe voeren we hem dan ook het farmfood diepvries vlees.
Door farmfood ook erg goed geholpen met het overstappen, uitgebreid info gekregen en een proefpakket

veneri

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 19:59

wil je persee een graanvrije brok? hier ook een hond met hele gevoelige darmen en maag. diverse merken kvv geprobeerd en diverse (graanvrije) brokken. hij is ook nog eens enorm kieskeurig.
ik voer nu een vrij schone brok: markus muhle (mini), en dit eet hij graag en hij heeft er hele goede ontlasting en rustige maag en darmen op.
in het weekend krijgt hij er nog kvv naast.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 20:20

Zooplus verkoopt sinds kort ook Carnilove. Daar zou je ook naar kunnen kijken. Ik ben daar tevreden over.

En verder: Farmina

SuperZodiaX

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 20:25

Mijn honden kregen eerst altijd rauw vlees, maar 1 daarvan kreeg heel veel maagzuur dus ben ik op zoek gegaan naar een graanvrije geperste brok, die dus zo dicht mogelijk bij kvv in de buurt kwam omdat het ook heel veel voordelen heeft voor je hond. Uiteindeljjk ben ik uitgekomen op Wooof lam/zoete aardappel. En daar doen ze het echt top op! Zeker een aanrader. Geen kunstmatige voedingsstoffen. Alleen vlees, zoete aardappel, wat olie en kruiden zodat het mooi compleet is en dat in een brokje geperst