Sinds een jaar hebben we een erg leuke kat. Het is al een volwassen kat, geschat op ongeveer 7 jaar en komt uit Griekenland. Hoewel ze dus op straat heeft geleefd is hier inmiddels helemaal niets meer van te merken, ze is erg mensgericht en gezellig. In dat opzicht echt een perfecte kat.
Maar dan komt het, ze wilt altijd eten.. Toen wij haar in huis namen was ze verre van gezond. Ze had wormen en haar gebit/bekje volledig ontstoken. Dit is allemaal verholpen en de kat kwam ook direct een kilo aan. Nu hebben we het eetpatroon terug wat aangepast maar hier is de kat het eigenlijk niet mee eens en klaagt er veel onder. Zodra ik thuis kom van mijn werk begint ze met zeuren om eten, meestal moet ze dan nog een uurtje wachten tot ik gekookt heb. Ze krijgt tegelijk met ons eten zodat ze wat minder interesse heeft in ons eten, dat gaat op zich wel goed! De rest van de avond gaat het eigenlijk ook goed al probeert ze af en toe nog wat.
Mijn vriend heeft wisselende diensten en moet op sommige dagen al erg vroeg van huis. Het gevolg hiervan is dat de kat ook zo vroeg al om eten begint te vragen en mij niet meer laat slapen. Soms begint ze al om half 6… Ze heeft eigenlijk nog nooit zo vroeg eten gehad, wel geeft mijn vriend haar eten als hij vroeg moet beginnen, dit zal rond kwart over 6 zijn, hiermee stoppen? De kat opsluiten in de woonkamer vind ik wat sneu, we wonen vrij klein in een flatje. Ook ben ik dan bang dat uit frustratie onze bank er aan gaat, daar blijft ze nu redelijk van af.
De korte nachten zijn echt slopend

Hoe kunnen we dit oplossen?