Het probleem is dat ik nog bij mijn ouders woon (wat nog wel een tijdje zo zal zijn, dus ik wacht liever niet met een dier in huis nemen tot ik alleen woon), en dus gelden er wel wat regels. Ze willen geen dier dat het huis echt vuil maakt met zand of massa's haar, en het mag ook niets stuk maken (relatief gezien natuurlijk, er kan altijd wel eens iets gebeuren), dus een kat bijvoorbeeld die per ongeluk eens in het gordijn komt te hangen of gatenkaas maakt van de leren stoelen is geen optie

Dat is wat mijn ouders betreft, wat mij betreft moet het echt een dier zijn dat je heel tam kan maken, dat is toch wel het belangrijkste. Ik weet dat je dieren zoals cavia's, konijnen en sommige kippensoorten ook goed tam kan maken, maar dat is toch anders dan een alpaca (wat dus overigens niet in de tuin past, het is maar voor het idee) of een hond als jullie begrijpen wat ik bedoel.
Ik vrees dat het een beetje een onmogelijke zoektocht is, maar ik doe toch nog een laatste poging om iets te vinden, dus als jullie iets weten, suggesties zijn zeer welkom!