Hoe dan ook, 1,5 week geleden heb ik een van mijn katten moeten laten gaan, ben er nog steeds kapot van...
Het verliezen van mijn lieve kat heeft me ook laten nadenken. Zijn broer is er gelukkig nog en ik heb nog een bangig katje. Deze is dus weinig gezellig

Gelukkig is de andere kat juist heel aanwezig en gezellig. Deze kat is het liefst de hele dag dicht bij mij in de buurt, hij luistert enorm goed voor een kat en kan zelfs wat kunstjes (ooit als een grapje begonnen, zo gaan die dingen

Maar, ook deze kat is inmiddels 15.5 jaar en heeft al 3 jaar diabetes, gelukkig wel stabiel. Maar goed, je weet dat ook hij z'n langste tijd heeft gehad...
Nu heb ik voor mezelf besloten om na hem 2 kittens te nemen. Raskatten bij voorkeur en graag een ras waar niet te veel ziektes in voorkomen. Ik snap dat je zo iets niet uitsluit, maar er zijn genoeg rassen met erfelijke aandoeningen.
Bijna net zo belangrijk, vind ik, dat het ras er om bekend staat heel mens gericht te zijn. Ik woon alleen en als ik thuis ben, is het wel gezellig als de kat er ook bij is.
Mijn huidige katten en de recent overleden kat zijn allen boerderij katten. Ik ben dus helemaal niet bekend in het wereldje van de ras katten en ik zou graag voordien kennis willen maken met verschillende rassen. Mocht mijn andere kat onverhoopt komen te overlijden, wil ik geen onbedachte, emotionele beslissingen maken en met kittens thuis komen waar eigenlijk m'n hart niet echt bij ligt.
Budget is niet echt relevant, voor de perfecte huisgenoten heb ik best wat over.
Ik ben mij er van bewust dat elke kat zijn eigen karakter heeft en je er niet vanuit kan gaan dat van een bepaald ras, de katten altijd mensgericht zullen zijn

Even op een rijtje:
- geen enorme lijst met erfelijke aandoeningen
- mensgericht
- tsja, bij voorkeur een prominent uiterlijk: mooie kleurtje, mooie ogen, mag zeker!
- liever niet al te vocaal
Roept u maar en als jullie cattery's/fok verenigingen weten, dan graag!
Ps. Het is toch niet raar om bij voorbaat al eens kennis te komen maken met een ras?