.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 09:29

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 23-02-23 21:50, in het totaal 1 keer bewerkt

cissy

Re: Mijn kat drinkt uit de wc en het doucheputje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 09:34

Is ze ineens meer water gaan drinken dan zou ik toch in de gaten gaan houden. Bij diabetes gaan ze vaak meer drinken.

eventueel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 09:35

Ik heb 4 katten waarvan een aantal dit fantastisch vonden. Ik vond het iets minder fantastisch omdat ze met hun gore wc-pootjes door heel mijn badkamer gingen en ik er achteraan kon om de badkamer schoon te maken. Waarom ze het doen zou ik niet weten. De wc doortrekken als ze het doen is een zeer effectief middel om het ze af te leren. Behalve bij eentje, die vindt dat dan weer geweldig...

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 09:35

Dat water zal het beste smaken waarschijnlijk :D
Zolang je er geen chemische producten inkiepert is het geen erg denk ik.

Maar katten zijn echte gelegenheidsdrinkers, dus misschien kan je meerdere bakjes op verschillende plaatsen neerzetten.

Hier hebben ze een grote voorkeur voor een piepklein glaasje op het aanrecht :')

xMaritt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 09:39

Katten zijn gewoon speciaal :D Hier hebben ze ook gewoon meerdere bakjes water staan die netjes elke dag ververst worden. Maar ze drinken liever water van een week oud uit de plastic gieter, of regenwater uit een bakje waar allemaal vieze gorigheid in ligt. Ik heb me er maar bij neergelegd :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 09:39

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 23-02-23 21:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Flower033

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 09:43

Onze kat drinkt uit glazen en vazen. Ze drinkt vrijwel nooit uit het bakje dat naast haar brokjes staat. Daarom heb ik nu een bakje met water ergens in de kamer staan. Daar drinkt ze wel uit.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 09:44

Mijn kat doet dat ook. Hij is 13 en woont hier nu anderhalf jaar. Toen hij hier kwam wonen zaten we midden in een hittegolf. Ik dacht dat hij het daarom deed (wat extra water) maar hij is het altijd blijven doen. Volgens zijn vorige personeel is het 'een van zijn dingetjes'.

Hij drinkt ook wel uit zijn gewone bakje, maar zijn favoriete plekken zijn toch de speciekuip met waterplanten buiten, de natte douchevloer en mijn grote mok met een restje afgekoelde thee }> Water met een smaakje. Uit de wc drinkt hij niet, ik heb de deksel altijd dicht zitten.

Inmiddels ben ik het zo gewend dat ik altijd even heel goed de shampooresten uit de douchebak spoel voordat ik de douche uitzet. Al stond hij gisterochtend al om de hoek van het gordijn te drinken toen ik nog aan het douchen was :D maar hij kan al dagen niet bij zijn speciekuip in de tuin, dat zal het zijn.

Ondertussen drinkt hij gelukkig ook gewoon uit zijn bakje. Ik kan alleen maar als tip geven dat je ook in de gaten houdt of jouw kat op andere plekken drinkt. Alleen uit de douchebak is misschien een beetje weinig.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 09:51

Katten zijn wat moeilijkere drinkers. Zo drinken ze liever niet uit een bakje naast hun voer en hebben het liefst stromend water.
Je kan bakjes op verschillende plaatsen neerzetten/ een waterfonteintje kopen

Ik heb er hier een die graag in de wasbak zit en dus ook uit de kraan drinkt. Als je de kraan aanzet komt ze echt aangesprint en springt ze de wasbak in

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 10:07

Eén waterbakje is sowieso nogal karig dus plaats meerdere bakjes in huis, eventueel ook een waterfontein.

En wat voor doucheputje moet ik voor me zien dat daar water in staat waar ze bij kan?

Nickietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 10:35

Staat je wc toevallig op regenwater? Ik ken katten die liever regenwater drinken dan leidingwater. Er zijn er ook die niet graag "oud" water drinken...het water in het toilet en douche is altijd vers omdat dit regelmatig doorgespoeld wordt. Kan je eenvoudig oplossen met een drinkfontein met eventueel regenwater in.

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 11:41

Divers

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 11:46

Katten drinken liever niet naast hun eten omdat ‘dode prooi in het water’ (kattenvoer) kan betekenen dat het water vergiftigd is

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 11:48

Naar mijn ervaringen vinden bijna alle katten uit de wc drinken fantastisch :+
Wij hebben ook altijd moddervoetjes op de wc bril _O-
Ik hou daar ook echt rekening mee met schoonmaken dan ik dan eerst de klep nog even dicht hou zodat ze niet per ongeluk sop zitten te drinken.

Als het ineens is of bij een kat op leeftijd zou ik wel voor de zekerheid de nierwaarden bekijken.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 12:21

Alle buurtkatten, inclusief de onze, drinken telkens weer in onze tuin vies water dat blijft staan in bakjes e.d. Kan nooit gezond zijn. En inderdaad, liever niet uit het drinkbakje thuis.

Het verbaast me dan ook niets dan ze ook van wc water houden.

Maar onze kat kan niet bij de wc komen, de toiletdeur gaat alleen open als wij moeten. En ook direct weer dicht :)

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 12:24

Onze kat is dol op water.Zo gauw ze water hoort stromen komt ze er aan.Mijn dochters laten soms een klein laagje in de douchebak lopen en dan springt ze er door heen,helemaal blij.En de wc inderdaad..

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 12:26

Mijn ouders hadden er ook eentje die graag in een natte douche- of wasbak lag te rollen. Bleef ook lekker liggen als je de kraan zachtjes liet lopen. De mijne doet dat (nog) niet. :D

Die opmerking over nierproblemen is wel een goeie. Ik ben daar helaas ook bekend mee bij eerdere katten. Mijn kater is daar al op onderzocht, maar hij bleek gelukkig kerngezond.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 13:05

.

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 13:07

Wij zetten speciaal voor de kat de douche kort aan zodat ze kan drinken dus je bent niet de enige :')
Nog een favoriet: uit de maatbeker. Personeel moet die dan wel vasthouden. Soms staat ze in de keuken te mekkeren dat ze de maatbeker wilt.
Eigen drinkbakje kijkt ze niet naar. Dan nog liever de grote drinkbak van onze hond

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 13:10

Herkenbaar!
Douche, wc, zeuren bij de kraan, water van de hond, water van het aquarium.

Het werd vervelend toen de kater de wc zelf ging doorspoelen en vervolgens zijn speelgoed door de wc trok.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 13:12

.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 13:14

Annet_Dottie schreef:
Haha mijn andere kat die door omstandigheden bij m'n moeder is gaan wonen dronk ook altijd het liefst uit een glas. Ik heb altijd een glas water naast m'n bed staan en dan werd ik soms wakker omdat ik wat hoorde direct naast m'n oor en liep zij uit mijn glas te drinken _O-

Ook zo fijn :') not!

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 14:01

maralyn schreef:
Herkenbaar!
Douche, wc, zeuren bij de kraan, water van de hond, water van het aquarium.

Het werd vervelend toen de kater de wc zelf ging doorspoelen en vervolgens zijn speelgoed door de wc trok.

Hahaha, dat meen je niet _/-\o_ !

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 14:03

Breng de mijne niet op een idee :)) Wel briljant, zo'n kater :D

Haarbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 15:13

Hier nog zo'n gek. Drinkt uit de wc-pot, wil mee naar de wc omdat je dan het kraantje aan moet doen voor haar zodat ze in het wasbakje kan zitten drinken. Staat op het aanrecht bij de kraan te mekkeren en er aan te likken. Drinkt uit je theekopje en je waterglas op het nachtkastje. Drinkt vies-goor-blaadjeswater uit een bak in de tuin en water uit de bak van de hond. Haar eigen waterbakje in de vensterbank wordt straal genegeerd. :D

Je went er aan... :+