Dus ging Mr Biggles na de kennismaking mee naar huis.
In t reis mandje had hij meteen al gepoept en geplast van de stress en eenmaal thuis heb ik hem niet meer gezien tot de volgende dag.
Elke keer als ik hem tegenkom in de woonkamer en keuken blaast hij hard. Negeren en door lopen.
Zondag zat hij zowaar in de woonkamer naast de bank in een mandje en inplaats weg te schieten bleef hij zitten en kon ik hem paaien met liquid snacks en zelfs een aaitje geven. Voor ik naar bed ging kon ik hem weer aaien en draaide hij zich zelfs op zijn rug. Blijkbaar is buikje kriebelen heel favoriet.

Toen ik op maandagochtend uit bed kwam kreeg ik een heel verhaal aan miauwtjes te horen. Heel gezellig. En zowaar kon ik hem aaien en kreeg ik een eerst voorzichtig kopje waarna hij weer weg stoof.
Maandagavond had hij blijkbaar de balen want hij verstopte zich in de kast en als ik naar m keek deed hij al blazen.

Dinsdagochtend wederom begroet met veel miauwtjes en in de avond meer toenadering inplaats van zijn verstopplekjes word ik bekeken vanuit de deuropening en later die avond vanonder de salontafel.

Toen ik naar bed ging wederom een heel gesprek gehad en besloten om de slaapkamer deur open te houden. Daarop heeft hij gezellig de hele nacht onder m’n bed geslapen.
Vanmorgen al wat meer kunnen aaien. En na mijn werk ook kunnen aaien. Vanavond heeft hij zeker een uur een soort van bij mij gezeten. Maar in een iets meer relaxter standje

Vandaag is hij ook voor het eerst gaan eten en op de bak geweest terwijl ik thuis was les voorheen bewoog hij amper in t huis als ik er was dus dat is ook een grote stap voor hem. En inplaats van zich te verstoppen kwam hij ook weer terug onder m’n tafeltje liggen.
Hebben jullie nog meer ideetjes of tips? Ik wil elke dag een toenaderingspoging ondernemen door even te aaien en liquidsnack aan te bieden en dan laat ik m verder met rust tenzij hij echt mij opzoekt dan probeer ik voorzichtig te aaien. Zo heb ik t destijds ook met mijn vorige kat aangepakt en dat was binnen een week een schootkat. Dat verwacht ik niet bij deze want deze is nog wat “ schietiger” op onverwachte bewegingen etc.