Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Laura_ schreef:Bij mijn buren is twee maanden terug hun kat overleden aan een muizengifvergifteging. Die ging echt heel snel achteruit, maar ook omdat daar in eerste instantie een verkeerde diagnose was gesteld. Dus als ik jou was zou ik opletten, want als dat het is, dan moet er snel actie worden ondernomen en dan denk ik dat wat er nu gebeurd, te mild is. Sterkte! Duimen dat de opknapt!
Seni schreef:Hmm denk dat je dat mis hebt Esther.
Alle dierenartsen waar ik mee gewerkt heb zijn maar al te goed bekend met geriatrisch vestibulair syndroom.
Goede tip om Nicky ernaar te laten kijken, maar denk dat deze aanname niet helemaal juist is.
Edit: Nicky houd er rekening mee dat bokt geen medisch forum is. Helaas zitten hier heel veel mensen op. Maar niet veel met een medische achtergrond. (waar daadwerkelijk voor gestudeerd is en praktiserend is).
Wellicht verstandiger om je verhaal voor te leggen aan een andere praktijk/dierenarts en zijn of haar advies in overweging nemen.
Seni schreef:Hmm denk dat je dat mis hebt Esther.
Alle dierenartsen waar ik mee gewerkt heb zijn maar al te goed bekend met geriatrisch vestibulair syndroom.
Goede tip om Nicky ernaar te laten kijken, maar denk dat deze aanname niet helemaal juist is.
Edit: Nicky houd er rekening mee dat bokt geen medisch forum is. Helaas zitten hier heel veel mensen op. Maar niet veel met een medische achtergrond. (waar daadwerkelijk voor gestudeerd is en praktiserend is).
Wellicht verstandiger om je verhaal voor te leggen aan een andere praktijk/dierenarts en zijn of haar advies in overweging nemen.
Kairos schreef:Laura_ schreef:Bij mijn buren is twee maanden terug hun kat overleden aan een muizengifvergifteging. Die ging echt heel snel achteruit, maar ook omdat daar in eerste instantie een verkeerde diagnose was gesteld. Dus als ik jou was zou ik opletten, want als dat het is, dan moet er snel actie worden ondernomen en dan denk ik dat wat er nu gebeurd, te mild is. Sterkte! Duimen dat de opknapt!
Als ik hoor dat ze achter een plint is gevonden, zou ik dat niet zo'n gek idee vinden eigenlijk, als daar een kat kan zitten, zouden daar ook best muizen kunnen zitten.
Zou je het niet door het voer kunnen mengen of evt vermengen met tonijn als ze wel eet?
Nicky1963 schreef:Kairos schreef:Als ik hoor dat ze achter een plint is gevonden, zou ik dat niet zo'n gek idee vinden eigenlijk, als daar een kat kan zitten, zouden daar ook best muizen kunnen zitten.
Zou je het niet door het voer kunnen mengen of evt vermengen met tonijn als ze wel eet?
Er zijn geen muizen in mijn keuken hoor![]()
Mijn katten lopen volop op ons terrein waar het stikt van de muizen. Ook komen ze wel op aangrenzende boerderijen waar misschien wel gif gebruikt wordt.
Tonijn vindt ze verrukkelijk, maar ze is nog niet in staat om te eten...
@Laura, leek het ziektebeeld op het beeld van mijn kat?
ikkedus schreef:Moet ze dan niet via het infuus en/of sonde aan de boeit en extra vocht? Dat was het eerste dat ze bij mijn doodzieke kat deden. Die had wel hele andere klachten, maar op die manier kregen ze de medicijnen het snelst naar binnen. En hij werd opgenomen in de kliniek.
Nicky1963 schreef:ikkedus schreef:Moet ze dan niet via het infuus en/of sonde aan de boeit en extra vocht? Dat was het eerste dat ze bij mijn doodzieke kat deden. Die had wel hele andere klachten, maar op die manier kregen ze de medicijnen het snelst naar binnen. En hij werd opgenomen in de kliniek.
Ja, dat had ik gehoopt en ook wel gedacht want ik vond haar heel slecht. De dierenarts was kennelijk minder onder de indruk.
Misschien is 'erg ziek' ook niet de juiste omschrijving, denk ik nu... Ze is erg gedesoriënteerd en ze kan dus niet lopen, ze valt om.
Het is nu ongeveer 14 uur verder en ik zie haar wel ietsje beter worden. Ze lag een uurtje geleden te slapen als een kat, min of meer opgerold bedoel ik. En ze ging net rechtop liggen en vouwde haar pootje mooi onder haar borst. Het lijkt dus of de oriëntatie beter wordt.
Ik hoop zo dat ze er goed doorkomt!
Aan iedereen dank voor jullie medeleven en adviezen.
Hevonen schreef:Wat naar, zeg. Ik zou toch de dierenarts weer vragen hoe je die norit binnenkrijgt? Kun je het met een injectiespuitje (zonder naald uiteraard) in haar bekje spuiten? Voorzichtig dat ze zich niet verslikt?
Ik heb van alles meegemaakt met katten, helaas zelfs gebakken spons, maar nooit vergiftiging. Ik zou denken dat het misschien met een maagsonde (door de dierenarts) kan worden gedaan, maar weet niet of dat kan bij een kat.
Heel veel sterkte!!
SVRL schreef:Is zijn stolling getest? Bij vergiftiging is vaak de stolling ontregeld. Mijn, net overleden, kat had een paar jaar geleden ook een verstoorde stolling waardoor de dierenarts dacht dat ie vergiftigd was. In zijn geval was het uiteindelijk een reactie op een grote ontsteking, iets wat bij mensen ook kan gebeuren (noemen ze een DIC).
Sanniejtjuh schreef:Wel fijn dat ze toch wat lijkt te betere .
Hoelang heeft ze al niet gegeten? Katten krijgen erg snel een alvleesklieronsteking bij niet eten, weet ik helaas uit ervaring. Vraag je dierenarts evt om speciaal voer (bij Royal Canin A\D) zodat je daarmee wat kan dwangvoeren. Dat wil soms ook werken om ze zelf weer aan het eten te krijgen. Elk klein beetje wat je erin krijgt is meegenomen.