Ik heb een Golden Retriever van 11, bijna 12 jaar oud. Ze heeft wat last van ouderdomskwaaltjes (logisch) maar is over het algemeen nog vrij actief en vooral vrolijk. Ze laat haar karakter nog duidelijk zien

Nu zijn we er laatst achter gekomen dat ze toch wel aardig dement begint te worden. Ze krijg nu speciale brokken hiervoor en ik heb wel het idee dat ze hier wat ondersteuning van krijgt.
Maar, de nachten zijn verschrikkelijk.
Elke nacht begint ze meerdere keren veel rond te lopen, te piepen en te blaffen. Soms als we net naar boven lopen, soms pas laat in de nacht.
Eerst dachten we dat haar blaas wat zwakker wordt, en dat is niet erg, maar dit blijkt ook niet het geval. 's Avonds laat wordt ze nog uitgelaten en 's ochtends vroeg direct weer. Als ik haar naar buiten laat op het moment dat ze gaat blaffen, gaat ze in het midden stil staan en rond kijken, niets doen. Als ik haar roep, komt ze vaak gewoon weer. Als ik daarna weer weg ga, als ze rustig ligt, begint ze later weer.
Het is niet te warm of te koud in huis, dacht ooit dat ze misschien haar favoriete kleed kwijt was dus deze in het midden van de kamer gelegd, ik laat tegenwoordig een lamp aan zodat ze meer ziet... Niets helpt. Streng zijn heeft ook geen nut.
Er is nog een andere hond, van 4 jaar oud, en zij ligt altijd heel rustig.
Heeft iemand misschien tips, ideeën, ervaringen?
Het zou fijn zijn om een keer rustig door te kunnen slapen