Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
LaPluche schreef:Misschien eens kvv proberen?
Er zijn genoeg variaties te vinden, konijn, eend, paard of geit.
Je kan gaan elimineren op 1 diersoort, bijvoorbeeld konijn en als hij na 2 weken geen problemen vertoont kan je een diersoort gaan toevoegen.
Barfplaats.nl is hiervoor een hele fijne site en je kan hier veel info vinden en vragen stellen.
Succes met je kat
Artimes schreef:Heel herkenbaar helaas, mijn kat ging ook overgegeven van RC.
Ik voer nu de hypo alergenic van Prins, dat gaat echt goed.
Heb ook alles wel zo een beetje geprobeerd, het is echt uitzoeken op welke eiwitbron je kat reageert.
Artimes schreef:Heel herkenbaar helaas, mijn kat ging ook overgegeven van RC.
Ik voer nu de hypo alergenic van Prins, dat gaat echt goed.
Heb ook alles wel zo een beetje geprobeerd, het is echt uitzoeken op welke eiwitbron je kat reageert.
Kaatje_S schreef:Ik ken ook iemand die deze voert, zit wel gevogeltevet en zalmolie in
https://www.zooplus.nl/shop/katten/kattenvoer_droog/feringa/feringa_adult_kattenvoeding/442603
Edit: sorry zie dat eend ook niet goed valt..
Misschien dat konijn voor jou werkt of toch met gehydroliseerde eiwitten
Humpiedumpie schreef:marleen_usar schreef:Een allergietest doet maasduyn is via een pluk haar en rond de 80 euro.
Thnx! Dit lijkt me de moeite waard. 3 soorten voer proberen kost net zoveel.
Testen ze dan alleen op de dierlijke eiwitten of ook op allerlei toevoegingen? En het vulmiddel zoals aardappel, rijst, granen?
Humpiedumpie schreef:Bedankt voor alle tips tot zo ver.
Het is mij bekend dat hij reageert vis kip en rund. Voer met dit ingrediënt heb ik eerder geprobeerd en daar reageert ie op. En blijkbaar ook eend. Dit heb ik al uitgeprobeerd en dat is dus uitgesloten/geëlimineerd. Helaas reageert hij nu dus ook op eend.
Ik zou graag iets totaal anders willen proberen zoals paard/hert/struisvogel oid maar in het meeste voer zit alsnog iets van de kip.
Een allergie test Is wel een idee ook, kan ik dat gewoon bij de dierenarts laten doen?