Ragdoll Fokker gezocht

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Amber_anne

Ragdoll Fokker gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-20 18:16

Wij hebben besloten om op zoek te gaan naar een extra kat bij onze twee katten. Nu ben ik helemaal niet thuis in de wereld van raskatten en weet ook niet waar ik moet beginnen met zoeken.

Ik heb al gewoon gegoogeld naar fokkers maar wordt er niet helemaal wijs uit. Veel websites zijn ook ontzettend slecht. Ik heb er twee een mail gestuurd met onze situatie beschreven en wacht nog op reactie.

Zijn er bokkers die Catterys kunnen aanbevelen aan mij?

Lynnepinny

Re: Ragdoll Fokker gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 18:25

Ik ken iemand die er binnenkort eentje gaat beginnen. Erg kundig persoon die weet waar ze mee bezig is, maar de website staat nog niet online. Als je een beetje geduld hebt kan ik die later doorsturen als het zover is, maar wanneer dat weet ik ook niet :)

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-20 18:27

Lynnepinny schreef:
Ik ken iemand die er binnenkort eentje gaat beginnen. Erg kundig persoon die weet waar ze mee bezig is, maar de website staat nog niet online. Als je een beetje geduld hebt kan ik die later doorsturen als het zover is, maar wanneer dat weet ik ook niet :)

Graag, we hebben absoluut geen haast met het zoeken en wachten liever tot er iets fijns op ons pad komt

Muiz
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 18:32

Onze Ragdoll komt bij Chat du jour vandaan uit Eindhoven. Mijn zus heeft er ook twee Ragdolls vandaan.
Hele aardige mensen die enorm veel liefde voor het ras hebben. Toen der tijd liepen er inclusief kittens 14 rond. Dat vonden ze zelf ook een beetje veel :D
Volgens mij hebben ze twee nestjes per jaar.

Dit is onze Luna.
Afbeelding

https://chatdujour.nl/

anoukwendy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 18:44

Geloof dat daphara hier op bokt ook raskatten heeft, durf alleen niet te zeggen wat voor katten het zijn maar volgens mij zijn ze wel langharig

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-20 18:47

Muiz schreef:
Onze Ragdoll komt bij Chat du jour vandaan uit Eindhoven. Mijn zus heeft er ook twee Ragdolls vandaan.
Hele aardige mensen die enorm veel liefde voor het ras hebben. Toen der tijd liepen er inclusief kittens 14 rond. Dat vonden ze zelf ook een beetje veel :D
Volgens mij hebben ze twee nestjes per jaar.

Dit is onze Luna.
[ [url=m/3po7RW.jpg]Afbeelding[/url] ]

https://chatdujour.nl/

Wat een mooie dame heb je! Ik ga een kijkje nemen, wij willen het liefst een bicolor katertje

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-20 18:50

anoukwendy schreef:
Geloof dat daphara hier op bokt ook raskatten heeft, durf alleen niet te zeggen wat voor katten het zijn maar volgens mij zijn ze wel langharig

Ik heb even gekeken en het zijn heilige Birmanen. Lijken kwa uiterlijk wel ontzettend dus snap het wel

meniekske

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 18:51

Op https://www.kittentekoop.nl/ staan raskat kittens te koop. Ook staan er op deze site links naar cattery's per ras.
Succes met je zoek tocht.

liesje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 18:55

Je mag mij altijd een berichtje sturen.
Ik fok inmiddels al wat jaartjes Ragdolls.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-20 19:07

meniekske schreef:
Op https://www.kittentekoop.nl/ staan raskat kittens te koop. Ook staan er op deze site links naar cattery's per ras.
Succes met je zoek tocht.

Wauw dankjewel hier ben ik wel veen zoet

Kaatje_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 19:36

Een vriendin van mij fokt ze: perfect change ragdolls, heeft altijd erg mooie katten en regelmatig een nestje

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 22:09

Zorg ervoor dat je bij een goede fokker koopt die de ouderdieren ook op erfelijke ziektes laat testen zoals bijv HCM en PKD, weet niet wat er allemaal in de Ragdolls zit maar lees je daar even over in.

robeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 23:40

Wat leuk dat je voor een ragdoll gaat.
Hier lopen er 6 rond en af en toe fok ik een nestje.

Ik kan je cattery Miauwertons echt aanraden. Anita fokt met heel veel liefde en bezieling. Ik weet dat ze een poes heeft die net bij de kater is geweest. https://www.catterymiauwertons.com/

Waar je vooral op moet letten is of beide ouders getest zijn. Voor de ragdoll zijn tester op HCM en PKD via dna en echo van belang. Verder is CIN een nierziekte die bij de ragdoll voorkomt. Hierop is alleen via echo te testen. Ook moeten beide ouders negatief getest zijn op felv en fiv. Dit is overigens imo ook afhankelijk van het feit of het een gesloten cattery betreft of niet.

Als je tijd en geduld hebt (watv eigenlijk wel belangrijk is imo) zou ik een paar cattery's bezoeken als ze geen kittens hebben. Je kunt dan goed kennis maken en veel vragen zonder dat je afgeleid wordt door een nestje schattige kittens :D

Helaas zijn er ook veel minder goede cattery's. Als je meer wil weten of advies wil over bepaalde lijnen of cattery's, stuur me gerust een berichtje. Ik zit ook in de stamboek commissie van een vereniging en zie veel voorbij komen.

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 23:49

Vriendin van mij fokt super schattige ragdoll's <3
https://www.catteryranora.nl/

De kittens die ze had zijn helaas verkocht, maar er is net weer een poes bij de dekkater geweest geloof ik.

Dyphusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 00:09

Cattery Bella Dolls

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-20 12:00

Kaatje_S schreef:
Een vriendin van mij fokt ze: perfect change ragdolls, heeft altijd erg mooie katten en regelmatig een nestje

Ik heb een berichtje gestuurd, ben benieuwd

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-20 08:26

Via Facebook ben ik in contact gekomen met een fokker die er nog eentje van 8,5 weken heeft zitten wegens annulering. Het is een bicolor maar met een zwarte stip bij zijn neus, niet hoe het hoort dat maakt mij niet uit.

We mogen vanmiddag komen kijken *\o/*

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 09:36

Een vriendin van me fokt Ragdolls.
Ze woont in Bergeijk .
Heeft zelf 2 poezen en 1 kater
Eerder dit jaar kittens gehad van beide poezen.
Weet niet in hoeverre er wat verwacht wordt
Heb wel begrepen dat de katten fokkerij een wereld apart is .

KellyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 10:02

cissy schreef:
Zorg ervoor dat je bij een goede fokker koopt die de ouderdieren ook op erfelijke ziektes laat testen zoals bijv HCM en PKD, weet niet wat er allemaal in de Ragdolls zit maar lees je daar even over in.

Zelfs dan, inmiddels al aardig wat jaartjes terug hadden wij een Ragdoll gehaald bij een Cattery.
Toevallig samen met een advocaat.

Destijds fokte het hoofd van de rasvereniging met een zieke kater, wat wel getest zou moeten zijn, want: spectaculaire kleurtjes.
Wij hadden toevallig zo een pech-nest te pakken.

Kittens hadden allen nier falen en zijn niet ouder als 3 jaar geworden.
Advocate heeft destijds een heel proces aangeslingerd. Weet helaas niet hoe het afgelopen is, maar neem aan dat de beste man/vrouw uit functie is gezet.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-20 10:05

KellyR schreef:
cissy schreef:

Zelfs dan, inmiddels al aardig wat jaartjes terug hadden wij een Ragdoll gehaald bij een Cattery.
Toevallig samen met een advocaat.

Destijds fokte het hoofd van de rasvereniging met een zieke kater, wat wel getest zou moeten zijn, want: spectaculaire kleurtjes.
Wij hadden toevallig zo een pech-nest te pakken.

Kittens hadden allen nier falen en zijn niet ouder als 3 jaar geworden.
Advocate heeft destijds een heel proces aangeslingerd. Weet helaas niet hoe het afgelopen is, maar neem aan dat de beste man/vrouw uit functie is gezet.

Och jeetje wat een verhaal. Dat hoop je natuurlijk nooit mee te maken

Deze ouders zijn inderdaad getest heb ik van de fokker gehoord. Vanmiddag nog maar even goed over hebben dus

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-20 18:14

Gister zijn wij wezen kijken naar een ontzettend leuke kitten, hij is gezond verklaard vandaag en komt half januari naar ons toe.

Meet Mr.Chaplin Afbeelding

janouk
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 18:55

*\o/*

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 19:10

Wat een leukerd zeg!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 19:20

Wat een leukerd! Hij kijkt wel vrij bang?

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-20 19:58

Dankjulliewel ben heel blij dat die gezond is

Cayenne we stoorde hem in zijn dutje van al het spelen haha
Hier nog een foto met zijn broertje Afbeelding