Mlies schreef:Ik zou niet een goede baan opgeven voor een eigen trimsalon. Het lijkt misschien leuk en romantisch, de hele dag tutten met hondjes, maar ik denk dat het heel hard werken is.
Let wel, ik heb geen eigen salon maar dit is wat ik meekrijg van klanten die dit wel hebben.
Het is zwaar werk, je staat de hele dag in onhandige houdingen.
Wil je een leuke boterham verdienen zul je best wat honden op een dag moeten knippen, ook als de hond misschien wat meer tijd en rust nodig heeft.
En hoe leuk is het nog als je keer op keer honden op tafel krijgt die vervilt zijn, vlooien hebben, onder de klitten zitten, een hekel hebben aan getrimd worden...
Dit is inderdaad heel fijn als een trimster daar rekening mee houdt, onze trimster deed altijd super met een van onze oude honden. Die had lichamelijk helaas wat dingen waardoor hij niet in 1x getrimd kon worden, ze begon altijd met hem, als ze dan merkte dat het niet meer wilde dan zette ze hem op de grond om tot rust te komen en wat te drinken en wat rond te kunnen lopen, als hij dan weer zover was pakte ze hem weer, stopte weer als dat nodig was. Dit kon dan ook altijd prima omdat ik 3 honden bracht, op een gegeven moment ging het trimmen niet meer voor hem bij haar, toen heeft ze mij de nodige tips gegeven hoe en wat, super vind ik dat dat ze zo mee dacht. Niet elke trimster zit daar op te wachten.