Het perfecte tuigje voor een teckel

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anne_91

Het perfecte tuigje voor een teckel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-20 20:01

Hoi!

Zoals de titel al aangeeft ben ik op zoek naar het perfecte tuigje voor onze teckel.

Op het moment heeft ze een Julius K9 tuig, maar hier ontsnapt ze constant uit door zich lang te maken(teckel he :+ ) en dan heel hard achteruit te lopen.
En hoe goed ze op het strand en in het bos ook luistert als ze los loopt, als ze met haar rondje door de wijk de vrijheid proeft is haar luister orgaan spontaan verdwenen :Y)

Voor dit K9 tuigje heb ik de coralpina gehad, maar hier kreeg ze plekken van in haar oksels, dus zo'n pasvorm werkt ook niet.
Heb ook al aan een y-tuigje gedacht, maar mijn gevoel zegt dat dat niet lekker kan zitten met haar uitstekende borst.

wie o wie heeft de gouden tip.

Dit is trouwens de dame in kwestie:

Afbeelding

Billy

Re: Het perfecte tuigje voor een teckel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 20:18

Ik heb voor mijn Jacks de Dog copenhagen comfort walk air. Die passen prima, mooi ruimte achter de elleboog

MercuryDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 20:57

Herkenbaar, wij hebben ook een stel Houdini’s. Ik heb goede ervaringen met het puppia soft vest harnas. Ze kunnen er écht niet uit en het heeft een fijne pasvorm.

Wat een leuke hond heb je

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 21:07

Wij hebben voor onze hond (kleine boerenfox) een Hurtta Weekend Warrior, bevalt erg goed. Zit ook niet direct achter de elleboog.

Jets

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 21:32

Ik heb vandaag een dogs Copenhagen tuigje uitgezocht voor onze teckel kruising :)

Afbeelding

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 21:35

Bij mij speurt een Teckel in Annyx, past ‘m perfect.

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 21:42

Mijn teckel heeft een Niggeloh follow light en een Non stop dogwear line harnas. Beide vallen ruim achter de schouder.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 21:52

Ik denk dat een dog copenhagen daar best eens bij kan passen. Al heeft julius ook de longwalk nu.

BonteLisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 21:59

Mega tevreden over dog Copenhagen! Enige nadeel is dus wel dat ze geen tussenmaten hebben. Ik kom op t werk bij een diep borstige teckel op de Y vormige Hunter tuigjes uit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 22:23

Een vijfpuntstuigje? Ze worden ook wel anti ontsnaptuig genoemd.

https://www.rodog.nl

Ze maakt ze op maat voor een zeer nette prijs en 5 euro per tuig gaat naar een goed dierendoel :D

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 08:44

Mindim schreef:

Ze maakt ze op maat voor een zeer nette prijs en 5 euro per tuig gaat naar een goed dierendoel :D

Zo'n ontsnappingstuigje vind ik vooral geschikt voor echte Houdini's en angstige buitenlanders. Omdat het achterste stuk vaak achter de ribben komt zit het niet erg comfortabel.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 08:47

Malbec

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 09:38

Benfan schreef:
Wij hebben voor onze hond (kleine boerenfox) een Hurtta Weekend Warrior, bevalt erg goed. Zit ook niet direct achter de elleboog.

Wij hebben ook een teckel, in het begin waren we ook bang dat ze eruit zou floepen. Inmiddels niet meer dus we hebben gewoon nog zo'n simpel tuigje, maar ik moet zeggen dat ik deze er wel fijn uit vind zien.
Zou alleen even goed kijken hoe ie bij het borstbeen zit!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 10:46

Mlies schreef:
Mindim schreef:

Zo'n ontsnappingstuigje vind ik vooral geschikt voor echte Houdini's en angstige buitenlanders. Omdat het achterste stuk vaak achter de ribben komt zit het niet erg comfortabel.

Het zit niet vaak achter de ribben, maar altijd achter de ribben. Zo horen ze te zitten. De juiste maat is belangrijk, want als je een te klein tuig neemt, zit het te vlak op de ribben. Als je hem goed hebt, is het tuig totaal niet hinderlijk voor de hond en ook niet oncomfortabel. Kwestie van juiste maat en goed afstellen.
Honden op trektocht lopen ook met vijfpuntstuigen vaak, bijvoorbeeld de ruffwear tuigen. Fantastische dingen, ik heb ze ook, maar die zijn aardig aan de prijs.

Voor een teckel kun je de maten opnemen en doorgeven, zodat de achterste band op de juiste plek zit. Dan hoeft het niet strak en is het voor de hond comfortabel.

Anne_91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-20 11:14

Bedankt voor alle antwoorden!

Ik zie het dog copenhagen tuigje vaker voorbij komen. Alleen vraag ik mij af of dat niet vervelend zit bij het borstbeen, aangezien ze zo'n typische teckel borst heeft. Zelfde geldt eigenlijk voor de meeste tuigjes die worden aangeraden.
Maar aangezien jullie ook teckels hebben die ze dragen kan het natuurlijk ook zijn dat ik het verkeerd zie.

De copenhagen spreekt mij, naast het stuk op de borst dan, wel het meeste aan, omdat deze ook op meerdere punten versteld kan worden.

Ik ga hier eens naar kijken, bedankt allemaal!

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 11:24

Anne_91 schreef:
Bedankt voor alle antwoorden!

Ik zie het dog copenhagen tuigje vaker voorbij komen. Alleen vraag ik mij af of dat niet vervelend zit bij het borstbeen, aangezien ze zo'n typische teckel borst heeft. Zelfde geldt eigenlijk voor de meeste tuigjes die worden aangeraden.
Maar aangezien jullie ook teckels hebben die ze dragen kan het natuurlijk ook zijn dat ik het verkeerd zie.

De copenhagen spreekt mij, naast het stuk op de borst dan, wel het meeste aan, omdat deze ook op meerdere punten versteld kan worden.

Ik ga hier eens naar kijken, bedankt allemaal!

Ik kwam deze toevallig tegen op hun Instagram pagina en moest ik even delen haha:

Afbeelding

Afbeelding

Ik weet niet welk model je pakt van het DC tuig, maar ik verwacht ook geen problemen bij het borstbeen omdat ie daar best zacht zit en iets speling heeft ook - en wat je zegt; het is ook verstelbaar, dus ik denk dat je het wel zo kunt verstellen dat het niet te strak bij het borstbeen gaat zitten.

Ik ben iig erg benieuwd hoe het gaat bevallen!

Anne_91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-20 11:35

Citaat:
Ik kwam deze toevallig tegen op hun Instagram pagina en moest ik even delen haha:

[ [url=m/2YKRGE.png]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/ehWPkH.png]Afbeelding[/url] ]

Ik weet niet welk model je pakt van het DC tuig, maar ik verwacht ook geen problemen bij het borstbeen omdat ie daar best zacht zit en iets speling heeft ook - en wat je zegt; het is ook verstelbaar, dus ik denk dat je het wel zo kunt verstellen dat het niet te strak bij het borstbeen gaat zitten.

Ik ben iig erg benieuwd hoe het gaat bevallen!

Dat ziet er inderdaad comfortabel genoeg uit!
Ik heb inmiddels de copenhagen comfort walk air besteld en deze komt als het goed is morgen binnen.
Eens kijken of dat deze kleine houdini tegen gaat houden ~~}> :Y)

Malbec

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 15:04

Bij onze teckel zit ie er ook ongeveer zo op, maar ik heb niet het idee dat ze er last van heeft.. moet wel goed passen natuurlijk, dat ie niet constant een vervelende druk geeft zeg maar.

memerel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 22:47

Mijn ouders hebben een Petlando Mesh Y-Comfort voor hun teckel.
Zat hem erg goed, sneed niet achter zijn voorpoten.

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 23:12

Hier dog copenhagen voor mijn teckel. Echt heel blij mee ! Zit super maat S maar eigenlijk onder haar buikje iets te groot. Maar ze is nog jong dus groeit nog

Edit: dit is ook degene die jij besteld hebt
Afbeelding
Afbeelding

Anne_91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-20 18:48

Freekieee schreef:
Hier dog copenhagen voor mijn teckel. Echt heel blij mee ! Zit super maat S maar eigenlijk onder haar buikje iets te groot. Maar ze is nog jong dus groeit nog

Edit: dit is ook degene die jij besteld hebt
[ [url=m/Ms1I8m.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/d9EIkq.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat een leuke hond <3

Het tuigje is hier inmiddels binnen en lijkt goed te zitten. Vind het bij de borst ook alles meevallen al steekt ie wel wat uit, maar dat zal ze bij al dit soort tuigjes wel houden. Ook heeft ze inderdaad nog genoeg ruimte achter de schouder.

Niet de duidelijkste foto’s maar voor het idee:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

MissWeenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 19:16

Wij hebben voor beide honden (herder en teckel) een Haqihana tuig van Turid Rugaas. Deze zijn in ieder geval oerdegelijk en gaan lang mee, laten goed de oksels vrij. Maar idd, het uitstekende borstbeen blijft altijd een dingetje :+
Ze loopt er echter fijn in en komt er echt niet uit! Ook een Puppia tuigje, deze is wel wat zachter (maar bij nat weer ook gelijk nat).

Met dit weer heeft onze kale buik dame sowieso haar jasje aan zonder tuig. Deze jas (Zooplus Grizzly II) is trouwens ook wel aan vervanging toe, mag ik deze gathering van teckel baasjes aangrijpen om te vragen welke jullie hebben? (misschien met foto?) Deze van Zooplus is eigenlijk top, kost niks en past haar goed, maar iets anders is misschien ook wel eens leuk :o

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 19:47

Miss Weenie, Yoshi heeft een Bucas jas en loopt zonder trekken aan een normale halsband...
Op haar insta staat een foto van de jas.

Wel ben ik opzoek naar een tuigje voor in de auto :)

Anne_91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-20 20:02

MissWeenie schreef:
Wij hebben voor beide honden (herder en teckel) een Haqihana tuig van Turid Rugaas. Deze zijn in ieder geval oerdegelijk en gaan lang mee, laten goed de oksels vrij. Maar idd, het uitstekende borstbeen blijft altijd een dingetje :+
Ze loopt er echter fijn in en komt er echt niet uit! Ook een Puppia tuigje, deze is wel wat zachter (maar bij nat weer ook gelijk nat).

Met dit weer heeft onze kale buik dame sowieso haar jasje aan zonder tuig. Deze jas (Zooplus Grizzly II) is trouwens ook wel aan vervanging toe, mag ik deze gathering van teckel baasjes aangrijpen om te vragen welke jullie hebben? (misschien met foto?) Deze van Zooplus is eigenlijk top, kost niks en past haar goed, maar iets anders is misschien ook wel eens leuk :o

Jasje was hier ook al zo’n enorme zoektocht want niks past echt fijn.

Uiteindelijk een regenjas gevonden bij teckelsinc. Deze heeft ook een voering die er uit kan en was ook niet heel duur, geloof 15,- ofzo. Vind hem zelf heel fijn, hij omsluit mooi d’r borst en de klittenband sluiting kan helemaal rond om d’r borst. Hij is voor het mooie net iets te lang, maar een maat kleiner werd weer heel kort.

Voor de echt koude dagen heeft ze een gewatteerde jas van zooplus, deze was maar 11,- en heeft ze eigenlijk nog nooit aangehad, dus daar kan ik niet veel over zeggen.

Enige foto’s die ik zo heb, Je kan wel goed zien dat d’r buik ook deels goed bedekt is.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En de winterjas :+

Afbeelding

Vind dat bucas jasje er ook fijn uitzien !
Laatst bijgewerkt door Anne_91 op 12-12-20 20:14, in het totaal 1 keer bewerkt

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 20:08

Kentucky heeft ook bepaalde modellen voor teckels.... Krijg er in de loop van de week 1 binnen :o