Ik twijfel nog en dat gaat om het volgende. Hij krabt overal aan en loopt ontzettend veel te miauwen als hij in de huiskamer is. Hij wil bijna niet gaan liggen en heeft geen rust.
Als ik op mijn werkkamer ben, gaat het beter, behalve dat hij graag op de laptop zit

Hij kijkt veel uit het raam dus ik dacht dat hij graag naar buiten wilde en dat hij daarom geen rust in zijn lijf had. In overleg met het asiel heb ik een harnasje gekocht, heb hem daaraan laten wennen en ben nu een aantal dagen bezig om hem buiten te laten. Maar nu komt het: hij is hartstikke bang buiten, begint te grommen en wil het liefst zo snel mogelijk weer naar binnen.
Maar binnen kan hij ook zijn rust niet vinden.
Dit heeft tot gevolg dat ik hem opsluit in de (overigens grote) bijkeuken omdat hij alles sloopt in de huiskamer en ik hem daar niet alleen kan laten.
Het grootste gedeelte van de tijd zit hij dus in de bijkeuken. Maar daarvoor had ik hem niet. Ik zoek juist een kat voor de gezelligheid.
Dus wat nu? Als ik puur voor mezelf kijk is het niet de kat die ik wilde. Maar tegelijkertijd gun ik hem ook een goed huisje en hij lijkt toch wel gek op mij te zijn. En daarbij vind ik het ook wel zielig om hem weer terug te brengen.
Hebben jullie nog ideeën en wat zouden jullie doen?