Wat heb jij je huisdier onbedoeld aangeleerd?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Dreamy

Wat heb jij je huisdier onbedoeld aangeleerd?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-20 00:14

Ik las een topic hierover op een ander forum en daar kwamen echt hilarische dingen uit :D dus ben heel benieuwd naar jullie verhalen.

“Mijn” katten reageren op de zin “waar zijn de poesjes?”, dat zei ik altijd als ik ze niet kon vinden en als ze dan tevoorschijn kwamen dan kregen ze een snoepje :))
Of als ik een gebaksbordje uit de kast pakte, daar kregen ze soms natvoer op :+

Een ex van me had twee katten die al mauwend bij je voeten stonden als je het dopje van de slagroombus eraf deed, die waren eens verwend geweest met wat slagroom :))

blue_sky

Re: Wat heb jij je huisdier onbedoeld aangeleerd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 00:17

Mijn honden komen altijd direct weer binnen als ik ze in de tuin gelaten heb omdat ze ooit beloond werden met een snoepje als ze braaf kwamen als ik ze riep. Nu moet ik moeite doen om ze buiten te houden. Soms willen ze direct naar binnen, halen hun lekkers op en willen dan wel weer naar buiten.

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 00:19

Als je klaar bent met rijden krijg je snoep :+

En ik doe nooit meer een potje yoghurt of een pak kaas open waar de katten bij zijn. Maar dat is mijn mama haar schuld.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 00:21

Mijn cavia vroeger kreeg altijd van die gele vitamine C tabletjes van de kruidvat.
Deze stonden in onze trapkast.
Op gegeven als die deur alleen al open ging stond meneer al te fluiten <3
Zelfde met boerenkool.
Als mijn moeder dat stond te snijden in de keuken dan begon hij ook.
Alleen met boerenkool en nooit met andere groentes. Heel grappig.

En mijn honden gaan altijd tegelijk heel braaf voor mijn schoonmoeder zitten omdat ze 2 jaar geleden toevallig een keer snoepjes in haar jaszak had zitten.

Mijn kat bij ons vorige huis (buitenkat op een boerderij) sneakte elke keer stiekem naar binnen en ging dan voor de koelkast zitten.
Omdat ik haar 1x een stukje kaas daar uit had gegeven.
Uiteraard als ze er weer eens zat kreeg ze dan weer een plakje. :)

Ohja, nog 1.
Mijn herder staat al in de gang uit haar plaat te gaan, als ze de sluiting van mijn heuptasje hoort.
Zodra ik deze vastklik weet ze dat we naar hondencursus gaan en dat daar de hondensnoepjes in zitten.
Laatst bijgewerkt door ClaudiaHS op 09-12-20 00:26, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 00:23

Mijn katten kennen het geluid van mijn wekker. Zodra die afgaat worden ze onrustig want ze weten inmiddels na 1,5 jaar dat als de wekker gaat ik even later uit bed opsta en ze eten krijgen.

Ook de airfryer is voor de katten een bekend geluid. Zodra ik die aan zet komen ze al aangerend omdat ze altijd eten krijgen als ik ga koken.

Onze vorige 2 honden kende inderdaad ook het geluid van de slagroomfles of de zak chips.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 00:26

Als ik ‘s avonds thee zet staan er twee konijntjes bij de snoepkast op hun achterpootjes :P Want thee= snoep voor baasjes en dus ook voor ons :9

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 00:29

De hond een koekje als ze naar buiten is geweest. Mevrouw vindt haar neus buiten de deur telt als een koekje.

Mazida

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 00:39

Mijn hond weigert uit het hondentoilet te komen als ie geen koekje krijgt en hij laat zich niet foppen... Handig als je die vergeten bent 8-) . Weleens met mijn poten in de hondenstront gestaan om hem eruit e trekken :+

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 00:43

Pony's die reageren op alles wat ritselt als een zak met oud brood. Ze krijgen wel eens oud brood gevoerd, dus alle plastic zakjes werken prima als aantrekking en als je niet oppast dan bijten ze erin. Om zich meteen daarna weer te herinneren dat ze hebben geleerd te weigeren voordat ik ze voer. Dus dan kijken ze heel onschuldig de andere kant. Het grappigst vind ik dat mijn mondkapje ook in een plastic zakje zit, dus op de manege staat ponylief voor nop te voedsel weigeren terwijl ik mijn kapje op zet :+ :(:)
Het is wel heel handig om hun aandacht te trekken bij een fotoshoot. Oh er staat huisdier in de titel. Maar mijne zijn praktisch gezien 2 grote honden qua formaat.
Laatst bijgewerkt door Jorex op 09-12-20 00:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 00:44

Onze hond gaat altijd als je op een stoel zit onder de leuning door met haar hoofd en dan aan je broek likken. :7 Ook als ik aan het roken ben en ik laat mijn hand hangen dan gaat ze met haar hoofd expres onder mijn hand net zo lang tot ik ga aaien. Echt hele slechte gewoonte maar tja. :Y) Ze is van mijn vader en ik moet er altijd wel om lachen en dan luistert ze ook niet meer naar hem. Ze kijkt dan heel zielig en dan komt ze bij mij zitten, dus mijn lach houdt die slechte gewoonte tegenwoordig ook in stand. :o

Toffeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 00:47

Als ik (vrij vals) het beginliedje van de Gilmore Girls zing, komt mijn kat meteen op schoot zitten. Andere liedjes werken niet.

silverdapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 00:48

Dat als hij één keer blaft hij naar binnen mag... (het was de bedoeling dat het bij die ene blaf bleef, maar inmiddels geeft hij een concert als het hem te lang duurt >;))

Of zodra ik naar de wc ga 's middags, dat kan zomaar betekenen dat ik hem daarna ga meenemen voor een grote ronde, dus dan staat hij al enthousiast voor het raam van de deur te springen. (hij is maar 31 cm hoog en komt tot mijn elleboog... ik ben 173 cm :7)

Edit: haha die hierboven is leuk!
Laatst bijgewerkt door silverdapple op 09-12-20 00:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Weissjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 00:48

Een van de drie katten reageert op alle mogelijke piepjes in de keuken, die van de magnetron, oven, actifry en tosti ijzer.. Eerder kreeg hij namelijk tegelijk met ons eten. Nu al 1,5 jaar niet meer maar toch zie je hem naar de keuken kijken als er iets piept :').

hetty007

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 00:50

Mijn vorige hond herkende het geluidje als je Windows afsloot op de laptop. Na mijn werk controleerde ik mijn mail en ging dan met hond naar het bos. Dus liedje speelde af, en ze kwam al blij aanrennen met de halsband in haar bek.

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 00:53

Onze vorige hond Dusty ving mollen, hij groef een gat boven een gang en wachtte dan tot hij de mol hoorde om hem te pakken. Hij was erg succesvol. Onze Noah heeft dit van hem geleerd, maar op de een of andere manier koppelt ze dit ook aan het woord zoeken. Dus als je zegt: Zoek! (de bal), graaft ze een gat :') Verder is ze een goede mollenvanger en in het vinden van een bal.

Paloedie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 00:56

Dat 21 u etenstijd is. De chihuahua kan je de klok op gelijk zetten. Soms probeert ze het wat eerder. Ik geef as eten als ze er niet om vragen, maar de fout om een keer eerder te geven maak ik niet meer... Dat ze om 20.30 hebben gehad is mevrouw Chiwafwaf om 21.00 namelijk al lang vergeten, dus dan ligt ze je de rest van de avond beledigd aan te kijken omdat je haar laat verhongeren.

Lynnepinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 01:02

"Waar is het poesje" tegen onze hond laat hem meteen blaffend naar het raam rennen :')

Dropneus95

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 01:13

Ik heb onze hond onbewust leren klok kijken :\ elke dag, precies om 18:00 uur begint mevrouw te blaffen dat ze haar eten wilt hebben. En je kan echt niet even denken van 'vandaag krijg je het een half uurtje later' want ze maakt je het leven zuur totdat ze der eten heeft ~~}> vervolgens is het 19:00 uur en vind ze dat het 'thee maak tijd' is. Dan krijgt zij namelijk der kluif. En schiet je niet een beetje op? Dan begint het zelfde riedeltje weer >;) we hebben het er zelf maar naar gemaakt zullen we maar zeggen... _O-

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 01:20

Dat 1 van onze Maine Coon dames elke ochtend haar eigen bakje vers water krijgt :Y) er is altijd water beschikbaar, maar mevrouw wilt perse haar eigen bakje, met vers water uit de kraan. En nee niet van mij, maar van mijn vriend :roll: als ik het haar geef kijkt ze amper. Pakt mijn vriend het bakje en doet hij net alsof hij het opnieuw vult dan wil ze het wel _O- met een hele klaagzang vanaf het moment dat hij het bakje pakt todat ze het krijgt.

Inmiddels is het een routine voor dr geworden om elke ochtend om haar bakje water te vragen := verwend nest :))

Dezelfde dame is inmiddels gewend dat mijn vriend s avonds op zijn computer kamer aan t gamen is. Ze wijkt niet van zijn zijde XD
Als we dan ook aan het eten zijn, wat later dan normaal en het duurt haar te lang voordat hij er is dan gaat ze keihard om hem lopen roepen vanuit die kamer waar hij blijft _O- lekker ding is het toch ook XD
Laatst bijgewerkt door Calanddra op 09-12-20 01:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 01:22

Owja nog een leuke XD onbewust is het de routine geworden van onze jongste Coon (nu bijna 6 maanden) om naar de bak te gaan als ik me klaar maak om naar bed te gaan. Maakt niet uit hoe laat het is. Wel fijn want meneer heeft vrij lange tijd dunnere ontlasting gehad en kon het niet goed begraven omdat hij er op ging staan := Dus als hij naar de bak ging stonden wij er ernaast om hem eruit te halen en te controleren.

Inmiddels goede ontlasting, maar de routine blijft.

Jette

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 01:41

Onze hond trekt een sprintje waar ook vandaan als hij het koffie zet apparaat aan hoort gaan. Het bijbehorende koekje eten doe je immers nooit alleen. Uit enthousiasme valt hij ook nog wel eens van de trap. Onze echte keuken is twee traptredes omhoog, daar komt hij niet, maar staat keurig met z’n voorpoten op de eerste trede te wachten op een koekje.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 01:58

Blijkbaar had ik een tijdje mezelf aangewend m'n keel te schrapen voor ik aansprong in galop, dit ontdekte ik toen ik eens flink verkouden was. Paard was helemaal in de war. Inmiddels is het gelukkig weer afgeleerd :')

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 02:00

De honden worden door mijn moeder echt te hard verwend... Met gevolg dat als ik mijn poedel geschoren heb of de nagels geknipt hij daarna aan de snoepkast gaat staan.
Mijn ma had/heeft de gewoonte om na zulke praktijken een snoepje te geven.
Ook krijgen ze smorgens na hun plasje een snoepje en 's avonds voor het slapen gaan ook nog eens en dat weten ze verdomd goed.

Mijn paard... Jambette geleerd maar hij gebruikt het ook tijdens wandeling aan de hand (gaat ineens stilstaan en Jambette doen) en denkt dan een beloning te krijgen. Wat ik wel weiger te geven, maar toch blijkt hij niet door te hebben dat het niet werkt als ik niet zelf om de oefening gevraagd heb. :+

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 02:08

Uit de kraan drinken van de poezen... Begon grappig, 1 van de katten sprong steeds in de wasbak en dan deed ik de kraan een klein straaltje aan, zo schattig om te zien! Ik heb twee katten en de tweede pikte het ook snel op. Tot ze dus niet meer uit de waterbak dronken en elke keer als ik opstond de katten aan kwamen rennen, of ik de kraan even open wilde zetten. Die vergat ik dan ook vaak weer dicht te doen waardoor de kraan uren in een klein straaltje aanstond... Maakte me ook ongerust dat wanneer ik wegging dat ze dan niet zouden drinken. Heb het uiteindelijk opgelost door een fonteintje voor ze te kopen en dat is leuk genoeg dus nu hoef ik de kraan niet meer voor ze open te zetten

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 02:10

Dat mijn pony vroeger ging stoppen als ik een sms binnen kreeg.
De honden de slagroomspuit, ze kennen het geluid :P