Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
JorineV schreef:Zelf nooit konijnen gehad maar ik kende wel mensen met een konijn in een studentenhuis. Super leuk, maar wel een hele verantwoordelijkheid. Je bent minder flexibel dan je leeftijdsgenoten (en je hebt al een paard) - wil je dat?
Geen ervaring met reizen. Van katten is wel bekend dat het vaak prima kan, als ze er maar van jongs af aan aan gewend zijn.
Hierboven wordt al aangegeven dat je een konijn niet alleen moet houden. Twee dwergjes geen optie?
Rije schreef:Allereerst de tip dat je een konijntje echt een maatje moet hebben. Konijnen zijn groepsdieren en moeten met z'n tweetjes wonen. Ook hebben ze best veel ruimte nodig. Een dierenwinkelhokje volstaat niet.
Misschien kun je eens oriënteren op andere beestjes, bijvoorbeeld een hamster. Die kun je solitair houden en kan ook wel een weekendje zichzelf redden.
Kiwipeert schreef:JorineV schreef:Zelf nooit konijnen gehad maar ik kende wel mensen met een konijn in een studentenhuis. Super leuk, maar wel een hele verantwoordelijkheid. Je bent minder flexibel dan je leeftijdsgenoten (en je hebt al een paard) - wil je dat?
Geen ervaring met reizen. Van katten is wel bekend dat het vaak prima kan, als ze er maar van jongs af aan aan gewend zijn.
Hierboven wordt al aangegeven dat je een konijn niet alleen moet houden. Twee dwergjes geen optie?
Zit wel aan 2 dwergjes te denken. Ik lees me ook in en ze zijn happyer met zn 2tjes alles voor happy konijntjes.
Ik ben al sociaal introvert dus red mij ook wel goed. Zit veel thuis ook voor al corona. Ik wil geen impuls aankoop doen daarom vraag ik ook naar meningen/ ervaringen van experts (of mensen die al een konijn hebben)
Asciugamano schreef:Ga je ze af en toe uitlaten? Of krijgen ze nooit de buitenlucht te zien enz?