Als eerste; ik bel morgenochtend de dierenarts.
Ik heb een hond van 12 a 13 jaar. Altijd super zindelijk geweest. De laatste 2 a 3 maanden begint hij echt wel 'oud' te worden. Niet meer zo snel lopen tijdens de wandeling, niet meer zo lang kunnen lopen, z'n rug begint echt enorm door te zakken. Hij ontwikkeld staar. Eerder als hij in je looppad stond en hij zag je aankomen, wist hij niet hoe snel hij aan de kant moest stappen, de laatste maanden lijkt hij te denken, ik ben oud, je loopt maar voor me om en blijft stug staan, of zet 1 ministaatje opzij. Goed, hij wordt oud. De laatste 2 a 3 maanden enorm op eten geobsedeerd. Hij is goed op gewicht, maar echt geobsedeerd de laatste maanden. De laatste 2 a 3 weken drinkt hij water als een malle zou ik haast zeggen, maar nu komt het. De laatste 2 a 3 wkn heeft hij ook al 3 x in huis geplast. De eerste keer zaten we te eten aan tafel en mn zoon z'n gezicht betrekt, dus ik vraag hem wat er is, zegt ie dat de hond over z'n vieten plast

En idd Bino (zo heet de hond) staat ter hoogte van mn zoon z'n voeten met 4 poten op de grond alles te laten lopen... nou goed, dat kan een x gebeuren. Opgeruimd en klaar. Voor de duidelijkheid als hij echt heel nodig moet, gaat hij altijd naar de achterdeur, hij zal als het even kan never nooit niet in huis plassen...
Goed op een zondag dus zit ik op de bank en een 2 uur nadat hij is uitgelaten zie ik bij de achterdeur een plas liggen, weer van Bino... nou goed, opgeruimd en klaar, maar nu een paar dagen later, gaat hij op (geen drafje , maar iets sneller loopje als z'n normale sukkel loopje) naar de achterdeur, hij is nog onderweg en ik sta op, met dat ik sta, komt hij aan bij de achterdeur en loopt alles er al uit

Hij krijgt er niet voor op z'n kop, pak een handdoek en ruim.het op. Maar het worde wel 'vervelend' morgen ga ik dus met hem naar de dierenarts (als ik morgen meteen al terecht kan, gezien het geen spoed is) en hoop ik meer te weten. Maar wilde vragen of jullie mee kunnen denken wat het kan zijn.
Het lijkt erop dat hij op sommige momenten de controle kwijt is over z'n sluitspier bij de blaas. Hij heeft zover ik kan beoordelen geen pijn, ook niet bij het plassen zelf. Ik denk zelf aan iets met de nieren ofzo
Alsvast bedankt voor het lezen en meedenken!