Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Daphara schreef:Als het geen kitten, maar een herplaatser is, dan kan 1 kat wel alleen.
Ik ben van mening dat kittens altijd een vriendje moeten hebben.
Is de kat goed zindelijk, dan kan die eventueel ook mee op bezoek naar je ouders of zo, er zijn meer mensen die met een dier reizen en sommige katten vinden dat alleen maar leuk als ze het eenmaal gewend zijn. Zolang jij zelf niet naar het buitenland zal vertrekken, zie ik geen reden het niet te doen.
Bij jou is beter dan naar het asiel.
Let er wel op dat je van de 3 katten niet een koppel uit elkaar haalt, dat kan mis gaan, kies voor het buitenbeentje.
Goof schreef:Zolang je allebei nog de optie open houdt om een minor in het buitenland te doen, zou ik geen kat nemen.
Cowgirl schreef:Goof schreef:Zolang je allebei nog de optie open houdt om een minor in het buitenland te doen, zou ik geen kat nemen.
Afhankelijk van het land zou je hem zelf nog mee kunnen nemen. Hoelang duurt zo'n Minor? (wat is dat soort stage ofzo?)
Voor een korte periode is er tegen die tijd vast wel een oplossing te vinden.
Cera_D schreef:Mijn vriend en ik zijn beide studenten en wonen samen in een appartement met balkon, niet ideaal voor een kat natuurlijk. Wij zijn bewust gaan zoeken (via het asiel) naar een oudere kat die gewend was aan een soort gelijke situatie.
Wij willen beide echter niet naar het buitenland toe voor een langere periode, dus wat dat betreft hebben we net wat meer zekerheid dan jullie.
Is het een idee om een backup plan te hebben voor de kat? Dat deze naar een van jullie ouders zou kunnen mocht het toch niet werken/jullie andere plannen krijgen?
Wij zijn in ieder geval echt mega blij met ons katje en zouden ook niet meer zonder willen
plantje01 schreef:Ik zat in dezelfde situatie. Ik miste een huisdier enorm. Toen ik een Facebookpost zag van een herplaatser kreeg ik haar niet meer uit mijn hoofd. Ik heb mijn gevoel laten spreken en haar opgehaald. We zijn echt de dikste maatjes.
Ik zou het gewoon doen, het is echt niet zo dat een kat je 24/7 nodig heeft. Ik heb het gevoel dat ze even rust soms ook fijn vindt. Natuurlijk zorg ik ervoor dat ik niet de hele week weg ben, maar daar ligt mijn behoefte ook niet.
Edit: kun je niet zorgen dat mocht je naar het buitenland gaan je vriend de zorg op zich neemt?
_AB_ schreef:Hangt er ook vanaf in welke wijk je woont.
Hier in Beijum zou ik m'n katten ivm drukke week weg niet langer dan n paar uur buiten willen hebben. Maar verder zou ik als ik jou was gewoon lekker voor een kat gaan. Zo gezellig!