Oh Moos, mijn lieve Moos

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zeeuwsemeid

Oh Moos, mijn lieve Moos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-20 22:09

Ik wil eigenlijk gewoon even mijn ei kwijt, ik ben zo bang, zo bezorgd..

Mijn lieve Moos, mijn knuffel, mijn schaduw, mijn maatje, gedroeg zich anders dan normaal. Hij liep me niet meer voor de voeten in de keuken, hij volgde me niet meer naar de wc en wilde niet meer op schoot. Hij kwam nog wel op mijn bureau zitten, en liet zich wel aaien maar echt spinnen deed hij niet meer. Zijn gedrag verontruste me dus naar de dierenarts. Hij was afgevallen, en voelde zich niet lekker. Hij snotterde ook dus de dierenarts gaf ons antibiotica mee, hij heeft chronische niesziekte en ze dacht dat hij hier weer last van had. Na een week antibiotica ging zijn eetlust omlaag, ik dacht door de antibiotica. Ik vermoedde dat hij hier niet lekker van was.. hij at amper zijn brokjes, maar wilde nog wel kattensnoepjes. Weer een week verder, ik kom thuis op zaterdag van mijn werk en mijn vriend zegt: ''Moos wil niet eten. Ik wilde hem ham geven en hij wilde het niet'', dat is alles behalve Moos. Moos leeft voor eten, en helemaal voor vleeswaren voor op brood. (geen zorgen, dit krijgt hij zeer beperkt). Toen hij ook geen kattensnoep wilde, en zich niet meer wilde laten aaien gingen er alarmbellen rinkelen. Dus maandag meteen naar de dierenarts en hij was in 2 weken tijd, 1kg afgevallen.. Veel te veel dus. Dus meteen bloed geprikt en daarna naar huis gegaan. 2 uur later word ik gebeld, het is niet goed. Zijn leverwaarden zijn erg hoog, ze willen een echo maken. Maar mijn eigen dierenarts zat volgeboekt w.b. echo's, op alle locaties tot woensdag en ze wilde eigenlijk niet tot woensdag wachten. Dus Dierenhospitaal Visdonk werd die maandag nog gebeld en de volgende ochtend mochten we komen.

En toen was de echo gemaakt, en werd ik naar binnen geroepen waar mijn mannetje lag te slapen. Ze hadden hem een roesje moeten geven want hij stribbelde teveel tegen. Moos heeft een alvleesklierontsteking, een leverontsteking en leververvetting |(
Ik kreeg de keuze, of ze zouden eetlust opwekkende pillen geven en hopen dat hij zelf wilde gaan eten óf ze zouden een slokdarmsonde plaatsen. Ik koos de sonde. En zodoende loopt mijn mannetje nu rond met een slokdarmsonde, krijgt hij pijnstilling, antibiotica en iets tegen misselijkheid. We moeten hem 6x per dag d.m.v. de sonde voeren.

Hij lijkt een beetje op te knappen, hij waggelt rond door het huis en klimt onderhand weer de krabpaal in. Hij wil ook dolgraag naar buiten maar dit gaat uiteraard niet. Oh Moos, mijn lieve ventje.. word alsjeblieft beter.

Hier net thuis uit Roosendaal:

Afbeelding

En gisteren in zijn mandje in zijn favoriete stoel:

Afbeelding

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 22:14

Jeetje, wat heftig!
Gelukkig konden jullie bij Visdonk terecht voor de echo! Binnen hoeveel dagen moet er duidelijke verbetering zichtbaar zijn? En wat is de verdere prognose als hij weer gaat eten?

Heel veel sterkte! Ik duim voor knappe Moos :(:)

kiwiwitje

Re: Oh Moos, mijn lieve Moos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 22:17

He gatver hopelijk knapt ie snel op!

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 22:23

Oh hij kijkt maar zielig. Hopelijk wordt hij snel beter!

ikkedus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 22:26

Ach jochie toch!
Blijf wel even alert, want dit zijn ook allemaal verschijnselen die horen bij fip. Dat is heel moeilijk aan te tonen. Maar een titer kan wel bepaalde bloedwaarden die bij fip horen aan tonen. Ik zou dan ook zeker een titer aanvragen. Mocht het fip zijn, dan niet te lang door blijven dokteren! Dan kan je het beste vlot afscheid nemen.
Mijn Mokka is er helaas een jaar geleden aan overleden. Hopelijk knapt jouw Moos weer op!

huricane

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 22:38

Hier ook zo’n pechvogel.
Ongeveer 1.5 maanden geleden een alvleesklier ontsteking en leverontsteking en dunne darm (triaditis)
Hij heeft toen ook AB gehad, iets tegen de misselijkheid en metacam als pijnstiller....
Gelukkig werkte bij hem het pilletje tegen de misselijkheid goed, en ging hij weer vlug eten.
Een week of 3 later moest hij terug komen omdat er nog een kies was afgebroken...uitgebreid bloedonderzoek en alles was weer goed gelukkig.
Hij is ook suikerpatiënt, dus de narcose voor de gebitsbehandeling was even spannend, maar hij loopt weer vrolijk rond thuis.
Heel veel beterschap met je vriendje.

Zeeuwsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-20 23:27

Nu op de 3e dag met dwangvoer en hij heeft nog geen interesse in eten helaas.. Dierenarts dacht geen kanker en eigenlijk ook geen fip. Wel is er verder bloed onderzoek gedaan naar de alvleesklierontsteking maar heb daar geen resultaten van gehad... net zijn laatste voeding van de dag gegeven en nu komt er opeens groen slijm uit zijn neus..

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 23:39

Zeeuwsemeid schreef:
Nu op de 3e dag met dwangvoer en hij heeft nog geen interesse in eten helaas.. Dierenarts dacht geen kanker en eigenlijk ook geen fip. Wel is er verder bloed onderzoek gedaan naar de alvleesklierontsteking maar heb daar geen resultaten van gehad... net zijn laatste voeding van de dag gegeven en nu komt er opeens groen slijm uit zijn neus..

Dan zou ik nu de dierenarts bellen. Misschien loopt er voer terug via de sonde of er zit een ontsteking

Zeeuwsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-20 23:56

Rivendell schreef:
Zeeuwsemeid schreef:

Dan zou ik nu de dierenarts bellen. Misschien loopt er voer terug via de sonde of er zit een ontsteking

Ja ik hing in de wacht terwijl ik dat bericht typte :=
Dierenarts vermoed dat, omdat hij in het verleden niesziekte heeft gehad, dit nu dus ook de kop op steekt omdat hij zo verzwakt is. Hij krijgt al synolux, dus dat zou de niesziekte al moeten cancelen...

Benoite

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 01:01

Ahh Moos toch! Beterschap en sterkte voor jullie!

Zeeuwsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-20 04:51

En alsof het ziek zijn van Moos nog niet erg genoeg was, heeft mijn hond zojuist 2 epileptische aanvallen achter elkaar gehad. Ze heeft dit nog nooit eerder gehad..

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 05:16

Oh jeetje, het zit je ook niet mee!
Wat voor hond is het? Komt het vaker voor bij het ras?

jetm

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 08:44

Sterkte en beterschap voor jullie allemaal !

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 09:05

Heel sterkte en beterschap met al je viervoeters!

Danielleeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 09:09

Och jeetje, veel beterschap voor Moos en je hond Y;( Hopelijk knappen ze allebei snel op! Moet hond nu ook naar de dierenarts na de aanvallen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 09:31

Pff heel veel sterkte. Dieren zijn hartstikke leuk, maar op dit soort momenten...

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 09:40

Heel rot, altijd zo dat alles tegelijk komt.

Wij hebben een kat verloren aan een inoperabele levertumor. Het eten was ook bij hem het probleem, hij lustte gewoon niks meer, terwijl hij eerst dol op eten was (hij kwam als zwerfkat, broodmager en ziek bij ons en heeft zich 'gezond gegeten'). Ik weet dus hoe erg leverproblemen van invloed zijn op de eetlust. Denk dat die echt wel terugkomt als de ontsteking weg is.

Voor nu, heel veel sterkte!

Zeeuwsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-20 10:59

Mijn hond, Marloes, is een border collie. En blijkbaar is epileptische aanvallen een ding bij dit ras.. Marloes is 4 jaar.

Moos doet het heel ergs slecht, hij is benauwd.. om 11:45 moeten we bij de dierenarts zijn.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 11:02

Heel veel sterkte :( Lekker alles tegelijk zo :(

Isabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 11:18

Wat erg, zo alles tegelijk... Heel veel sterkte en beterschap voor je beestjes!

Enjoy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 12:05

Och jeetje, 2 zieke dieren.
Sterkte!!

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 12:31

Ach wat erg, 2 dieren ziek. Hoop dat ze beide opknappen

huricane

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 14:53

Hoe was het bij de dierenarts?

Zeeuwsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-20 15:04

Hij heeft Moos vocht toegediend, extra antibiotica geven en pijnstillers gegeven. Zijn longen klonken nog goed, dus hij vermoed dat het toch weer die bovenste luchtwegen zijn die opspelen. Een dingetje waar Moos vaker last van heeft. Hij heeft ook een ander soort voeding meegegeven, omdat via de sonde voeren hem enorm benauwd maakt. Dit gaat door zijn water, maar daar moet hij helaas ook niks van weten..

Maar.. ik bood hem net een whiskas kattensnoepje aan, wat hij toonde interesse in het geritsel van de zak toen ik het pakte om op te bergen en dit at hij zowaar op. Dus hij heeft er daar een paar van gegeten tot hij er genoeg van had. Ik weet het, dit is nou niet echt kwalitatief voer maar hij at tenminste iets..

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 15:12

Ochjee als ik je verhaal zo lees krijg ik wel een erg deja-vu gevoel bij hoe het hier ging van het voorjaar.....alleen in plaats van jouw Moos dan onze Maya, en dat bleek een probleem met haar nieren. Tussen hoop en vrees, slechter, beter.... na 2 weken midden in de nacht in moeten laten slapen omdat ze heel benauwd werd...

Nog geen 2 dagen later hing haar broer met een hele nare aanval aan de stoel tegenover me. Na 6 weken onderzoeken en tobben om die goed aan het eten te krijgen, ook daar uiteindelijk met gierende banden afscheid van moeten nemen.... en zo heb je dus in 6 weken tijd na 13 jaar geen dieren meer in huis....

Ik duim heel hard voor je dat Moos er bovenop krabbelt en dat je hond ook ophoudt met die rare streken want dit soort ellende gun je niemand :(:)