Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
FennyPower schreef:Pluttersput schreef:Kat weer naar het asiel brengen en eigenaar niks zeggen?
is gechipt.. geen idee of hij zijn gegevens nu aangepast heeft.
Hevonen schreef:Ik heb hetzelfde (gehad). Heb in de loop der jaren allerlei verwaarloosde zwerfkatten opgevangen, mager, half kaal, onder wormen, mijten etc. Ben er bij drie katten na lange tijd achter gekomen dat ze van de buren waren, die er niet voor zorgden. Ik wist het heel lang niet, ze zagen er zo vreselijk uit dat ik niet had verwacht dat er een eigenaar was.
Inmiddels hebben de buren nieuwe katten, waar ze iets beter, maar niet goed voor zorgen. Gelukkig is het contact nu veel beter. Als ik weer eens zie dat er wormen uit de kat kruipen geef ik dat door en als ze er slecht uitzien ook. Toch willen ook deze katten erg graag bij mij wonen. Ik laat ze niet binnen, want mijn eigen katten vinden dat niet leuk, vooral hun kater is erg macho en plast alles onder. Toch kan ik geen deur opendoen of de buurkater zit binnen (poes is terughoudender). Als ik onze katten roep voor het eten is de buurkat de eerste die naar binnen rent. Het is lastig, maar het is een kat en die kan er niets aan doen.
Je zou kunnen overwegen om de kat van je buurman onofficieel te adopteren, hij zorgt er toch niet voor. Desnoods maak je buiten een schuilhok voor hem.
Earth schreef:Arm dier. Kun je hem bij jou misschien even in de schuur zettn ofzo? Is misschien sneu, maar dan valt ie jouw katten niet lastig.
Mja straks pist ie daar de boel onder, dat is ook neit handig. Pfff wat een gedoe dit. Kun je je tuin katproof maken? Ik weet het, het is niet wat om kosten en tijd kwijt te zijn aan een kat die niet van jou is, maar dan ben je van dat gedoe af.
(dit was overigens een soort van gesprek met mezelf zoals je ziet)
FennyPower schreef:Overigs zei de eigenaar toen in het begin tegen mij, wil je hem hebben dat mag.
Zwart op wit..
Silenna schreef:zigranta schreef:Emmer water erover gooien?
En dan? Natte kat?
Of bedoel je emmer water over de eigenaar? Dat lijkt me meer gepast