Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Frost schreef:Gevoelige keel en opgezette tong, niet toevallig in aanraking geweest met de haartjes van de processierups?
Hevonen schreef:Klinkt niet goed. Grommen wijst op pijn. Misschien blokkeert iets zijn darmen/slokdarm? Een röntgenfoto kan misschien duidelijkheid geven.
Als hij alleen keelpijn heeft zou hij niet moeten grommen als je hem oppakt; ik denk dat de pijn ergens anders zit.
Sterkte!
ryukapple schreef:Met het grommen lijkt het me dat er ook.nog iets anders aan de hand is. Maar wil wel meegeven dat in mijn ervaring katten met gevoelige keel/tong (hier twee x kat met een keelontsteking gehad) vaak niet eten ondanks de metacam. Bij de eerste kat met keelontsteking is het ondanks de metacam overgeslagen in leververvetting door het niet eten die was er bijna niet meer geweest. Tweede x dan ook meteen blikjes recovery en spuitjes meegenomen. Brokken wilde die thuis uiteindelijk ook echt niet eten maar gelukkig de recovery wel dus niet hoeven werken met spuitjes maar niet eten kan dus komen van de keel
Joman schreef:Hevonen schreef:Klinkt niet goed. Grommen wijst op pijn. Misschien blokkeert iets zijn darmen/slokdarm? Een röntgenfoto kan misschien duidelijkheid geven.
Als hij alleen keelpijn heeft zou hij niet moeten grommen als je hem oppakt; ik denk dat de pijn ergens anders zit.
Sterkte!
Zondag, toen we voor het eerst bij de dierenarts waren, gromde hij ook bij oppakken. De dierenarts kon toen niets vinden; geen verstoppingen etc.
Hevonen schreef:Joman schreef:
Zondag, toen we voor het eerst bij de dierenarts waren, gromde hij ook bij oppakken. De dierenarts kon toen niets vinden; geen verstoppingen etc.
Hij kan ook een rugprobleem hebben. Dan doet oppakken pijn, maar ook ontlasten; kan hij erg verstopt van raken. Zou echt nader onderzoek laten doen. Desnoods bij een andere dierenarts als je denkt dat het nodig is.
Kan hij vergif hebben binnengekregen, gebakken spons of iets anders akeligs?
Joman schreef:Heb hier nu een bakje recovery staan. Is het slim dat met een spuitje in zijn bekje te doen?
Dierenarts is gebeld hoor. Als hij binnen nu en 1,5u niet gaat eten, laten we hem daar voor verder onderzoek.
zonnebloem18 schreef:Net als Anna79 dacht ik aan de alvleesklier. Alleen de keelklachten passen daar niet bij, maar dat kan ook een andere oorzaak hebben. Bij mijn kat konden ze bij het bloedonderzoek ook niet duidelijk zien wat er was. Omdat ze aan een verstopping dachten hebben ze hem open gemaakt en zagen ze de ontstoken alvleesklier. Hij is nog niet 48 uur in opname geweest met infuus met antibiotica en dwangvoeding. Het heeft daarna nog wel een ruime week geduurd voor hij weer een beetje de oude was.
Jacquel schreef:Hier ook een kat die moeilijk at. Ik kwam bij een andere da dan de mijne en wat zij deed was een openbaring. Ze lengde wat recovery aan met water en bood dat op een theelepeltje aan. En de kat lebberde het op. Niks geen dwangvoeren. Later deed ik steeds wat druppeltjes op een vinger, wat de kat oplikte. Zoveel ontspannener voor ons allebei en het versterkte onze band. Ik hoop dat het bij jou ook lukt.