Mijn kater van 10 maanden heb ik toen ze 9 weken waren bij een boerderij opgehaald.
Toen zij bij mij kwamen heb ik ze op RC kitten gezet.
Beide hadden diarree toen ze bij mij kwamen.
De volgende dag heb ik een afspraak gemaakt voor de eerste vaccinatie bij de da. ivm de diarree ging het vaccineren niet door en heb ik finidiar meegekregen tegen de diarree.
De zondag erna, zij waren toen 10 weken, werden beiden ziek, met vieze neuzen, snottebellen en pus in de oogjes. Volgende dag direct naar de da geweest. Beide koorts erbij en dat bleek flinke niesziekte te zijn. Beiden herstelden gelukkig snel met antibiotica, oogzalf en novacam.
Dat is een stukje voorgeschiedenis.
Guus de kater bleef vanaf dat moment heel wisselvallig in de ontlasting. Zo een paar weken mooie drolletjes en daarna weer diarree.
Ik heb ze toen over gezet op een goede vleesbrok voor kittens.
Dat ging een poos goed met langere periodes zonder diarree.
Nu ging het 10 dagen geleden weer mis, nu ook ontlasting druppelen en het is echt waterdun.
Ontlasting weggebracht om na te laten kijken op giardia.
Die test was negatief, ook geen wormeitjes te zien.
Weer finidiar meegekregen, echter gaf dat alleen geen verbetering.
Nu is hij door de da op RC Hypoallergenic gezet sinds dinsdag en een nieuwe tube finidiar.
Het is nu 5 dagen verder, nog steeds geen verbetering. Hij eet, drinkt, speelt en plast verder prima.
Ik heb zelf overigens geen idee hoelang zijn darmen aan het nieuwe voer moeten wennen.
Inmiddels zit ik een beetje met mijn handen in het haar.
Als iemand mij een andere kijk erop kan geven of andere ideen heeft.