Vakantie Oostenrijk: waar koop je vlees voor de hond?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Isabonny

Vakantie Oostenrijk: waar koop je vlees voor de hond?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-20 19:53

Over een paar eken gaan we op vakantie en nemen we voor de 1e keer de hond mee.

We gaan naar een camping waar we al 4 keer eerder zijn geweest. Ik weet dat de Spar, M-Preis en Lidl in de buurt liggen, maar kan op hun websites niet vinden dat ze ook bevroren hondenvoer verkopen.

Nu lijkt me de Lidl niet echt voor de hand liggen, want die verkopen dat hier in NL ook niet (voor zover ik weet).

Ik voer liever geen brokken, want daar legt ze enorme hopen van, krijgt ze veel dorst en stinkt de ontlasting ook echt enorm van (niet prettig met opruimen.

Wie weet of de normale supermarkten ook zoiets verkopen als Rodi of Smuldier (een Oostenrijkse variant ervan dan :) ).

Echwel

Re: Vakantie Oostenrijk: waar koop je vlees voor de hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 19:59

Ik neem altijd houdbare worsten mee en ter plekke koop ik lamsnekken of kippenvleugels net wat er is

SoofO

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 20:08

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-20 20:48

SophieO schreef:

Oeh, dat is handig. Helaas niet echt eentje in de buurt. Dan idd maar worsten meeslepen of eens kijken of Renske iets is.

Jintexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 20:54

schuimpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 20:54

Indien je op de camping een vriezer hebt (stacaravan of bij receptie?) is het een optie zelf mee te nemen in een koelbox die je kunt insteken in de auto. Daarmee houd je 't vlees makkelijk 24 uur bevroren dus prima te doen voor de rit naar Oostenrijk.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 20:55

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-20 23:46

schuimpie schreef:
Indien je op de camping een vriezer hebt (stacaravan of bij receptie?) is het een optie zelf mee te nemen in een koelbox die je kunt insteken in de auto. Daarmee houd je 't vlees makkelijk 24 uur bevroren dus prima te doen voor de rit naar Oostenrijk.

We gaan met eigen caravan en de vriezer daarin is heel klein. Passen net 2 pakjes Smuldier in. Dat is voor nog geen 2 dagen voor onze Bull Terrier.

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-20 23:55

Echwel schreef:
Ik neem altijd houdbare worsten mee en ter plekke koop ik lamsnekken of kippenvleugels net wat er is

Ach natuurlijk. Jumper verkoopt die ook, van devotion. Die heb ik ook al eens gevoerd. Dan neem ik daar een heel deel van mee.

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 04:44

Heb je al eens nagedacht over gevriesdroogd voer (voornamelijk vlees en vis/schaaldieren) van o.a. K9 natural? Weet dat die in NL verkocht wordt en volgens mij moet je die mengen met water zodat het zachter wordt. Ziwi peak (weet niet of dat in NL verkocht wordt) verkoopt aan de lucht gedroogde vlees wat dus ook gewoon buiten de koeling bewaard kan worden.

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 04:48

Isabonny schreef:
schuimpie schreef:

We gaan met eigen caravan en de vriezer daarin is heel klein. Passen net 2 pakjes Smuldier in. Dat is voor nog geen 2 dagen voor onze Bull Terrier.

Je kunt ook het chillybin principe hanteren. Gewoon een koelbox, of een doos van piepschuim, vullen met je vlees en alle ruimte ertussen vullen met ijsklontjes (ook tussen elke laag vlees). Uit die grote zakken die je bij de tankstations kunt halen. Je vlees blijft dan gewoon bevroren, maar je moet wel dagelijks vers ijs halen.

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 06:06

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 07:23

Hoe lang ga je?
Als je een frigobox vult met bevroren worsten en volstopt met icepacks, dan hou je die voorraad wel makkelijk 3 a 4 dagen bevroren.
Dus zo kan je voor 5 a 6 dagen (1 a 2 dagen na ontdooien houdbaar) meenemen.
Verder neem ik blikken rocco mee. En haal dan in de supermarkt wat extra kip, rundvlees of rundergehakt om de andere dagen door te komen.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 07:50

Wij nemen het mee, hebben een campingvriezertje & een koelbox op stroom gekocht ervoor.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 08:40

Een koelbox van 30 a 35 liter moet het toch aardig voor een week wel in passen? Die heb je ook met auto aansluiting. ( of heb je in de caravan stroom tijdens het rijden?) Flink terugkoelen in je eigen vriezer, koelbox op zijn koudste alle gaten opvullen met bevroren plastic ijsblokjes.
Constant aan houden dan hou je het wel bevroren

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 08:44

smurffie schreef:
Een koelbox van 30 a 35 liter moet het toch aardig voor een week wel in passen? Die heb je ook met auto aansluiting. ( of heb je in de caravan stroom tijdens het rijden?) Flink terugkoelen in je eigen vriezer, koelbox op zijn koudste alle gaten opvullen met bevroren plastic ijsblokjes.
Constant aan houden dan hou je het wel bevroren

Je hoeft ze niet eens constant aan te laten. Wij hebben de koelbox van tevoren al aangezet en de rollen uiteraard nog bevroren. Na een reis van ruim 13 uur waren alle rollen nog stijf bevroren. Eenmaal op bestemming hebben we de koelbox weer ingestoken.

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 08:45

Wij kopen gewoon gehakt en kippen vleugels etc als we op reis gaan met een beetje brok.

Maar wij voeren altijd zelf rauw zonder barf of smuldier and al die dingen en normaal maken zelf een mix van verschillende proteine soorten etc.

akishino

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 09:02

Het ligt heel erg aan de winkel zelf. In het dorpje waar mijn schoonouders wonen verkopen ze in de (kleine) supermarkt geen hondenvlees. Half uur verderop in de stad zijn een aantal grote supermarkten waar ze wel hondenvlees verkopen. Uiteindelijk gewoon bevroren vanuit nederland meegenomen en bij schoonouders in de vriezer gedaan.
Als ik jou was nam ik wat blikvoer mee en kocht ik in het dorp gewoon vlees in de supermarkt of slager.

MissCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 10:44

Wij gaan ook jaarlijks met de hond naar Oostenrijk en nemen altijd een paar pakken Best for your Friend mee. Dat zijn gestoomde maaltijden (zo'n 80% vers vlees plus wat rijst en groenten) die je buiten de koeling kan bewaren. Ideaal voor reizen. Wat ze in Oostenrijk in de supermarkt hebben vind ik van slechte kwaliteit, zoals een laag vleesaandeel in de blikjes.

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-20 10:56

We gaan dik 2 weken weg. Ik wil geen blikvoer, want die blikken die je hier koopt stinken verschrikkelijk. Ik ga nog eens kijken voor gevriesdroogd voer. En anders wordt het gewoon rundergehakt en kip van de supermarkt.

MissCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 11:10

Best for your Friend is geen blikvoer, het is vergelijkbaar met Renske. Ruikt alsof je het zelf kan oppeuzelen.
Gevriesdroogd voer voor dieren ken ik niet, zou dan wel vooraf testen of je hond het lust.

SoofO

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 11:36

Isabonny schreef:
SophieO schreef:

Oeh, dat is handig. Helaas niet echt eentje in de buurt. Dan idd maar worsten meeslepen of eens kijken of Renske iets is.

Mijn hond die op vers vlees stond, ging aan de diarree toen ik Renske probeerde haha. Dus voor mij was dat 1 keer en nooit meer.

In Duitsland zijn er wel veel plekken waar ook BARF shops zitten, misschien zit dat daar in de buurt ook wel. Welke omgeving ga je heen?

FleurVP

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 11:43

Van dat Renske gestoomd hebben we hier weleens, blikvoer van hermans (met alleen vlees) of van die houdbare worsten. Dat hebben we ook als we een keer zijn vergeten te ontdooien. En verder nemen wij het vaak mee in koelbox, blijft prima bevroren tijdens een rit van 12-12 uur. We hebben nu een B&B geboekt met heel klein vriesvak en wat niet past mag bij de eigenaren in de vriezer. Misschien is dat op een camping ook te regelen? Je kunt vaak ook koelelementen wisselen of een koelkast/vriezer huren.

zacharyhill

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 12:10

Met 3 boxers en een hele kleine vriezer aan boord is het hier ook geen doen om 14 dagen vlees mee te nemen. Ik geef ze dan Gestoomde worsten en Renske maaltijden die zijn ook gestoomd. Ik geef ze die wel een aantal keer voor we weggaan voor te wennen.

Dit gaat altijd goed. Ik kan wel een paar worsten mee nemen in een kratkoeler die zit tegen het vriespunt aan.

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 12:42

Ik heb dit topic naar BB verplaatst, daar past het beter.