Hamster verdwenen...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Liebeskind

Hamster verdwenen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-20 16:53

Hoi hoi.

Vraag: wij komen net thuis na 9 dagen vakantie. Syrische hamster is verdwenen. Waarschijnlijk al een week uit de kooi. Is er nog enige kans dat we die levend gaan aantreffen ergens? Ik zou zeggen niet na zoveel dagen zonder water. Zo verdrietig.... De kooi zat gewoon goed dicht trouwens. Het is echt een raadsel.

Onze katten waren mee op vakantie. Opgegeten lijkt me dus sterk en zou dat zo zijn : eten katten een prooi helemaal op? Dan zouden we toch wel iets moeten zien liggen?
Laatst bijgewerkt door Liebeskind op 06-07-20 16:55, in het totaal 1 keer bewerkt

nienke555

Re: Hamster verdwenen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 16:55

Huh, je hebt je hamster 9 dagen alleen gelaten? :=

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 16:55

Ze zijn verrassend sterk. In welke kamer kan hij zitten of zit hij op een hele verdieping?
Misschien heeft hij toch iets kunnen vinden?

Je zou misschien bij drempels wat meel kunnen strooien, als je dan pootafdrukjes ziet dan weet je waar hij zit.
Of in hoekjes naast kasten etc een knisperende plastic zak. Dan hoor je hem ook wanneer hij in die hoekjes zit.

Weet je heel zeker dat ie niet meer in de kooi zit? Misschien in een hoekje of onder een speeltje?

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 16:57

Misschien degene die voor het beestje heeft gezorgd in de tijd dat je weg was even vragen wanneer hij voor het laatst is gezien?
Laatst bijgewerkt door Muronia op 06-07-20 16:57, in het totaal 1 keer bewerkt

alice0cullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 16:57

Al gekeken in de kleinste gaatjes of je hem ergens hoort, misschien 's nachts zoeken. Mijn goud hamster is ooit 4 dagen zoek geweest, die had uiteindelijk intrek genomen in de voorraad kast in een barbie camper. Ze kunnen best wat hebben,

Liebeskind

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-20 16:57

nienke555 schreef:

Uiteraard, doe ik met al mijn dieren, ze redden zichzelf maar hoor.

Mag het nu gewoon ontopic?

Liebeskind

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-20 16:58

Muronia schreef:
Misschien degene die voor het beestje heeft gezorgd in de tijd dat je weg was even vragen wanneer hij voor het laatst is gezien?

Hij is niet gezien. De kooi is gecontroleerd en zat echt goed dicht. Kleine Houdini. Wij hebben of hadden een hamster die zich alleen laat zien tussen 01.00 en 04.00.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 16:59

Knap van de hamster. Ondertussen maar vooral niet stampen op de bobbels in de vloerbedekking. :x

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 17:00

Is hij nooit gezien dan door degene die hem verzorgde? Weet je zeker dat hij niet onder in het zaagsel is ingegraven?

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 17:01

Maar diegene moet dan toch wel gemerkt hebben dat er voer uit het bakje is gegeten of water is gedronken? Het zou onmogelijk moeten zijn om eruit te komen zou je denken.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 17:02

Als je je hamster 9 dagen zonder eten of drinken zet kun je de klok er wel op gelijk zetten dat je straks wat gaat ruiken

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 17:03

Ik ben mijn goudhamster eens een week kwijt geweest. Ze zijn verrassend sterk. Ze had zelfs een trap overleefd... :oo

nienke555

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 17:04

Nabster schreef:
nienke555 schreef:

Uiteraard, doe ik met al mijn dieren, ze redden zichzelf maar hoor.

Mag het nu gewoon ontopic?

Sorry, was niet naar bedoeld! Omdat je zei: 'waarschijnlijk al een week uit de kooi', ging ik ervan uit dat er niemand op gepast had, want die had dan wel gezien dat de hamster er niet meer in zou zitten. Maar ik zie nu dat je hamster alleen tussen 01.00 en 04.00 wakker was, dus logisch dan inderdaad dat de verzorger 'm niet heeft gezien :)

Hoop dat je hem vindt, en dat ie ergens anders water heeft weten te vinden dan.

Jackie82

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 17:05

Wat vreemd als de kooi helemaal dicht is en de hamster weg? Zaten er meerdere hamsters bij elkaar indat een hamster de ander kan hebben opgegeten, en ja katten eten hun prooi helemaal.

alice0cullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 17:05

Ik zou in ieder geval het hele hok ff leegtrekken, gewoon om er zeker van te zijn dat als je straks op handen en voeten het hele huis afzoekt, het niet voor niks is en je hamster opgerold in zijn holletje ligt te slapen.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 17:06

Mijn hamster is ook een keer de kooi uitgegaan toen we op vakantie waren.. liepen 4 katten los. Vonden hem levend achter de koelkast. Dus kijk even achter je koelkast :Y)

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 17:09

Dit heb ik ook weleens gehad.. Bij mij had 'ie zich in een geluidsbox gevreten die op de grond stond. Zat een gat in de achterkant en daar lag 'ie in te slapen. :')

wyoming

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 17:10

Mijn hamster is ook weleens ontsnapt en die vond ik terug in een vuilniszak met papier bij mijn vader op kantoor.
Maar goed, die reageerde op haar naam en begon druk te knagen toen ik haar riep en zo wist ik waar ze was.

Maar dus goed zoeken, vooral op plekken waar je ze niet verwacht.

Danielleeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 17:14

Een van mijn muisjes was ooit ontsnapt toen we op vakantie waren. Alleen de gene die elke dag kwam voeren durfde het niet tegen ons te zeggen, dus toen ik thuis kwam en een muis miste, stond ik wel even te kijken. Dus wij overal zoeken, maar we konden hem nergens vinden. Toen werd ik de volgende ochtend wakker van het geluid van geknaag, zat meneer gewoon in mijn slaapkamer ergens aan te knagen :+

Dus hopelijk zit jouw hamster ergens verstopt en maakt hij je vannacht wakker :) Aangezien hij zich alleen 's nachts laat zien, heb je best kans dat hij ergens ligt te slapen (mocht hij nog in leven zijn) en dat hij zich vannacht laat zien.

Uit interesse: hoe doe je dat nu met je katten? :oo Stel dat hamster straks ergens rondwandelt, zou het ook weer zo wat zijn als de katten het doorhebben en hem opeten.

Liebeskind

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-20 17:14

Er zijn inmiddels keutels gevonden in een kast en her en der snippers. Ik heb nu twee bakken met zand neergezet met een bakje water in het midden. Kunnen we zien of meneer er nog is....
Nooit meer een hamster, herinner me er aan aub.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 17:14

purny schreef:
Als je je hamster 9 dagen zonder eten of drinken zet kun je de klok er wel op gelijk zetten dat je straks wat gaat ruiken

Doe ff normaal!

Met één of 2 drinkflessen (afhankelijk hoe groot je flesjes zijn. Maar één fles van bijvoorbeeld 300ml gaat een hamster nooit niet leeg drinken op 9 dagen) en een volle bak voer, eventueel nog aangevuld met zn knaagstengel kan een hamster zich prima 9 dagen alleen redden hoor!

Voor de ts,

Wij deden altijd in elk vertrek in huis een of meerdere snoepjes neerleggen. Iets wat de hamster heel erg lekker vind.

Deuren dichthouden natuurlijk.

Dan zie je vaak snel genoeg of er één snoepje is verdwenen en uit welke kamer het snoepje is verdwenen.

In jouw geval kan je het beste in de avond de snoepjes neerleggen en dan in de ochtend controleren. Aangezien jouw hamster voornamelijk midden in de nacht wakker is.

Liebeskind

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-20 17:15

Danielleeee_ schreef:
Een van mijn muisjes was ooit ontsnapt toen we op vakantie waren. Alleen de gene die elke dag kwam voeren durfde het niet tegen ons te zeggen, dus toen ik thuis kwam en een muis miste, stond ik wel even te kijken. Dus wij overal zoeken, maar we konden hem nergens vinden. Toen werd ik de volgende ochtend wakker van het geluid van geknaag, zat meneer gewoon in mijn slaapkamer ergens aan te knagen :+

Dus hopelijk zit jouw hamster ergens verstopt en maakt hij je vannacht wakker :) Aangezien hij zich alleen 's nachts laat zien, heb je best kans dat hij ergens ligt te slapen (mocht hij nog in leven zijn) en dat hij zich vannacht laat zien.

Uit interesse: hoe doe je dat nu met je katten? :oo Stel dat hamster straks ergens rondwandelt, zou het ook weer zo wat zijn als de katten het doorhebben en hem opeten.

Dat moeten we iets op verzinnen idd. In elk geval tonen ze momenteel 0 interesse. Vannacht sluiten we ze op... Even voor de zekerheid.

ClauH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 17:17

Ik heb die van onze buren (!) wel eens bij ons op zolder gevonden na een week. Niks mis mee.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 17:20

Vrienden van ons hadden dit met hun slang (een boa). Die was 's nachts ontsnapt en die zijn ze 5 weken kwijt geweest.
Uiteindelijk zat hij op zolder achter de droger :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 17:29

Beste mensen, ik kom een paar kammen tekort voor mijn katten. Zo te lezen zijn ze er hier in overvloed.